Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

11.10.2007 19:40

onnistuisko semmonen ledijuttu että joka tuhanneskierrokselle ois oma ledinsä.oisko helppo toteuttaa esim 12000 kierrokseen saakka vai meneekö jo ongelmalliseksi.

31.10.2007 18:15

joskus oon tommosen väsänny, mut se näytti kyl ihan päin persettä. en muista miten se laitettiin mut ku paino kaasua ja kierrokset nous ni mittari pomppas 9000rpm :D

31.10.2007 18:49

adidasnalle kirjoitti:onnistuisko semmonen ledijuttu että joka tuhanneskierrokselle ois oma ledinsä.oisko helppo toteuttaa esim 12000 kierrokseen saakka vai meneekö jo ongelmalliseksi.


Reguloimattomalta magneetonjännitteeltä, kyllä onnistuu. Jollain oli kytkiskin tällaseen, ole hyvä ja ilmoittaudu :D

11.11.2007 18:43

Eli meneekö homma näin?:
Otan Bilteman kiekkakellon ja kytken sen moponi (Tunturi Supersport) Konkkaan kiinni ja tuplaan numerot siitä taustasta? Vai pitääkö olla vielä 12v virtaa???

mittarit!..

11.11.2007 21:14

ei mitää mittareita tarvii jos osaa kuunnella moottoria.
mut eikös tossa axus oo kierrosluku mittari vakiona`?
semmosest vois varmaa pistää omaa tai jostai muust mopost

11.11.2007 21:32

Ei sitä mopookaan tarvi jos on hyvä kunto. Ei se kuule kiekkamittari oo tarvittemisesta kiinni.

14.11.2007 22:46

Asentelin pevettiin jonku ikivanhan tarvike kierrosmittarin. Toteutin sen joskus aiempana tulleen ohjeen avulla ja nyt toimii ja näyttää melko oikeeta. Ulkonäköä pitäs vielä viilailla joku päivä jos jaksaa.

Re: mittarit!..

15.11.2007 15:58

intiimi kirjoitti:ei mitää mittareita tarvii jos osaa kuunnella moottoria.
mut eikös tossa axus oo kierrosluku mittari vakiona`?
semmosest vois varmaa pistää omaa tai jostai muust mopost

Kyllä sitä kuunnellakkin voi mutta ei se oo niin hauskaa.

15.11.2007 18:49

AX:än mittari toimii vaijerilla, eli sille pitää löytyä lohkosta sellanen kierre johon se laitetaan eli sitä mittari ei voi hyödyntää missään muussa mopossa kun siinä, tai sitten niissä jossa on paikka vaijeriselle kierroslukumittarille.

22.11.2007 15:50

huikkoster kirjoitti:Eli meneekö homma näin?:
Otan Bilteman kiekkakellon ja kytken sen moponi (Tunturi Supersport) Konkkaan kiinni ja tuplaan numerot siitä taustasta? Vai pitääkö olla vielä 12v virtaa???

kröhöm..

23.11.2007 12:45

Yleensä pitää kyllä olla virtaa että mikään toimii :) Siis kytken sytytyspuolan johtoon se bilteman vihreän, ja punasen akun+ ja mustan akun- napaan. Jos haluaa taustavalot niin sitten se valkoinen johto siihen valoille menevään +johtoon ja vissiin sillekkin on oma maadotus, eli se sitten vaikka runkoon tai johonkin.

23.11.2007 14:34

No mikähän olisi hyvä ja pieni 12V akku?
Ja halpa

23.11.2007 15:16

huikkoster kirjoitti:No mikähän olisi hyvä ja pieni 12V akku?
Ja halpa


Kato sieltä bilteman sivuilta..

23.11.2007 15:38

valis kirjoitti:Väittäisin kyllä että jännite kasvaa kierrosten mukaan, sillä tyhjäkäynnillä ajovaloja ei päivällä edes huomaa, kierroksia antamalla valot kirkastuvat.


Sulla on akku mopossa? Jos on, ja käy tuollain, akku vetää viimesiään, joten akkunesteet vaihtoon ja laturiin, ja napojen puhdistus!

26.11.2007 21:00

Mistä päin Suomea halpa kierroslukumittari 4t koneelle?