Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Minarelli AM6

22.4.2013 14:31

http://www.vsmotoparts.com/brands/motorhispania/ryz/doppler-crankshaft
http://www.vsmotoparts.com/brands/motorhispania/ryz/crankshaft-bearing-set-c3-minarelli-am6
http://www.vsmotoparts.com/brands/motorhispania/ryz/vertex-piston-4031

Tuo lienee paras setti hinta/laatusuhteeltaan, stefasarjan lisäät vaan vielä jos haluat kaikki vaihella.
Vaihteiston suhteen ei ole mitään hätää. Kaverilla oli high-end setit n.35 tkm ajetussa koneessa, eikä siinä mitään kummosempia ollut. Kytkimen saatat ehkä joutua jossain kohdassa vaihtamaan.

Re: Minarelli AM6

22.4.2013 21:06

mikä on pultti joka on kytkipuolen lohkossa moottorin päällä pystysuorassa?

https://www.google.fi/search?q=minarell ... B800%3B600

tuota pulttia siis tarkoitan joka vasemmalla näkyy?

Re: Minarelli AM6

22.4.2013 21:43

Mikäs olisi laadukas ja hyväksi todetti mäntä?

Re: Minarelli AM6

22.4.2013 21:50

etelänvetelä kirjoitti:mikä on pultti joka on kytkipuolen lohkossa moottorin päällä pystysuorassa?

https://www.google.fi/search?q=minarell ... B800%3B600

tuota pulttia siis tarkoitan joka vasemmalla näkyy?


se on semmonen hieno stoppari käynnistyspolokimelle, en tiiä hienoja nimiä, mutta kun polokee ja kun polin pallautuu, nii se ottaa tuohon kiinni se ratas siellä käynnistyspolokimen akselin päässä.

Re: Minarelli AM6

22.4.2013 22:00

pitääkö se pultti olla kuinka tiukalla ku itellä käsin pyöri se?

Re: Minarelli AM6

22.4.2013 22:13

kyllä sen ite ainaki laitoin niin tiukalle ku normaalilla räikällä käsipelillä sai kytkinrempan yhteyssä.. jos se löystyy nii paljo että se ratas pääsee menemään ali, nii jouvut jännittämmään kiksin sitte.

edit: siis jos meinaat sitä 16mm pulttia? joka on siinä käynnistyspolkimen kohalla?

Re: Minarelli AM6

23.4.2013 7:50

Kumpi ruuvi nyt kaasuttimessa on seos ruuuvi ja kumpi tyhjäkäynti ruuvi.

Eli siis enempi kaasuttimen keskellä oleva ruuvi on nyt kumpi taikka se enempi ilmanputsaria lähempi ruuvvi?? :nolo:

Re: Minarelli AM6

23.4.2013 8:11

Keskellä on tyhjäkäynti ja lähempänä ilmanputsaria on seos.

Re: Minarelli AM6

23.4.2013 11:22

Riejupoika kirjoitti:Mikäs olisi laadukas ja hyväksi todetti mäntä?

vertex/italkit tai alkuperäinen.
[quote="arsori]...kyseessä on Hollantilainen kauppa, jossa on suhteellisen laaja valikoima huoamattavasti halvemmallilla hinnoilla kuin Suomessa. Ja tulliin ei ole yksikään paketti tähän mennessä jäänyt kiinni. 8)[/quote]
Ehkä siksi koska molemmat valtiot kuuluvat EU:hun :roll:

Re: Minarelli AM6

24.4.2013 14:25

Onko oikein kasattu? Eli vetoakselin kummassakin päässä prikat, siirtorummun päällä prikka. Vaihdeakselia ei vielä ole kun tulossa uusi, vaihakselin päähän, joka tulee lohkoon kiinni tulee vielä prikka.

Mutta mihin väliin se vaihdeakselin hakaset tulee kun tuossa rummussa on nuo tapit?

Kuva

Ja tuossa vaihdeakselissa on tuo "tappi", niin mihin päin sen tulee osoittaa kun kasaa paikalleen muut osat akseliin?

Kuva

Vaikka ennestään olen jo tehnyt remontin, niin pitää silti varmistaa ettei tarvi sitten uudestaan alkaa purkamaan. :D

Re: Minarelli AM6

24.4.2013 19:27

nyt kun tuli säävettyä neulaa kaasarista, ja kun kokos, nii kaasukahvasta tuli ihan veltto, ei mittää tuntoo, ja kaasu hirttää, eli luistin jumittaa...? neuvoja ja vinkkejä kiitos.. :

Re: Minarelli AM6

24.4.2013 20:12

Muistitko laittaa sen jousen takasin siihen luistin päälle?

Re: Minarelli AM6

24.4.2013 20:14

no kyllä se ainaki asentaessa oli siinä, luistin ja kannen välissä.. ja sitte se valakee roska, ja neula, ja muutahan ei ookkaa.

edit: nii, ja vaijjeri tottakai.. :D

Re: Minarelli AM6

24.4.2013 21:50

Nytt mulla kävi niin että syylärinesteet täynnä öljyjä mutta yhtä paljon niinkun ennenkin ja tämä tapahtu äsken. Eli onko se vaan kytkinkopan tiiviste joka kusee? Vai onko se vesipumpun stefa?

Re: Minarelli AM6

24.4.2013 22:11

Moro !

Tossa pari vk sitten kyselin noista välityksistä siellä asianmukaisessa keskustelussa. Laitoin siis harkinnan jälkeen eilen CH:seni kiinni 11-70 välit sekä tk:n putken.

Tänään olin menossa jannujen kaa ajelee ja siinä sitte kiihdyttäessä kävi niin, että vaihtaessani neloselta vitoselle pikkuhusse vaa päätti sammua eikä enää lähtee käyntiin. Kauheen vittumaisella päällä olen mutta iteppähän oon tän aiheuttanu. 112 suutin on, joten ei pitäis olla siinä.

Tulppa on kunnossa ja mäntä liikkuu / lyö...

Missä vika ? Osaako joku auttaa :paha: