Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
3.6.2012 15:22
Mutta miten myyjä on varma että se ei ole tullut männästä
3.6.2012 17:23
Wiltunik kirjoitti:Mutta miten myyjä on varma että se ei ole tullut männästä
Koska sen kuluman näkee ja tuntee sormella. Kuluma tuntuu paljon karheammalta, ku se pinnote
3.6.2012 20:48
Tostahan näkee ihan selkeesti, että alumiini paistaa jo alta pakoaukon yläpuolella ja ylempänä.
4.6.2012 1:16
Mitkä laakerit kannatais hankkia, onko nuo barikitin c3 laakerit mistään kotosin. Kaveriksi tulossa metrakit sp pyttyä ja varmaan tuo barikit competition kampiakseli.
4.6.2012 1:24
SKF laakerit on kanssa hyvät, niitä saa ihan jostain laakereita myyvästä liikkeestä, kun tietää vaan millanen pitää olla.
4.6.2012 1:25
Jep noi ns jonkun osien valmistajan merkissä olevat laakerit (barikit, metrakit jne) vaan rahastusta, verrattun SKF:än laakereihin mitkä ovat yhtä laadukkaita.
5.6.2012 0:22
Mites, jos noista on sitte oikeesti lähteny pinnotetta, niin miten ne mahtaa ajossa toimia? Toisessa ilmotuksessahan ainakin luki että kävi uuden männän kanssa, mutta miten mahtaa pitkäaikasessa käytössä toimia.
5.6.2012 18:22
Vois kuvitella että paineet karkaa siitä mistä pinnotus puuttuu. Ja varmaankin se pinnotus lähtee kulumaan nopeemmin siitä rosojen reunoilta, ja sit on sylkkä pilalla.
5.6.2012 19:57
Noihin laakereihin sen verran elikkäs kun esim tilaa barikitin laakeri setin niin ne yleensä sisältää skf:fän tai NTN:nän laakerit. Itsellä tuli barikitin laakeri setissä NTN:nät.
Noitahan saa siis ostettua yksittäin laakereita myyvistä liikkeistä ja kummatkin laatu tavaraa.
NTN japanilainen valmistaja
SKF ruotsalainen
6.6.2012 16:34
Mikä ois halvin 70cc pytty mbk x-limittiin?
6.6.2012 16:50
Varmaan airsal. Mutta tehokkainta jos etitään niin airsal aika loppupäässä.
6.6.2012 16:59
= ei kovin paljo tehua
6.6.2012 17:47
Kyllä tuosta Airsalista ihan puhtia löytyy, ei todellakaan ole laiska ja teharimopot jää aika ketterästi. Hyvä jokapäiväiseen ajeluun, muut pytyt joissa enemmän ruutia alkaa menemään jo vähän turhan kalliiksi jos niistä haluaa saada enemmän niitä tehoja kuin Airsalista kun pitää ne kunnon viriputket (100-300e), isot kaasarit (toki sen voi Airsaliinkin laittaa mutta ei pakko), joissakin tapauksissa kisasähköt (100-300?), joissain pitää avartaa lohkoja, lyhyet huoltovälit ja pirun kalliit männät ( ei sillä että ne olisivat airsaliinkaan halvat), vahvistettu alakerta+kytkin (200-300e) ja muuta tilpehööriä. Mutta jos rahaa on niin sitten jotain kunnon kiuasta ja tarvittavat osat niin jätetään meidät Airsali kuskit sitten haistelemaan pakokaasuja
Airsal 50cc ei tosin kannata ostaa ainakaan yhdellä männänrenkaalla, aivan perseestä, lussumpi kuin vakiopytty ja puristuksia niin vähän että oikeen hävettää
6.6.2012 18:08
noo.. kun meet selittämään jotta joskus mulla oli 70cc airsali, turpokitti ja 20 mm lortto, nii se herättää tietynlaista hilpeyttä kuulijassa
ja sitte kun selität mitä on nykyysenä settinä niin hiljennytään kuuntelemaan
9.6.2012 14:26
Polini 80cc guss vai Tpr 80cc?
Eli siis:
http://www.opvoeren.nl/merk/rieju/rrx/t ... g-cilinderhttp://www.easyparts.nl/showarticles_in ... _Iron.htmlJa sellaista että tuoko esim. malossi vl15 läpät sitä alavääntöö ja kierrosherkkyyttä niin paljon että kannattaa se 70€ pulittaa?