14.7.2009 11:30
14.7.2009 12:03
:'( kirjoitti:Eikö noita mopokisojen sääntöjä olis sitten aika muuttaa? Joko nelareille kokonaan oma luokka tai sitten nelarien kuutioraja 60/65cc..
Veikkaan että tulis enemmän mankeja kuin 1/kisa
Tai no ohan toi aika tyhmää kun jokanen saa ite valita sen mopon millä siellä ajaa eikä oo pakko ottaa sitä 4-tahtista kun se ei oo tehokas..Mutta esim briteissä saa nelareissa olla isompi kuutiotilavuus.
14.7.2009 12:17
rossipoika kirjoitti:Niin siinä on vaan käyny, että aika harvoin enää noita kakstahteja radalla näkee. Noi nelarin prutkut ku on vaa niin prkl kalliita pitää, ettei kaikilla ole varaa lähteä niillä kisaamaan
rossipoika kirjoitti:ja tympeetähän se on puolet pienemmällä 2t koneella lähtee muitten perää vinguttamaa, kun jo lähtöviivalla tietää, että muitten laitteissa on potentiaalia ihan eri tavalla.
14.7.2009 12:21
Äläs nyt, kyllähän sun tietotaidolla saisi laitteen kuin laitteen varmasti liikkumaan reippaasti. Kaivat vaan sen inspiraation esiin. Räpylöitäkään ei tarvitse juuri mustata, voihan sitä käyttää työhanskoja... Todista kaikille olleesi väärässä kun epäilit kykyjäsi.-Zone- kirjoitti:Siihen kisaan mun on turha osallistua. Tulokset jäisi kummiskin aika vaatimattomaksi...Nalle Puch kirjoitti:Niin ja Zone, laita ihmeessä joku kone iskuun ja osallistu huippunopeuskisaan. Saat varmasti tehtyä nopean laitteen.
...On se tullut jo huomattua, että motivaatio konkreettisella räpylöiden mustaamisella näihin laitteisiin on pahasti pakkasen puolella...
14.7.2009 13:55
:'( kirjoitti:
Pidempi iskunpituus ja pitkä putki on varmaan kaksi asiaa mitä nuo 50cc mankien virittäjät eivät ole vielä tehneet? Eikös pitkä putki paranna vääntöä nelarissa..
14.7.2009 14:02
Tume34 kirjoitti:Kokeiltiin kyllä aikanaan montaakin eri kikkaa mankissa ja kyllä sen puoliautomaatin loppujenlopuksi aina jotenkin sai kulkemaan.
14.7.2009 14:34
:'( kirjoitti:Tume34 kirjoitti:Kokeiltiin kyllä aikanaan montaakin eri kikkaa mankissa ja kyllä sen puoliautomaatin loppujenlopuksi aina jotenkin sai kulkemaan.
Mikä oli paras tapa saada kiihtymään?
14.7.2009 14:44
14.7.2009 18:14
14.7.2009 18:51
14.7.2009 19:10
Tanteri kirjoitti:"Voi elämä kun olisikin noin helppoa. Paskat mitään vääntöä nelarista haeta, kun sitä on kuitenkin heikommin kuin vajaatahtisessa."
En tiedä miten teillä siellä susirajalla kutsutaan asioita,mutta täällä meilläpäin sivistyksessä nelitahti on aina ollut vajaatahti (joka toisella kun iskee).
Tanteri kirjoitti:Toisaalta kyllä ainakin tähän astisista ajokokemuksista päätellen nelari vääntää paljon paremmin kun 2-tahti.2-tahti kun vaatii kierroksia että tapahtuu mitään,nelari vetää sitkeästi koko kaistan.
helpostihan tuon toteaa manki vs PV, kumpi vetää sitkeemmin alakierroksilta lähtien?
Manki ainakin mun kokemuksista päätellen,tietysti voi olla että mun "persdyno on väärässä".
14.7.2009 21:32
Tume34 kirjoitti:Juujuu, tähän väliin ehdotan että kaivat dynokäyrät samankokoisista kaksi-ja nelitahtikoneista (vaparit tottakai) ja vertaile.
21.7.2009 6:46
21.7.2009 6:53
21.7.2009 8:34