Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

22.9.2007 16:45

Atech kirjoitti:En tiiä sitte onko kukaan mitään kunnon Xenon-valoja soveltanut mopoon.


Taitaa halogeenit olla ainoita. Mutta liittyykös tää nyt kiekkamittareihin? :)

23.9.2007 12:16

Ei taida olla kovin helppo homma laittaa kiekka mittari vanhaan tunturiin tai öglandiin?

23.9.2007 12:30

Donppa kirjoitti:Ei taida olla kovin helppo homma laittaa kiekka mittari vanhaan tunturiin tai öglandiin?


niihin pitää laittaa eka 12v jännitteen säädin ja tasa suuntaaja ennen kiekkamittaria koska mittari ei toimi vaihtovirralla ;)

23.9.2007 15:00

Atte_92 kirjoitti:
Donppa kirjoitti:Ei taida olla kovin helppo homma laittaa kiekka mittari vanhaan tunturiin tai öglandiin?


niihin pitää laittaa eka 12v jännitteen säädin ja tasa suuntaaja ennen kiekkamittaria koska mittari ei toimi vaihtovirralla ;)

Ei tarvita kumpaakaan, koska noista vanhoista magneetosta tuleva jännite on 6V. Eli ei siis riitä 12v mittarreille, kun tarttis olla puolet lisää.

23.9.2007 18:38

Koska sieltä saa vaihtovirtaa, se on todella helppo muuttaa 12 volttiseksi. Sopiva muuntaja väliin vaan, sen jälkeen sitten tasasuuntaus jos tarvis.

23.9.2007 23:41

Atech kirjoitti:Koska sieltä saa vaihtovirtaa, se on todella helppo muuttaa 12 volttiseksi. Sopiva muuntaja väliin vaan, sen jälkeen sitten tasasuuntaus jos tarvis.


Ainut vaan että, kaikki muutkin sähköt pittää muuttaa 12v esim valot... mutta ei oo vaikeeta jos vaan saadan polttimot modattua umpioihin

23.9.2007 23:44

Siis ei tarvi kun pistät se muuntajan siihen piuhaan mikä menee pelkästään kiekkamittarille, sillon muut sähköt säilyy 6V.

23.9.2007 23:59

Atech kirjoitti:Siis ei tarvi kun pistät se muuntajan siihen piuhaan mikä menee pelkästään kiekkamittarille, sillon muut sähköt säilyy 6V.


Silleen se ois paras toteuttaa jossain legenda mopossa missä muihin sähköihin ei haluta koskea.

28.9.2007 10:37

noniin eli suomennos pöhölölle... :D mulla on varmaanki joku bilteman kiekka mittari siinä on takana 3 asentonen katkasia josa on 3 4 ja 6 sylinterin säädöt... mihin asentoon se pistetään...? ja mihin johdot pistetään...? pyörähän on kawasaki kdx... pitääkö pistää akku paikolleen? :D

28.9.2007 10:37

noniin eli suomennos pöhölölle... :D mulla on varmaanki joku bilteman kiekka mittari siinä on takana 3 asentonen katkasia josa on 3 4 ja 6 sylinterin säädöt... mihin asentoon se pistetään...? ja mihin johdot pistetään...? pyörähän on kawasaki kdx... pitääkö pistää akku paikolleen? :D

28.9.2007 11:37

_Kawa_ kirjoitti:noniin eli suomennos pöhölölle... :D mulla on varmaanki joku bilteman kiekka mittari siinä on takana 3 asentonen katkasia josa on 3 4 ja 6 sylinterin säädöt... mihin asentoon se pistetään...? ja mihin johdot pistetään...? pyörähän on kawasaki kdx... pitääkö pistää akku paikolleen? :D


Eihän se suoraan rupee toimimaan, ja kyllähän se sen 12vDC:n tarvitsee.. Sun pitää vaihdella jtn vastuksia tai jotai sieltä mittarin sisältä että alkaa toimii kunnolla..

28.9.2007 20:38

Nicsu kirjoitti:
Atech kirjoitti:En tiiä sitte onko kukaan mitään kunnon Xenon-valoja soveltanut mopoon.


Taitaa halogeenit olla ainoita. Mutta liittyykös tää nyt kiekkamittareihin? :)
Ei liity aiheeseen mut pakko laittaa :D Joten tsekatkaas tosta 95 sivulta Sasu´:n kirjoitus nii ei taidakaa jäädä halogeenit ainoiksi ;) http://www.motot.net/forum/viewtopic.ph ... start=1900

10.10.2007 14:56

Miten asennan gilera rcr:rrään kiekkamittarin? Se bilteman mittari.?

11.10.2007 17:22

miten pystyy rakentelemaan/ostamaan semmoisen kiekkamittarin että valo syttyy tietyn kierroksen kohalla.semmonen ois ihan kiva.

11.10.2007 19:05

adidasnalle kirjoitti:miten pystyy rakentelemaan/ostamaan semmoisen kiekkamittarin että valo syttyy tietyn kierroksen kohalla.semmonen ois ihan kiva.


Ei semmost oikee rakennettuu saa mut vaikka Biltemasta niit saa ostaa