27.6.2020 20:54
tein mopoon konerempan ja asensin tietääkseni kaiken oikein, mutta kytkin ei irroittanut ja selvisi että ne levyt ei nouse kaikkien eri kikkailujen jälkeen sain 3levyä nousemaan neljästä.
28.6.2020 0:22
29.6.2020 14:43
30.6.2020 11:30
30.6.2020 12:55
30.6.2020 16:36
30.6.2020 16:47
Palezu kirjoitti:Kokeile ruuvata kaasukahvan säätöruuvia sisäänpäin pari kierrosta. Tarkista ettei vaijeri tule ulos kaasarin pään putkilosta kun ohjaustankoa liikuttelee ääriasentoon. Tällöin vaijeri saattaa olla vedetty väärää reittiä tankin alta jolloin tankki painaa sitä ja vetää sen liian tiukalle. Kaasun tulisi liikkua herkästi, kun kaasua painaa niin kahvassa ei saa tuntua "rutinaa" ja kun kahvan päästää niin kaasarista pitäis kuulua selvä "kloks" kun luisti menee kiinni. Jos ei kuulu niin vaijeri tahmaa ja palauttaa liian hitaasti. Kaasukahvan voi varulta purkaa ja putsata osat kliinerillä ja rätillä. Jos nuo ei auta niin kokeile yksinkertaisesti ruuvata kaasarin seosruuvi ihan pohjaan ja löysää puoli kierrosta. Sen pitäisi vaikuttaa ainakin jotenkin.
Jos nuo ei auta niin imuvuotoja etsimään. Vääntele kaasaria kun se on imukaulassa kiinni ja katso onko imukaulassa halkeamia. Voi myös suihkutella kliineriä imukaulalle mopon käydessä, jos käynti muuttuu selvästi niin siellä on vuoto. Lisäksi voi suihkuttaa sylinterin alatiivisteelle. Jos noista ei ilmene vuotoa niin magneeton puolen kampuran stefa voi vuotaa. Sen tarkistamiseen tarvii vauhtipyörän ulosvetäjän ja pulttipyssyn sekä yleensä myös hyvän torx-avainsetin jos haluaa välttyä mielipahalta staattorin aluslevyn irrotuksen yhteydessä.
30.6.2020 22:31
1.7.2020 13:07
Derbiimopo kirjoitti:Mikäs mahtaa derbissä olla kun lähtee todella huonosti käyntiin kun seissyt pari tuntia ja kun mopo saatu käyntiin on mopo tosi tukkoinen ja savuttaa. Muuten mopo toimii todella hyvin ja pysyy tyhjäkäynnillä ja ei röpötä. Derbiin siis juuri tehty koko koneremppa ja kaasari ja syyläri vaihdettu. Kiitos jo valmiiksi
4.7.2020 14:02
4.7.2020 14:55
Lleinonen kirjoitti:Moro!
Vuoden vanhassa Drac Supermotossa on jonkinlaista ongelmaa, johon en omilla tiedoilla vastausta löydä. Mopo lähtee käyntiin ihan normaalisti eikä pienillä kierroksilla ole minkäänlaistan ongelmaa, mutta sitten kun täydellä kaasulla ajaa hetken, mopo hyytyy kuin bensa loppuisi. Ajan tien varteen ja avaan bensa korkin, jonka jälkeen lähtee normaalisti käyntiin. Useamman kerran käynyt näin. Tulppakaan ei näytä kahvinruskealta kuin kuuluisi, nokeentuu. Mikä vikana?
4.7.2020 16:31
Lleinonen kirjoitti:Moro!
Vuoden vanhassa Drac Supermotossa on jonkinlaista ongelmaa, johon en omilla tiedoilla vastausta löydä. Mopo lähtee käyntiin ihan normaalisti eikä pienillä kierroksilla ole minkäänlaistan ongelmaa, mutta sitten kun täydellä kaasulla ajaa hetken, mopo hyytyy kuin bensa loppuisi. Ajan tien varteen ja avaan bensa korkin, jonka jälkeen lähtee normaalisti käyntiin. Useamman kerran käynyt näin. Tulppakaan ei näytä kahvinruskealta kuin kuuluisi, nokeentuu. Mikä vikana?
4.7.2020 19:19
4.7.2020 19:22
4.7.2020 19:30
Lleinonen kirjoitti:Sen verran amatööri oon näissä hommissa, ettei ole mitään hajua miten kaasari kuuluisi putsata