Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Minarelli AM6

18.4.2013 16:42

Jaa a :D Vaikea sanoa kun itsekin haen vastausta että kuinka suurta kaasaria voi 50cc vireille laittaa :D

19.4.2013 0:28

Osaako joku kertoa mikä vikana kun pytty täynnä jäähytysnestettä, kannen tiivisteet vaihtanu mutta ei auta. Öljyn väri oli kans sellasta että saattaa jäähytysnestettä olla sielläkin. Auttaako vesipumpun stefan vaihtaminen molempiin ongelmiin vai onko jotain muuta mennyt rikki?

19.4.2013 8:44

Olethan varmasti kiristäny kannen tasaisesti ristiin eikä miten vaan mutkalle? Ja että ne O-renkaat ei oo luiskahtanut pois uristaan? :eek: Jos ei nämä niin tarkista ettei kansi oo menny kieroon.
Kannen momentti oiskohan ollut 12-14Nm.

19.4.2013 13:51

miten tota sylinterinkantta voi laskea? sorvaamalla vai jollain hiovalla aineella ja lasinpalalla?
kuinka paljon sitä voilaskea?
mopo on peugeot xp7 :)

Sv: Minarelli AM6

19.4.2013 16:45

sylinteriä pitää laskea ja kotona löytyy luvut paljonko pystyi laskea

19.4.2013 17:06

Vesipumpun stefa ja kannen tiivisteet vaihettu ja vieläkin pytty täynnä jäähytysnestettä! Osaisko joku viel auttaa et mikä vois olla vikan?

19.4.2013 22:21

Väärät tiivisteet, kansi kiero tai lohko/pytty halki?

20.4.2013 21:05

mikä on mrt:ssä vikana, kun korkeilla kierroksilla pätkii, äänistä huomaa että on joku sähköinen häiriä, tämä on korkeilla kierroksilla, mopossa on porattu cdi, 100 suutin, ja kuri poissa. sytytyspuola/magneetto? viime syksynä kun mopo pantiin talvisäilöön, nii ei ollu tätä vikaa? cdi:ssä tuskin on koska ei toimi uudellakaan cdi-boksilla. kun purki mopoa, ja kahto sähköliitoksia, nii siellä oli yksinäinen liitin, joka tuli virtalukolta, ja johto oli punavalkee, ja ei löytyny paikkaa sille.

20.4.2013 21:29

Ootko varma ettei kone käy rikkaalla? Itsellä täysin samanlainen ongelma kun kone on kylmä ja antaa kaasua niin tietyillä kierroksilla alkaa **tunmoinen röpötys eikä kiekat nouse. Lämpimänä kone käy täysin normaalisti, kiertää pirteän oloisesti vakioksi :D eikä röpellä.

Pyörä on muuten vakio mutta pääsuutin vaihdettu 100:seen...
ja jos joku ihmetelee että miten vakiona nuin iso suutin, niin juuri tänään laitoin 100:sen kun 95:sella booasi kun hiemankaan hölläsi kaasua ja myös sen jälkeen täyskaasulla :d

20.4.2013 21:46

tuskin on bensasta nyt kyse, kun mopo ei röpötä/booaa tai mittää, mutta kierrokset ei vaan nouse, ja pätki korkeilla kierroksilla

21.4.2013 15:57

Mikäs mun betaa vaivaa. Otin kurin pois ja laitoin 120 suutimen. Katoin tota tulppaa se oli valkonen. Seoksiakin oon säätäny 1-2,5 kieroksen välillä ei mitään muutosta. Mikä neuvoks?

21.4.2013 16:14

janne1997 kirjoitti:onko kenelläkään mennyt moottorin etu korvat poikki? Mulla on mennyt jo kahdesti. Kun olin tehnyt kevät huollon ja vaihtanut moottorin korvat uusiin niin kahden päivän ajon jälkeen kun kytkimeen pääs ilmaa jostain niin samalla huomasin että moottorin korvat olivat poikki edestä vaikka olin laittanut uudet kiinni kaksi päivää sitten. Moponi on HM CRM derapaqe competition vuosimallia 2011.

Niin onko kenelläkään käynnyt näin?

21.4.2013 19:10

HM:n vaihteissa sen verran vikaa tullu että ei anna laittaa kolmosta pienmmälle vaan lyö "tyhjää"... Onko kellään ideaa että mitähän mahtaa olla? Olis kiva tietää jotain mahdollisuuksia ennen kuin avaan..

21.4.2013 23:12

Koneremppaa pitäs pikkuhiljaa ruveta tekeen ku on ajettu jo 23 600 ja on aika väljän tuntune. Mistä kannattais osat tilata (kampura, mäntä, petarit ja stefat), että sais mahollisimman halvalla ja mielellään samasta paikasta kaikki osat. Ja onkos näissä toi vaihteisto kuinka kestävä, tullaan kuitenkin ajamaan vielä vähintään se 10tkm että kestääkö se?

21.4.2013 23:41

Vaihteisto kestää jos on öljyjä vaihdeltu ajallaan ja nätisti käytetty muutenkin ;)

Itse olen ollut tyytyväinen vsmotopartsiin, kyseessä on Hollantilainen kauppa, jossa on suhteellisen laaja valikoima huoamattavasti halvemmallilla hinnoilla kuin Suomessa. Ja tulliin ei ole yksikään paketti tähän mennessä jäänyt kiinni. 8)