Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
7.12.2012 17:57
Itsellä tekee juuri tollasta jos neula pääsee liikkumaan vapaasti luistissa.
7.12.2012 18:35
Mulla on just samanlainen kun on kylmänä kone. Lämpimänä taasen kiekuu ja kukkuu just niinku pitää.
Isompaa suutinta, pahvia syylärin eteen ja kunnolla kone lämpimäks! tekeekö noin jos on yön yli lämpimässä ja sit lyöt käyntiin?
7.12.2012 18:39
Isommalla suuttimella ilmenee hyytymisongelma samantien...
No täytyy mennä tohon varmaan koittamaan mitä käy, kun säädän hieman neulaa ja vaihdan suuttimen samalla :S
Yöksi en saa mihinkään lämpimään.
Edit. Säädin neulan laihemmalle kahdella pykälällä. Nyt toiseksi ylimmässä. Neulan arvo oli A9. Käynnistyi ja onnistuin jopa kierrättämään hiukan, mutta sitten hyytyi. Putkesta paisarin ja alkukäyrän välisestä liitoksesta sekä pakoaukosta tiputtelee jatkuvasti öljyä/bensaa. Voisko putki olla täynnä polttotavaraa, kun on tullu poljettua sen verran paljon... ?
7.12.2012 23:04
No hyvin mahdollista. Millä seoksilla vetelet?
7.12.2012 23:09
Suunnilleen 2,5% oon yrittäny laittaa aina tankkiin. Tuorevoitelu tietenkin pois. Täytyy ottaa huomenna alkukäyrä ainaki pois ja kattoa mitä sieltä tulee ja paljon tulee. Sitten vaihdan sitä suutinta jos tarvetta on.
8.12.2012 3:02
Pitääkös säätää rikkaammalle vai laihemmalle jos hyytyy huippu kierroksilta ja alkaa paukuttamaan putkeen? vai olisiko sittenkin sytytys häikkä? kysyn kun oma ajattelu kyky ei enää riitä.
8.12.2012 12:54
Itse koittaisin laittaa vähäsen laihemmalle.
8.12.2012 14:09
Juunish: Oletko aivan varma että koneessa on 2,5% seokset? Tankkaatko 98 vai 95 polttoainetta? Sekoitatko bensat erillisessä tankissa vai dt:n omassa tankissa? Kaadatko öljyt ensiksi ja sitten bensat tankkiin vai toisinpäin? Ittelle ny lähinnä tulee mieleen että pääsuutin on liian pieni, ja öljysuhde liian raju. Esimerkiksi jos öljyt eivät sekoitu bensaan 100% niin kone käy eri seoksilla. Jos käytät 95 etanolibensaa niin öljy ei välttämästi sekoitu bensan sekaan vaan jää omaksi kerrokseksi mikä yrittää sekoittua ajon aikana bensaan. Tällöin öljymäärä vähenee ja kone alkaa käymään laihalla koska käy puhtaammalla bensalla,
pbt: Koita isommalla pääsuuttimella, ellet ole kaasaria jo kylmemmille keleille säätänyt. Kun kerta putkessa paukkuu niin laihalla se silloin käy.
8.12.2012 14:32
a-aa pahenee vaan jos isontaa suutinta. muuten antaisin olla noin mutta ei pysy yläkiekoilla. esim. jos vetää pitkää luisua kierrokset korkeella niin ampuu putkeen ja hyytyy.. mutta heti kun on tehnyt tuon niin löysää kaasua niin sitte taas kierrokset nousee. Ja eikös tulpan värin pitäny olla semmonen ruskea?
8.12.2012 17:15
Jos se täys kaasulla tuntuu jotenkin voimattomalta tai paukuttaa.
Niin varmaan ihan ensimmäisenä kannattaa vaihtaa tulppa uuteen
Jos ei senkään jälkeen toimi, niin kahtoa sytytys ennakko kohilleen.
Minkä merkin vehkeessä tuo ongelma muuten ylipäätään on ?
8.12.2012 19:59
Noniin, eli syy vikaan todennäköisesti löytyi.
Ryyppysuutin oli lähes irrallaan kierteiltä, ja ryyppyvaijeri oli jäätynyt siten, että ryyppy oli jatkuvasti päällä. Nyt on homma hoidossa ja tuntuu 105 suuttimella ainakin tuossa ulkona toimivan kun hieman kierrättelin. Täytyy käydä vielä tankkaamassa tänään ja ajaa kone lämpimäksi, niin tietää varmasti toimiiko oikein.
edit. Jep, nyt toimii
Vähäsen rikkaalla käy, mutta kylmemmillä keleillä sitten todennäkösesti just sopiva, joten en lähde enää säätämään. On kyllä iloinen olo, kun sai selvitettyä tän ongelman
Pääsee jatkamaan roksiprojektiakin taas!
9.12.2012 12:23
Tunassahan sitä oli nimittäin suurin ongelma katos jostain kumman syystä
10.12.2012 17:10
Itellä ilmeni tällainen ongelma RIeju mrtssä(Kaasarina toimii Dellorto PhBn 16)
Käy hyvin kylmänä ja lämpimänä tyhjäkäynnillä, mutta kun annat puolikaasua niin alkaa booata ja sammuu... Juuri olin pistänyt kaasarin talvisäätöihin 105 suuttimella ja neulaa nostettu maksimiin ja oli toiminutkin pari viikkoa ihan hyvin. Nyt pistin eri 2-tahti öljyä tuorevoiteluun kuin mitä aikaisemmin olen käyttänyt ja pari tankillista sen jälkeen tämä sattui. Myös tulppa sammumisen jälkeen vaikuttaa melko kostealta ja pakoputkesta tulee paljon enemmän savua mitä on koskaan tullut. TUorevoitelu mekanismi on katsottu että toimii. Bensahanani vuotaa myös vähän mutta en usko sen olevan syy tähän? Voisiko vika olla tuossa eri öljyssä vai jossain muualla?
10.12.2012 20:23
Toimiiko se muuten, paitsi puolkaasulla? Ei se öljystä johdu.
10.12.2012 20:50
En nyt tiiä kuuluko tämä kysymys tänne, mutta kannattaako laittaa alipaine hanan tilalle manuaalinen? Terpin romusta kyse.