Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
19.5.2015 15:07
Tuohon muuten käy kaksi tavallista ruuvia tilalle, toinen säätöruuviksi ja toinen pienempi mäntää vasten, jolloin ne muodostavat "nivelen". Itellä tippu kans tielle toi tsydeemi ja hyvin pelaa tollaisena.
19.5.2015 20:48
Vissiin tiiviste mennyt etujarrusta, kun vuotaa jarrunesteet pihalle. Pari sataa kilometriä pysyy ja sitten alkaa vuotaa. Kannattaako noita tiivisteitä lähteä vaihtamaan, kun uusi jarrusatula maksaa 15€ ? Kyseessä siis keeway hurricane.
19.5.2015 21:02
No taisitpa vastata omaan kysymyksees.
10.6.2015 20:24
Kokeillaa täältä vielä.
Elikkäs takajarrun jarrunesteet ei lähde säiliöstä millään eteenpäin kun koittaa ilmata. Elikkä alkutilanteessa ei ollut nestettä koko järjestelmässä. Ja kun laittaa nesteet säiliöön ja polkee, ei mitään tapahdu. Ilmausnippaa on väännelty ja kokeiltu kaikilla madollisilla tavoilla. Ja on kokeiltu ensin täyttää järjestelmä muita kautta nesteellä, mutta sekään ei auta kun sen jälkeen ei synnytä painetta sinne.
Muutenkin jäi vähän hämäräksi järjestelmän toimintaperiaate. Kun siis säiliöstä lähtee kaksi reikää, toinen menee sylinteriin männän kohdalle ja toinen sylinteriin siitä vähän pidemmälle. Mikä ton toisen reiän tehtävä on kun ei mene sen männän ohi missään vaiheessa? Ja toinen reikä on testattu ettei ole tukossa, mutta silti ei itekseen valu nesteet siitä sylinteriin.
Ideoita?????
13.6.2015 0:49
Työsylinterin tiivisteet on vaihtokunnossa jos ei nesteet liiku säiliöstä eteenpäin
Heitetään nyt oma kysymys tähän samalla: Voiko työsylinterin tiivisteet mennä muutaman kuukauden ajoilla paskaks (sisältää paljon keulimista eli jarrun käyttöä)? Tänään keuliessa tuntu jarru oudolta ja rupesin kattelemaan nii ihan ku vuotais nestettä jarrupolkien tappia pitkin, miten ne tiivisteet voi siihen kuntoon saada näin lyhyessä ajassa et nestettä kusee
13.7.2015 3:46
Jos jarrumännän pistä takas satulaan nii pitäkö se työntää iha loppuun asti sisää tai riittäks se et työntää niin paljon et otta melkee jarrupalaan kii
13.7.2015 20:32
Ei niitä tarvi ihan pohjaan painaa, riittää että jarrupalat ja jarrulevy mahtuu väliin smoothisti, ilman että ne hinkkaa.
13.7.2015 21:35
Vaihdoin uudet jarrupalat taakse ja jarru on nyt aivan tunnoton ja ottaa helvetin alhaalta. Ilmasin jarruja mutta ulos ei tullut yhtään ilmaa ja jarru herkistyi vain vähäsen. Voiko olla että jossain välissä vain on semmoinen ilmatasku, että sitä ei hevillä pumpata ulos?
13.7.2015 21:57
Jep. Jarruimuri olis tohon kätevä, mutta ei ihan jokatallin varuste. Kätevä tapa on painaa esim. lääkeruiskulla ilmausnipasta jarrunestettä järjestelmään, väärinpäin paineella tuleva neste saa esim kahvaan jääneen ilmakuplan aika hyvin liikkeelle.
Silläkin, että jättää jarrukahvan pohjaan yöksi (kiristysliinalla tms) saa välillä kuplat liikkeelle. Ilmaillessa myös ei pumppaile raivoisalla vauhdilla, vaan ihan rauhassa painelee kahvaa niin kuplat ehtii sielä liikehtiä.
Koita noilla päästä alkuun.
20.7.2015 21:58
Hajos betasta jarrusatula ja etujarrulevy, niin voiko sen vakio (2mäntäsen) etujarrusatulan vaihtaa brembon 4 mäntäseen satulaan? Eli riittääkö siinä vakio pääsylinterissä teho, puristaan tarpeeksi jarrunestettä, jotta jarrupalat liikkuisivat tarpeeksi?
Edit: vakio pääsylinteri taitaa olla 11mm
Viimeksi muokannut jopi13 päivämäärä 28.7.2015 10:00, muokattu yhteensä 1 kerran
25.7.2015 22:47
Mikä voi olla vikana kun keulin yli 10min takajarru lämpiää erittäin kuumaksi (satula hehkuu lämpöä 15 sentin päähän) jonka jälkeen
joskus jarrusta katoaa paine ja eikä nappaa enää yhtään? Jarrun paine kuitenkin palaa n. 20minuutin odottelun jälkeen ja on taas käyttökelpoinen. Pyörä on ktm exc 125 vm 08
25.7.2015 23:28
Roikut jarrulla ja neste kiehuu. Kevaripuolelle mars.
26.7.2015 21:33
Sitä jarrua ei tarvii painaa kokoajan
28.7.2015 4:21
Hinkkaa kun keulii jalka penkillä, ei normaalisti keuliessa
30.8.2015 1:13
Mikäköhän betassa on kun jarrun painaa pohjaan välillä ei jarruta mutta välillä jarruttaa? Paloissa on hyvin pinta, männät liikkuu niikun kuulukin, jarrunestettä on. Voisiko levylle roiskua ajossa esim ketjuöljyä jonka takia ei jarruta. Ongelma on alkanut vasta lähipäivinä.