Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
17.12.2014 21:12
Se toimi kiitos paljon. Ja nyt tulee taas yksi kysymys. Ostin paikalliselta stefasarjan ja siellä oli kaksi ruskeeta ja yksi musta stefa, kaikki samankokoisia paitsi toisessa on molemmilla puolilla se missä on se kiristysvaijeri. Ja kaikki ne sopisivat kampiakselin stefoiksi. Laitan kuvaa jos on tarvis. Toivottavasti tajusitte. Ja stefat olivat forten setti.
17.12.2014 21:17
Musta on vetoakselille, ruskeat kampuralle. Se missä jousi molemminpuolin tulee kytkinpuolelle.
17.12.2014 21:20
Kiitos paljon!
19.12.2014 19:58
Miten se käynnistysakselin takimmainen jousi tai siis mimmoiseen kulmaan se tulee. Kun isoveljen kanssa laitettiin kytkinkoppa kiinni niin ei poljin palauttanut ja ei mennyt koppa kunnolla kiinni. Onko polkimessa vika vai missä?
19.12.2014 21:04
Suuri kiitos jälleen kerran!
30.12.2014 1:12
tarttis apua nyt
derpiin tein konerempan kaikki laakerit ja stefat vaihoin nii nytko on kasassa niin ei mene vapaalle vaikka kuinka yrittää eikä vaihteetkaann vaihdu
nii ois kiva tietää että mikä vois mahdollisesti olla kyseessa ? vai voiko johtua siitä että ei ole öljyä koneessa
suuri kiitos etukäteen !!
30.12.2014 1:20
Vaihteisto kasattu todennäköisesti väärin eli esim . Vetoakselin prikat tai vaihteensiirtäjät väärin. Pitäis niitten vaihteiden löytyä ilman öljyjäkin vaikka vähän "tahmeammin". Onhan vaihteenvaihtaja oikein asennettu?
30.12.2014 1:27
kyllä laitoin vaihteensiirtäjät ihan niinku ennen kasaustakin ja ne prikat laitoin sillee että pienempi alle ja isompi päälle (vetoakselin päälle) mutta sitte ko kokeilee siitä vaihderummun jutusta siinä kytkin puolela ja samalla löysää pihdeillä sen jousisysteemin niin se liikkuu vähän kumpaanki suuntaa
todella huonosti selitetty mutta jos joku selvää sais
30.12.2014 1:53
Eli sulla ei ilmeisesti olekkaan kytkinpuolta vielä kasattuna? Laita se vaidepolkimen akseli siihen paikalleen jossei jo ole ja samalla laita myös muut mahdolliset vaihteenvaihtomekanismiin kuuluvat osat paikalleen(ei kytkintä yms.) Sitten pyöritä eturattaasta pyörittämällä konetta ja samalla kokeile vaihtaa vaihteita sillä vaihdepolkimella . Jossei vieläkään vaihdu niin vaihteisto on tosiaankin väärin kasattu.
30.12.2014 2:00
Onse ollu kasassa mutta piti aukasta ko aloin selvittää sitä vikaa
missä asennossa sen vaihderummun kytkinpuolella olevan kiekon pitää olla että se ois vapaalla
Ja juu pitä koneilla pyöritellä sitä ratasta ja vaihtaa vaihteita . Ja jos ei toimi kii aukasta kone
30.12.2014 20:50
Mitä öljyjä ootte käyttäny terpissä ?
Käykö joku auton litku 0-40w .
Ja siellä koneesa oli vaihteensiirtäjä väärässä paikassa
dd
30.12.2014 21:12
Motul Transoil 10w 30 ja Castrol MTX 10w 40 on hyviä ja saa iha motonetistä.
30.12.2014 21:17
@juhooq Siinä kiekossa on se yksi erillainen"terävämpi lovi " niin se sitä mustaa jousisysteemiä vasten (silloin vaihteisto vapaalla.)
2.1.2015 22:41
Moi taas!
Onko normaalia kun vaihdoin männän ja renkaat sun muut niin nyt kun laitoin sylinterin ja kannen paikalle niin toimii ihan hyvin magneettoa pyörittämällä mutta kun laittaa tulpan kiinni niin ei meinaa liikkua millään. 2 eri tulppaa kokeiltu ja toinen oli uus. Mitä pitäisi tehdä. Ja vielä semmosta kysyn että pitäisikö 3-6 vaihteet löytyä kun kone on pöydällä vai oonko kasannu vaan konee vääri. Vaihderattaisiin en koskenu kun purin. Kiitos vastauksista jo etukätee. Ja toivottavasti joku saa selvää tästä!