19.6.2020 11:59
20.6.2020 2:11
20.6.2020 19:27
kopra__ kirjoitti:Palezu kirjoitti:kopra__ kirjoitti:Nyt ois taas tosi mielenkiintonen ongelma. Rieju MRX rupee huutaan isoilla kierroksilla heti kun käynnistän. Oon kattonu et ryyppy, kaasuvaijeri, luisti ja koho liikkuu ihan vapaasti. Ryyppy ei kyl tosin tunnu tekevän mitään kun sen laittaa päälle. Koitin myös kattoo ettei ois ilmavuotoja, mut hankala kattoo kun mopoo ei voi pitää päällä yli 5 sekunttia kun mäntääkään ei oo vielä sisäänajettu.
Ota ilmanputsari irti ja ruuvaa tyhjäkäyntiruuvi lähes irti ja kato laskeutuuko luisti täysin alas kaasarissa. Katso lampulla näkyykö luistin alaosassa selvää rakoa. Kun tyhjäkäyntiruuvi on melkein irti eikä koske luistiin niin luistin alla ei pitäisi olla juuri minkäänlaista rakoa mistä ilma pääsisi virtaamaan. Tolleen voi varmistaa ettei ongelma johdu ainakaan kaasuvaijerin tai itse luistin jumittamisesta. Onhan sulla alipaineletku kiinni? Kyllä sitä kestää pitää käynnissä, jos nesteet on sisässä ja moottori saa öljyä, eikä se voi ottaa yli 5000rpm enempää kierroksia, muussa tapauksessa kaasuvaijeri jumittaa varmasti. Sisäänajo on turhaa, lämpimäksi käyttö riittää.kincov kirjoitti:Mulla on melkee sama ongelma mut kierrokset nousee ku on ajanu vähänaikaa, koitin vaihtaa imukaulaa mut ei ongelma lähteny. No vein mopon korjaamoon ja ne oli uusinut läppäventtiillin, en oo varma vielä et mikä on vikana ku kytkin yhtäkkiä luistaa vaikka oon vaihtanu kytkinlevyt, vajjerin ja kytkintapin jousen ja sitte nuo kierrokset nousee......
Surkea korjaamo, läppäventtiilillä ei oo mitään vaikutusta tohon ongelmaan.
Luulisi että tyhjäkäyntiruuvia on koitettu jo säätää. Kannattaa tehdä sama luistin asennon tarkistus minkä kirjotin ylle. Jos vikaa ei löydy niin koita säätää seosruuvia(yleensä tyhjäkäyntiruuvin vasemmalla puolella ilmanputsarin puolella oleva ruuvi). Ruuvaa se ihan pohjaan, sitten löysää 1 kierros. Jos ei auta niin koita säätää puoli kierrosta kerrallaan jompaan kumpaan suuntaan mopon käydessä jos löytyy kohta missä ongelma helpottuu.
Kytkimen luistoon ei oo normi tehotasoilla oikeen muuta syytä kuin liian kireälle säädetty vaijeri eli vaijeriin jää "veto päälle" vaikka kahvaa ei vedetä. Aika usein oon kyllä nähnyt että se luistaminen sekoitetaan päinvastaiseen ilmiöön eli siihen että kytkin ei irrota. Onko vika siis se että kierrokset nousee mutta vauhti ei nouse samalla tahdilla, vai se että mopo pyrkii lähtemään liikkeelle vaikka kytkin on pohjassa vaihde päällä?
Juu, kiitti olin vaa ollu vitu tyhmä . Olin siis unohtanu vaihtaa isomman luistin toho 17.5mm kaasarii.
20.6.2020 21:27
20.6.2020 23:47
kincov kirjoitti:Ja sitte huomasin että ku käynnistää ja bensa hana ei oo päällä niin sillon kierrokset nousee mutta kun pistää sen päälle niin laskee kierrokset
20.6.2020 23:54
kopra__ kirjoitti:Nyt ois taas tosi mielenkiintonen ongelma. Rieju MRX rupee huutaan isoilla kierroksilla heti kun käynnistän. Oon kattonu et ryyppy, kaasuvaijeri, luisti ja koho liikkuu ihan vapaasti. Ryyppy ei kyl tosin tunnu tekevän mitään kun sen laittaa päälle. Koitin myös kattoo ettei ois ilmavuotoja, mut hankala kattoo kun mopoo ei voi pitää päällä yli 5 sekunttia kun mäntääkään ei oo vielä sisäänajettu.
21.6.2020 22:31
vetko kirjoitti:Eli kun vaihdat pienemmät renkaat niin kulkee vähemmän laita pidemmät välit.
22.6.2020 12:52
22.6.2020 23:31
22.6.2020 23:41
Arska1337 kirjoitti:tein mopoon konerempan ja asensin tietääkseni kaiken oikein, mutta kytkin ei irroittanut ja selvisi että ne levyt ei nouse kaikkien eri kikkailujen jälkeen sain 3levyä nousemaan neljästä. eli kokonaan eri kytkintä kokeiltu ja erilevyjä toisesta koneesta, kytkinkruunun hakkaumat viilasin sekään ei auttanut. kukaan ei ole osannut auttaa, oisko jollain jotain vinkkiä? am6
22.6.2020 23:43
22.6.2020 23:55
22.6.2020 23:59
23.6.2020 0:01
23.6.2020 0:06