Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
24.8.2012 17:25
Voi olla että käy laihalla joten kokeileppa pistää ryyppy päälle ja toimiiko paremmin, en lähtisi sähköistä ekana metästämään tommosta vikaa.
24.8.2012 18:04
en uskom että laihalla käy eli kerron nyt kaikki kaikkii tiedot moposta. E nox tehoputki kiinni 100 suutin jonka vaihoin tänään. Mopo toimi aina 85 suuttimella teharinkin kanssa mutta alkoi hyytyilemään 2 päivän vesisateiden jälkeen oltuaan ulkona sateessa. Tämänhetkinen mopon käynnisty tapahtuu näin laitna päälle pelittää kun mikä mutta heti kun 1 vaihe päälle ja hieman kaasua niin se huutaa like always ennen teharin piikin ottoa mutta ei saa otettua piikkiä koska se hyytyy ennen sitä. Just piikin otto vaiheessa kuuluu boooo. En tiedä mistä johtuu mutta ärsyttää tämä
24.8.2012 19:00
Sit sulla voi olla et värisee johtoliitokset tai joku piuha ottaa maihin, katteleppa ihan oma-alotteisesti niitä johtoja niin saattas asialle tapahtuakkin jotain. Ja tulpan/hatun voit vaihtaa myös, niilläkin voi olla oma merkityksensä ongelmaan
24.8.2012 23:05
Ja jos on ollu vesisateessa pari päivää niin kaasariin on voinu eksyy vettä.
26.8.2012 23:20
todennäkösesti kaasarin tai johonkin meni vettä otin kaasarin irti ja putsasin jne . ei lähteny enää ollenkaa käyntiin ja koko vitun kaasari vuotaa kokoajan jne.
27.8.2012 13:46
derbikirso kirjoitti:todennäkösesti kaasarin tai johonkin meni vettä otin kaasarin irti ja putsasin jne . ei lähteny enää ollenkaa käyntiin ja koko vitun kaasari vuotaa kokoajan jne.
kai sulla nyt on se kohokammion pohja kunnolla kiinni bensaletku kiinni kunnolla? Se kohonpohjassa on myös se tiiviste kai se on paikalla? Mites neulaventtiili..?
2.9.2012 17:08
Onkos ketään koittanut ducatin sähköstartillisesta sähköistä vaihtaa tuon ratastetun magneeton ei ratastetuun, esim yamaha dt:n vauhtikseen? vakiovauhtiksella tulee yksi magneetin nykäisy/kierros, dt:n vauhtiksella tulee n.12 nykäsyä/kierros.
Dt:n sähköissähän on yksi käämi (toisio tai ensiökäämi en muista) ulkona vauhtiksesta, pösön sähköissä se on vauhtiksen alla muiden käämien seassa.
Ja tarkoituksena olisi siis saada keveämpi vauhtipyörä, pösön painaa 1100g, tuo dt:n painaa 600 grammaa ja siitäkin saisi paljon tavaraa pois.
16.9.2012 23:40
Morjens! Eli yamaha dt:seen olisin laittamassa pitkiä valoja kun siitä ei niitä vakiona löydy. Eli joku on off on systeemi tulisi olla. Osaisiko joku kertoa miten sen voisi toteuttaa kun moposta ei tule kun kaksi johtoa valoille, ja tarvitsisin kolme johtoa että pitkät saisi toimimaan?
16.9.2012 23:47
Tarttet polttimon ja polttimon pidikkeen josta lähtee 3 johtoa. Tarttet myös uuden polttimon mopoosi ja mahdollisesti (luultavasti) uuden umpion. Sitten vedät releen kautta (?) katkasijalle johdot.
Ja tarkoituksena olisi siis saada keveämpi vauhtipyörä, pösön painaa 1100g, tuo dt:n painaa 600 grammaa ja siitäkin saisi paljon tavaraa pois.
Onko kevyt vauhtipyörä sitten olevinaan parempi?
17.9.2012 0:55
Mutta detsissä on vakiona polttimo jossa on pitkät, ja kanta jossa kolmelle johdolle paikka. Ainoo mikä puuttuu on katkasin.
19.9.2012 22:09
Morjes!
Ajattelin modata xenonit mopoon, tätä on varmasti kysytty ennenkin mutta en löytänyt nopealla selaamisella. Pystyykö ne siis heittämään derbin 12v sähköihin suoraan (uskoakseni ei?). Jos siis ei niin millaisia patentteja pitäis tehdä? Vastuksia varmaan pitää laittaa jne. Mutta millä ootte ite saanu toimimaan / luulette että toimis?
Kiitos!
19.9.2012 22:26
Lyhyesti sanottuna, ei onnistu helposti ja järkevästi.
Heti aluksi loppuu laturilta virta, eli xenon kuluttaa enemmän virtaa, mitä laturi antaa. Pitäisi laittaa tehokkaampi lataussäädin, joka antaa enemmän kuin 2 amppeeria (suositus yli 4A). Halvin tälläinen lataussäädin on noin 50 euron tuntumassa ja se ei ole bolt-on, vaan sun pitäisi juottaa piuhat kiinni tai liittää uuden liittimet.
Toiseksi mitään H4 tms. poltinta ei kannata alkaa patentoimaan, vaan suosiolla BA20D. Tosin silläkään ei taata valokuvion säilymistä ennallaa ja hyvin todennäköisesti se muuttuu. Yleensäkin xenonpoltin, missä on lyhyt ja pitkä samassa, on ihan surkea.
19.9.2012 22:32
Eli kannattaa ostaa mielummin esim. sininen polttimo joka on 12V 35/35w kuten vakiokin?
19.9.2012 22:38
No itseasiassa valoteho on jopa 20% huonompi sinisessä polttimossa.
Paras vaihtoehto olisi, että suunnittelijat/insinöörit tajuisivat päivittää enskojen valot tälle vuosituhannelle, niin kuin lähestulkoon jokaiseen uuteen moposkootteriin on tehty.
19.9.2012 23:33
Itte koitin kaverin vehkeessä noita sinisiä halogeenejä ja mielestäni paremmin näki jopa niillä sitikka mallin keltasilla polttimoilla, vaikka kovasti paketissa oli jotain +100% valotehoa sun muita mainospuheita. Hintaakin oli ihan silmittömästi, ja elinikäkään ei noilla polttimoilla ollut kovin kummonen.
Itse olen todennut parhaaksi laadukkaat (General Electric, Würth) perusmallin polttimot. Ei mitään +100% tai vastaavia, eivät kestä yhtä pitkää aikaa mitä peruspolttimot ja valotehon lisäys ei ole mikään järjetön verrattuna kestävyyden vähenemiseen.
Omat kokemukset pohjautuu H4 polttimoihin, mutta kaimma noihin 35/35 polttimoihinkin samat asiat pätee.