Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Jarrutopic

24.2.2015 12:19

Voiko jarrusatulan purkaa vaihtamatta tiivisteitä? Takajarru on ihan täynnä kuraa, toinen mäntä ei liiku ollenkaan niin pitäis puhistaa se. Mutta ne tiivisteet taitaa saada vaan siinä 40€ maksavassa korjaussarjassa nii ei yhtään tekis mieli ostaa :roll:

Re: Jarrutopic

24.2.2015 12:31

Kyllä sen voi purkaa vaihtamatta niitä ,kunhan et vaan niitä purettaessa riko. Muista sitten voidella ne männät ja tiivisteet kasatessa jarrurasvalla ,niin ne tiivisteet ei hajoa kasauksessa

Re: Jarrutopic

9.3.2015 19:59

osaisko joku sanoo että tuleeko joku juttu etujarrukahvaan kun ei ota jarrusylinteriin kiinni kahva eli ei pysty jarruttamaan

Re: Jarrutopic

9.3.2015 21:43

Anteeks mitä?

Re: Jarrutopic

13.5.2015 21:55

Onko kukaa tehny sillee et olis kytkinkahvan alla takajarrulle kahva ja samassa kahvassa olis kytkin ja jos on nii laittasko neuvoo mite tehdä sellane? :D

Re: Jarrutopic

13.5.2015 22:38

Siis että olis kaks kahvaa mutta yhestä toimis kytkin ja jarru?

Re: Jarrutopic

13.5.2015 23:00

Joo että olis normi kytkinkahva ja sen alla takajarru + samassa kahvassa kytkin

Re: Jarrutopic

13.5.2015 23:59

Googlen kuvahakuun käsitakajarru ja sitten miettimään, riittäisikö oma osaaminen samantyyppisen ratkaisun toteuttamiseen.

Re: Jarrutopic

14.5.2015 21:46

No mä osaan tehä käsitakajarrun mutta toi kytkin o vaa sellane et en keksi miten tekisin

Re: Jarrutopic

14.5.2015 22:08

Kuva

Re: Jarrutopic

14.5.2015 22:43

Mun on pakko kysyä että mitä järkeä tossa edes olis?

Re: Jarrutopic

16.5.2015 12:10

ku painaa takajarruu nii ei tarvii painaa kytkintä esim. ku yrittää kulmaa nii o (ehkä) on helpompaa :D

Re: Jarrutopic

16.5.2015 13:08

Siis jos oikein ymmärsit haluaisit kytkimen ja takajarrun samaan ?

Jos saat takajarrun toimimaan vaijerilla ja kytkin on myös vaijerilla niin kyllähän se toimisi, jarrun ja kytkimen synkkaaminen on vain hankalaa, koska tod.näköisesti jarru ottaa kiinni ennemmin kuin kytkin vapauttaa. Jos tuon lisäksi haluat kytkintä käyttää ilman jarrua, pitää olla kaksi kahvaa. Toisessa kytki+jarru ja toisessa pelkkä kytkin

Jos kahvoja olisi vain yksi jossa jarru ja kytkin. Miten ajattelit sitten vaihtaa vaihdetta jos joka kerta kun kytkintä haluat käyttää jarruttaa takajarrulla (ellet sitten raakana lyö sisään) :roll:

Re: Jarrutopic

16.5.2015 21:05

Eikun siis olisi kytkinkahva normisti ja sen alla jarrukahva missä olisi myös kytkin eli olisi "kaksi kytkintä" et sais jotenkin samaan kahvaan kytkimen ja takajarrun ja vielä normi kytkimen

Re: Jarrutopic

19.5.2015 11:25

klaxxi kirjoitti:tuleeko joku juttu etujarrukahvaan kun ei ota jarrusylinteriin kiinni kahva eli ei pysty jarruttamaan

Tulee. Kahvassa on säätöruuvi, jonka kärki ottaa suojakumin ja jousen sisällä olevaan tappiin. Tämä tappi taasen painaa sylinterin mäntää. Tappi kadonnut siitä kahvan ja sylinterin välistä?