Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
4.12.2014 23:21
Lähtiskö se magneeton pultti ihan vaan jos räikällä ja isolla jatkovarrella kääntäis ja tunkis kengännauhaa kampikammioon ettei pyöri? Vai joutuuko näyttään pulttipyssyy?
4.12.2014 23:33
Lähtee tolleenki, mut varo ettet katkase sitä nauhaa sinne
5.12.2014 0:04
Kyllähän siihen kaikenlaisia keinoja on. Yksi tapa olisi vaikka lyödä vaihde päälle ja kietoa ketjut eturattaalle ja jumittaa ne ettei kone pyöri. Ainakin omaan korvaan kuulostaa väkivallattomammalta kuin änkeä kengännauhaa palotilaan
EDIT: Helppo tehdä jo mopon ollessa vielä kasassa kun kaveri painaa takajarrua
5.12.2014 0:37
Helpoiten ja omasta mielestä varmiten saat lukittua kun laitat talttapään magneeton reiästä , Ja pyörität magneettoa niin että magneeton reiät tulee siihen kello 10-11 välille jos katsoo magneettoa samallail ku kelloa , ja sitten kokeilet sitä talttapäätä niihin reikiin ja sit ku tunnet että se menee syvemmälle niin pidät siinä ja löystät mutterin . (selitin vähä epäselvästi toivottavasti tajuut
5.12.2014 2:01
Eikös se meisseli silloin tukeudu staattorin käämeihin? Pulttipyssyllä aukeaa aina. Myös takajarru ja pitkä varsi auttaa, kuten Tientuk3 jo kertoikin.
5.12.2014 10:00
Kiitos neuvoista! Lähti kun laitoin ketjut eturattaan ympärille ja näytin pyssyä.
5.12.2014 16:53
Ledinauha kirjoitti:Eikös se meisseli silloin tukeudu staattorin käämeihin? Pulttipyssyllä aukeaa aina. Myös takajarru ja pitkä varsi auttaa, kuten Tientuk3 jo kertoikin.
Ei tukeudu , Katsoin kerran mihin se ottaa kiinni ja siinä kohtaa ei ole staattorin käämejä , se osuu siihen lohkon ''rivaan''
12.12.2014 15:18
Miten saan ensiörattaan irti kampiakselista? Mutteri otettu irti ja kokeiltu messeleillä ja muilla kammeta sitä ulos mutta on aivan saatanan tiukassa... apuja nopeasti!!
12.12.2014 21:26
Moro! Mistähän johtuu, kun derbini leipoi ja vaihdoin pytyn, männän ja neulaakerin niin nytten derbistä kuuluu sirinää/nakutusta? Voisko johtua kampurasta?
13.12.2014 13:31
Laitoitko männän oikein päin, eli nuoli pakoaukkoon päin? Myös männänrenkaat voivat olla väärin asennettu... Ota yläkerta auki ja tutkit tarkemmin, sillä väärin päin oleva mäntä tai männänrenkaat johtavat hyvin nopeasti leipomiseen. (nimim. kokemusta on)
15.12.2014 11:16
Ensiörattaan saat helpoiten irti kunnon ulosvetäjällä.
15.12.2014 16:37
Lähes ainoa tapa on ulosvetäjä. Perus 2- tai 3-haarainenkin toimii kyllä, mutta siihen voi muistaakseni myös itse jonkunlaisen rakentaa, lohkosta löytyy m8 tai m10 jengat heti rattaan vierestä. Jos edellinen omistaja on ollut tietämätön ja laittanut kiilan rattaan puolelle, voi olla melkoinen urakka edessä... Itse lämmitin n. 30 minuuttia kaasulla ja 2 ulosvetäjää sain käyräksi, kolmannella pamahti nätisti irti.
16.12.2014 19:57
Kun rupesin kasaamaan moottoria joka on uuden mallin Rabasa niin kun lohkot olivat kiinni ei kampiakseli pyörinyt kunnolla. Siihen joutui käyttämään voimaa et se pyöri. Paine ilma vinkulla lohkoja hion niistä ei lähtenyt kuin ehkä 1mm molemmista, voiko tämä johtua siitä. Kampura on ihan uusi. Kiitos vastauksista!
16.12.2014 21:55
Kai vaihdoit laakerit? Ei pitäisi johtua viilailusta, ellei metallipölyä ole joutunut laakereihin. Kampura pitää myös päästää asennusjännityksistä, eli kunnon napautus vasaralla kumpaankin päähän akselia, mutterin kanssa tietty. Jos tämä vaihe unohtuu on seurauksena uusi remppa hyvin pian.
17.12.2014 7:46
Kiitos kokeilen tätä. Ja vaihdoin laakerit.