Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
21.5.2012 14:45
13/65 mutta mielummin laittasin 14/65 kun ei huua niin paljoa. Menee kylläkin sitten jonku 80kmh mutta mitäs väliä sillä kun verot tulee kummiski
23.5.2012 15:44
Nyt ois semmonen ongelma, etten saa ostamiani ketjuja lyhennettyä oikean pituiseksi. Ketjut ovat siis nuo Reginan RX3 vahvistetut ketjut. Kokeiltu on hakata tuurnan ja vasaran avulla se lenkkien välissä oleva tappi pois, omalla ulosvetäjästä tehdyllä virityksellä työntää se tappi sieltä sekä porata tappia kobolttiterällä, ilman tuloksia.
Onko ainoa vaihtoehto ostaa MP-ketjunkatkaisin? Ei nimittäin kovin paljoa houkuttelisi, saman hintaisia ovat kuin itse ketjut

mutta jos se on ainoa vaihtoehto, onko varma että esimerkiksi tuollaisella Motonetin MP-katkaisijalla kejut saa lyhennettyä?
23.5.2012 15:47
Ne tapithan on prässätty, litistetty ne päät niin että ne "levyt" pysyy sivuissa. Olettaen että rälläkkä löytyy ja sellaista osaat käyttää, rälläkkä käteen ja "hiot" ne tappien päät pois siitä kohtaa kun haluat ketjut katkasta. Sitte tuurnalla tappi pois, ketjut paikallee, lukko kiinni, ja sit kewlii.
23.5.2012 15:51
Joo, tottakai se jäi tuosta viestistä pois että olen kyllä rälläkällä vetänyt sen tapin pään pois. En vaan ymmärrä, miten se on niin tiukassa

Eli taitaa ainoa mahdollisuus olla se ketjunkatkaisija, vai?
23.5.2012 15:53
Kyllä sen pitäs lähtee jos oot vetäny ne päät pois, mutta jos ei lähe niin hio koko "levy" pois.
23.5.2012 15:56
Nojoo, pitääpä kokeilla vielä kerran. Kiitos kuitenkin avusta!
23.5.2012 17:37
Itelläkin aina aika tiukassa ollut.. Ruuvimeisselin oon vaan sinne väliin survonut, kyllä se lätkä lähtee niistä tappien päistä. Väkivaltaa sopivassa määrin, kummiskaan ketjuja tuhoamatta. Alku on vaikein, mutta kyllä se sitten helposti lähtee, kun alkaa lähtemään.
23.5.2012 22:13
Jep, kyllähän ne siitä lähti, kun sen verran ajatteli että hetkinen, voinhan minä tälle päällä olevalle levylle tehdä mitä vain kun sitä ei tarvi mihinkään sen jälkeen kun sen tapin saa pois..
23.5.2012 22:26
Niin se itelläkin kun joutu lyhentämään, niin se kohta josta katkasin niin oli ihan solmussa se laatta.
26.5.2012 9:20
Mites tu ketjujen pesu siis tapahtuu? Ketjut tottakai irti ja dieseliin uimaan, mutta pitääkö niitä vaikka jollain harjalla harjata siellä?
26.5.2012 12:24
Ei niitä välttämättä tarvii, mutta hyvähän olis jos harjailis vähä. Painepesurillaki voi pestä, mutta ne pitää sitte kuivata ja rasvata ihan samantien. Käyttäsin myös mielummin bensaa tohon putsaukseen.
26.5.2012 17:30
Painepesuri on melkoisen väkivaltainen värkki, itse en ketjujen huoltoon käyttäisi sitä. Ainakin X/O-rengasketjut saa pilattua pesurilla.
5.6.2012 22:32
Tietääkö kukaan mistä voi ostaa punaisia ketjuja?
5.6.2012 22:42
Gogge kirjoitti:http://www.24mx.fi/pitbike/p/kmc-420-varjatty-ketju/13039/rattaat-ja-ketjut/k118/
http://www.24mx.fi/motocross/p/ek-ketju ... tjut/s156/Myös RK valmistaa värjättyjä ketjuja, mutta ei mitään tietoa saako 420 jaolla. Jos ite maalaat niin tuskin kestää kovin kauaa, tai pitää pitää kokoajan puhtaana+kunnon öljyssä.. ja maalaaminenkin pitäisi tehdä hyvin, ettei ketju mene pilalle..
Noita värjääviä ketjuöljyjäkin on olemassa, mutta en tiiä miten toimii jos ei ole valmiiksi jo värjätty ketju/onko sen tarkoitus juurikin värjätä se ketju.
5.6.2012 23:22
Voi käydä vilaseen mun mäxän albumia, siinä käytin iponen punasta racing chain ketjuöljyä. Ja ketjuthan oli alunperin kultaset D.I.D:t

E: tohon derbin mustiin ketjuihin koitin samaa rasvaa, mutta ei värjääntynyt läheskään niin hyvin kun noi apikan kultaset!