24.5.2020 15:30
24.5.2020 17:16
25.5.2020 16:33
26.5.2020 20:36
27.5.2020 0:49
28.5.2020 20:39
Malagutisti kirjoitti:Kiristelty väärin?
Varmaan sylinteristä tiivistepinta kierossa jos kaksi kantta ja sama ongelma.
31.5.2020 17:57
31.5.2020 18:01
Jammu50cc kirjoitti:Mikäs detsis on ku kannentiiviste meni paskaks jonka vaihdon jälkeen ei lähde mopo käyntiin. Ilmeisesti jäähdytin nestettä vieläkin väärissä paikoissa. Mopon saa käymään hetken ku laittaa männän päälle bensaa niin pysyy käynnissä parhaimmillaan ehkä 10 sekunttia.
9.6.2020 15:25
9.6.2020 17:39
9.6.2020 22:42
kopra__ kirjoitti:Nyt ois taas tosi mielenkiintonen ongelma. Rieju MRX rupee huutaan isoilla kierroksilla heti kun käynnistän. Oon kattonu et ryyppy, kaasuvaijeri, luisti ja koho liikkuu ihan vapaasti. Ryyppy ei kyl tosin tunnu tekevän mitään kun sen laittaa päälle. Koitin myös kattoo ettei ois ilmavuotoja, mut hankala kattoo kun mopoo ei voi pitää päällä yli 5 sekunttia kun mäntääkään ei oo vielä sisäänajettu.
kincov kirjoitti:Mulla on melkee sama ongelma mut kierrokset nousee ku on ajanu vähänaikaa, koitin vaihtaa imukaulaa mut ei ongelma lähteny. No vein mopon korjaamoon ja ne oli uusinut läppäventtiillin, en oo varma vielä et mikä on vikana ku kytkin yhtäkkiä luistaa vaikka oon vaihtanu kytkinlevyt, vajjerin ja kytkintapin jousen ja sitte nuo kierrokset nousee......
9.6.2020 22:57
Palezu kirjoitti:kopra__ kirjoitti:Nyt ois taas tosi mielenkiintonen ongelma. Rieju MRX rupee huutaan isoilla kierroksilla heti kun käynnistän. Oon kattonu et ryyppy, kaasuvaijeri, luisti ja koho liikkuu ihan vapaasti. Ryyppy ei kyl tosin tunnu tekevän mitään kun sen laittaa päälle. Koitin myös kattoo ettei ois ilmavuotoja, mut hankala kattoo kun mopoo ei voi pitää päällä yli 5 sekunttia kun mäntääkään ei oo vielä sisäänajettu.
Ota ilmanputsari irti ja ruuvaa tyhjäkäyntiruuvi lähes irti ja kato laskeutuuko luisti täysin alas kaasarissa. Katso lampulla näkyykö luistin alaosassa selvää rakoa. Kun tyhjäkäyntiruuvi on melkein irti eikä koske luistiin niin luistin alla ei pitäisi olla juuri minkäänlaista rakoa mistä ilma pääsisi virtaamaan. Tolleen voi varmistaa ettei ongelma johdu ainakaan kaasuvaijerin tai itse luistin jumittamisesta. Onhan sulla alipaineletku kiinni? Kyllä sitä kestää pitää käynnissä, jos nesteet on sisässä ja moottori saa öljyä, eikä se voi ottaa yli 5000rpm enempää kierroksia, muussa tapauksessa kaasuvaijeri jumittaa varmasti. Sisäänajo on turhaa, lämpimäksi käyttö riittää.kincov kirjoitti:Mulla on melkee sama ongelma mut kierrokset nousee ku on ajanu vähänaikaa, koitin vaihtaa imukaulaa mut ei ongelma lähteny. No vein mopon korjaamoon ja ne oli uusinut läppäventtiillin, en oo varma vielä et mikä on vikana ku kytkin yhtäkkiä luistaa vaikka oon vaihtanu kytkinlevyt, vajjerin ja kytkintapin jousen ja sitte nuo kierrokset nousee......
Surkea korjaamo, läppäventtiilillä ei oo mitään vaikutusta tohon ongelmaan.
Luulisi että tyhjäkäyntiruuvia on koitettu jo säätää. Kannattaa tehdä sama luistin asennon tarkistus minkä kirjotin ylle. Jos vikaa ei löydy niin koita säätää seosruuvia(yleensä tyhjäkäyntiruuvin vasemmalla puolella ilmanputsarin puolella oleva ruuvi). Ruuvaa se ihan pohjaan, sitten löysää 1 kierros. Jos ei auta niin koita säätää puoli kierrosta kerrallaan jompaan kumpaan suuntaan mopon käydessä jos löytyy kohta missä ongelma helpottuu.
Kytkimen luistoon ei oo normi tehotasoilla oikeen muuta syytä kuin liian kireälle säädetty vaijeri eli vaijeriin jää "veto päälle" vaikka kahvaa ei vedetä. Aika usein oon kyllä nähnyt että se luistaminen sekoitetaan päinvastaiseen ilmiöön eli siihen että kytkin ei irrota. Onko vika siis se että kierrokset nousee mutta vauhti ei nouse samalla tahdilla, vai se että mopo pyrkii lähtemään liikkeelle vaikka kytkin on pohjassa vaihde päällä?
10.6.2020 8:09
Palezu kirjoitti:kopra__ kirjoitti:Nyt ois taas tosi mielenkiintonen ongelma. Rieju MRX rupee huutaan isoilla kierroksilla heti kun käynnistän. Oon kattonu et ryyppy, kaasuvaijeri, luisti ja koho liikkuu ihan vapaasti. Ryyppy ei kyl tosin tunnu tekevän mitään kun sen laittaa päälle. Koitin myös kattoo ettei ois ilmavuotoja, mut hankala kattoo kun mopoo ei voi pitää päällä yli 5 sekunttia kun mäntääkään ei oo vielä sisäänajettu.
Ota ilmanputsari irti ja ruuvaa tyhjäkäyntiruuvi lähes irti ja kato laskeutuuko luisti täysin alas kaasarissa. Katso lampulla näkyykö luistin alaosassa selvää rakoa. Kun tyhjäkäyntiruuvi on melkein irti eikä koske luistiin niin luistin alla ei pitäisi olla juuri minkäänlaista rakoa mistä ilma pääsisi virtaamaan. Tolleen voi varmistaa ettei ongelma johdu ainakaan kaasuvaijerin tai itse luistin jumittamisesta. Onhan sulla alipaineletku kiinni? Kyllä sitä kestää pitää käynnissä, jos nesteet on sisässä ja moottori saa öljyä, eikä se voi ottaa yli 5000rpm enempää kierroksia, muussa tapauksessa kaasuvaijeri jumittaa varmasti. Sisäänajo on turhaa, lämpimäksi käyttö riittää.kincov kirjoitti:Mulla on melkee sama ongelma mut kierrokset nousee ku on ajanu vähänaikaa, koitin vaihtaa imukaulaa mut ei ongelma lähteny. No vein mopon korjaamoon ja ne oli uusinut läppäventtiillin, en oo varma vielä et mikä on vikana ku kytkin yhtäkkiä luistaa vaikka oon vaihtanu kytkinlevyt, vajjerin ja kytkintapin jousen ja sitte nuo kierrokset nousee......
Surkea korjaamo, läppäventtiilillä ei oo mitään vaikutusta tohon ongelmaan.
Luulisi että tyhjäkäyntiruuvia on koitettu jo säätää. Kannattaa tehdä sama luistin asennon tarkistus minkä kirjotin ylle. Jos vikaa ei löydy niin koita säätää seosruuvia(yleensä tyhjäkäyntiruuvin vasemmalla puolella ilmanputsarin puolella oleva ruuvi). Ruuvaa se ihan pohjaan, sitten löysää 1 kierros. Jos ei auta niin koita säätää puoli kierrosta kerrallaan jompaan kumpaan suuntaan mopon käydessä jos löytyy kohta missä ongelma helpottuu.
Kytkimen luistoon ei oo normi tehotasoilla oikeen muuta syytä kuin liian kireälle säädetty vaijeri eli vaijeriin jää "veto päälle" vaikka kahvaa ei vedetä. Aika usein oon kyllä nähnyt että se luistaminen sekoitetaan päinvastaiseen ilmiöön eli siihen että kytkin ei irrota. Onko vika siis se että kierrokset nousee mutta vauhti ei nouse samalla tahdilla, vai se että mopo pyrkii lähtemään liikkeelle vaikka kytkin on pohjassa vaihde päällä?
10.6.2020 17:46
Palezu kirjoitti:kopra__ kirjoitti:Nyt ois taas tosi mielenkiintonen ongelma. Rieju MRX rupee huutaan isoilla kierroksilla heti kun käynnistän. Oon kattonu et ryyppy, kaasuvaijeri, luisti ja koho liikkuu ihan vapaasti. Ryyppy ei kyl tosin tunnu tekevän mitään kun sen laittaa päälle. Koitin myös kattoo ettei ois ilmavuotoja, mut hankala kattoo kun mopoo ei voi pitää päällä yli 5 sekunttia kun mäntääkään ei oo vielä sisäänajettu.
Ota ilmanputsari irti ja ruuvaa tyhjäkäyntiruuvi lähes irti ja kato laskeutuuko luisti täysin alas kaasarissa. Katso lampulla näkyykö luistin alaosassa selvää rakoa. Kun tyhjäkäyntiruuvi on melkein irti eikä koske luistiin niin luistin alla ei pitäisi olla juuri minkäänlaista rakoa mistä ilma pääsisi virtaamaan. Tolleen voi varmistaa ettei ongelma johdu ainakaan kaasuvaijerin tai itse luistin jumittamisesta. Onhan sulla alipaineletku kiinni? Kyllä sitä kestää pitää käynnissä, jos nesteet on sisässä ja moottori saa öljyä, eikä se voi ottaa yli 5000rpm enempää kierroksia, muussa tapauksessa kaasuvaijeri jumittaa varmasti. Sisäänajo on turhaa, lämpimäksi käyttö riittää.kincov kirjoitti:Mulla on melkee sama ongelma mut kierrokset nousee ku on ajanu vähänaikaa, koitin vaihtaa imukaulaa mut ei ongelma lähteny. No vein mopon korjaamoon ja ne oli uusinut läppäventtiillin, en oo varma vielä et mikä on vikana ku kytkin yhtäkkiä luistaa vaikka oon vaihtanu kytkinlevyt, vajjerin ja kytkintapin jousen ja sitte nuo kierrokset nousee......
Surkea korjaamo, läppäventtiilillä ei oo mitään vaikutusta tohon ongelmaan.
Luulisi että tyhjäkäyntiruuvia on koitettu jo säätää. Kannattaa tehdä sama luistin asennon tarkistus minkä kirjotin ylle. Jos vikaa ei löydy niin koita säätää seosruuvia(yleensä tyhjäkäyntiruuvin vasemmalla puolella ilmanputsarin puolella oleva ruuvi). Ruuvaa se ihan pohjaan, sitten löysää 1 kierros. Jos ei auta niin koita säätää puoli kierrosta kerrallaan jompaan kumpaan suuntaan mopon käydessä jos löytyy kohta missä ongelma helpottuu.
Kytkimen luistoon ei oo normi tehotasoilla oikeen muuta syytä kuin liian kireälle säädetty vaijeri eli vaijeriin jää "veto päälle" vaikka kahvaa ei vedetä. Aika usein oon kyllä nähnyt että se luistaminen sekoitetaan päinvastaiseen ilmiöön eli siihen että kytkin ei irrota. Onko vika siis se että kierrokset nousee mutta vauhti ei nouse samalla tahdilla, vai se että mopo pyrkii lähtemään liikkeelle vaikka kytkin on pohjassa vaihde päällä?
17.6.2020 19:17