Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Minarelli AM6

25.5.2015 21:35

http://www.wandamotor.fi/takajousi-enduro-p-10074.html
Käviskö esim tää cpi sm -10?

Re: Minarelli AM6

25.5.2015 21:58

Kiinnikkeet ainaki näkyis olevan samanlaiset, reijätkin todennäkösesti on jotain mopostandardia. Taitaa olla jopa pari senttiä korkeempi ku cpin vakio, joten tulis vähän koroo. Ja ohan noissa joku palautusoikeuski varmaan, jos ei sovi. Kuhan sitä iskaria ei pasko ja naarmuta pilalle, vaan varovasti kokeilee sopiiko. Suosittelen kuitenki kýsymään noilta ton iskarin mittoja ja vertaamaan niitä cpin iskariin tai jos sitä ei ole ni sitte pelkkiin kiinnikkeisiin.

Re: Minarelli AM6

26.5.2015 13:04

Vuosisadan ongelma detsin kanssa... Teki syksyllä sitä että ei lähtenyt kytkin pohjassa kuin madellen, tai sitten sammui...
Lyhyesti selitettynä: kierroksia --> kytkin pohjaan --> vaihde MOOOMOMOO ja sammuu... lähti jos työnti ja napautti vaihteen silmää... sillonki madellen kyllä :roll:
Ajattelin että johtuu kuluneista levyistä (alkoivat luistamaan ajossa ihan vitustija olivat ihan loppuun kuluneet kun vaihdoin) ja/tai kytkinkruunun hakkaumista (nekin on nyt hoidettu)

MULLA EI OO ATM EES KETJUJA KIINNI JA SE TEKEE TON!!(ei pitäs mitään olla estämässä koneen pyörimistä) huudatin varmaan 10k kiekkoja kytkinpohjas ja laitoin 1... ei mitään rusahuksia eikä rasahuksia vaan samantien MOOO... ja sammu... ei lähde myöskään vaihde silmässä polkemalla käyntiinkään.. :x :x
Mikä tätä oikein riivaa??
aivan kuin kipinä katoaisi kun laitan vaihteen päälle... :paha: :paha:

E: ja siis kytkintä ei kerkee edes päästää pois, vaan kytkin on pohjassa koko ajan.. sammuu silti... aivan kuin olisi joku tappokatkaisija vaihteissa :lol:

Re: Minarelli AM6

26.5.2015 13:53

Olet asian ytimessä, kipinä katoaa. Dt:ssä on jalan yläpuolella anturi joka pysäyttää moottorin vaihde päällä kun jalka on alhaalla ja jos anturi on revitty pois, kuten omassa dt:ssä, sen johdot pitää kolvata yhteen että mopo toimii.
Ps. minarellimopo ei lähde koskaan kytkin pohjassa käyntiin.

Re: Minarelli AM6

26.5.2015 14:27

no voi perkele :lol: :lol: :lol: Joo ja siis en sitä käyntiin koittanu kytkin pohjas tietenkään :D mutta joo kiitos tästä, pääsee kohta ajeleee 8)

Re: Minarelli AM6

26.5.2015 20:50

Mikä on ku detsi rupes nyt yhtäkkiä alakierroksilla röpöttämään/pätkimään? ei kerää kiekkoja enään samalla tavalla kun ennen vaan junnaa piakallaan noin 1sek ja siiitä taas ihan päätyyn saakka kiertää suht normaalisti. 70cc arrow 16mm 105 suuttimella ja piperäss johon on palanut pieni reikä. voiko tuo reikä vaikuttaa niin paljon että kävis alhaalta laiihalla?

Re: Minarelli AM6

30.5.2015 15:00

Kertokaas mistä johtuu kun puristukset hävinnyt kokonaan, kun asensin uuden sylkän ja männän

Re: Minarelli AM6

31.5.2015 21:03

Terve. Täytyi piipahtaa tänne uteleen kun haku ei tuottanut tulosta. Voi olla että tätä on jo käsitelty, mutta sopiiko kopiokoneen kytkinkori+painelevy (eli koko paketti) aitoon minarelliin suoraan ?

Tuli AM6 motti nurkkiin ja kytkinkori on rääkätty piloille. Kopiokoneen kytkin olisi saatavilla mutta kun sopivuudesta ei ole tietoa.

Re: Minarelli AM6

1.6.2015 0:12

Voit laittaa kopiokytkimen alkuperäisen tilalle, mutta et voi sekoitella kopiokytkimen osia alkuperäisten kanssa, eli kopiokytkimen täytyy olla täydellinen paketti.

Re: Minarelli AM6

1.6.2015 11:40

Eli kytkimen pusla, pohjalevyn boorit ja ensiövedon hammasluku ja hammaskulma on varmuudella samoja ?
Nehän tuon sopivuuden määrää sen ohella että kytkinpaketti nyt mahtuu kopan alla pyörimään, joskaan jälkimmäinen tuskin nyt on suurestikaan poikkeava halkaisijaltaan.

Re: Minarelli AM6

1.6.2015 16:03

Ulkoisilta mitoiltaan kopiokytkin on sama ja menee minarellin booriin. Kytkimen sisäisessä rakenteessa on hiuksen hieno ero, joka estää osien sekoittamisen keskenään. Ja kyllä, olen ihan henkilökohtaisesti asentanut kikkeliralliin kiinakytkimen vuonna balkkani just sen takia ku minarellin oma kytkinkruunu on pehmeämpää tavaraa ku muovailuvaha eikä kestä edes sitä normaalia käyttöä.

Re: Minarelli AM6

1.6.2015 18:43

Ok. Kyllä mä vähän ihmettelinkin miten kruunun saa tuohon kuntoon. Joskus kun oli noita yli 20v vanhoja pv koneita niin niissä se ei niin ihme ollutkaan.

Re: Minarelli AM6

3.6.2015 14:05

Elikkä mikä vikana pösös kun nyt on alkanut männän vaihdon ja porautuksen jälkeen temppuilemaa. Lämpöleikkas ensin kaks mäntää ja männänrenkaat molemmista poikki ja syy selvis että vesipumppu ei toiminu, nyt sitte termostaatti otettu pois ja vesipumppu vaihdettu ja vieläkin vei yhden männän, sylkäisi koko ylemmän männänrenkaan pois ja oli ehkä omaa huolimattomuutta laitettu renkaat väärinpäin. No nyt sit ostin uuden sylkkäsarjan ja pistin eilen kiinni ja käytin mopoa hetken syylärin korkki auki ja painelin letkuja mutta vesipumpulle menevä letku tuntu ihan tyhjältä vaikka syyläri oli täynnä nestettä. Heti kun korkin laitto kiinni nii alko tuntumaan letku jäykältä ja ajossa sitten alko kuumenemaan että puski höyryä korkista ja otin korkin irti niin painetta tuli pois kunnolla ja ei viittinyt ajaa 3km enempää. Eli mikä nyt neuvoksi kun käy niin kuumana ja lämpöleikkaa kokoajan, ja kuinka tuo jäähdytysjärjestelmä ilmataan kunnolla?

Re: Minarelli AM6

3.6.2015 14:14

voisko kansi olla kiero? :roll:
Niin ja ilmaaminen niin että tyhjäät kaikki nesteet pois. Irrotat ylemmän letkun syyläristä ja alat kaatamaan nestettä syyläriin tai siihen letkuun niin kauan, että syyläri ja letku on täynnä. sit vaan kiinni ;)

Re: Minarelli AM6

4.6.2015 20:44

Noni elikkäs pakko varmistaa, että mihis suuntaa minarelli am6 staattorin mutteri avataan, että onko vasenkätine kierre vai oikeekätine??