Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
26.4.2017 21:21
Mitäs olette mieltä onko kuvan sylinteri roskiskamaa vai vielä käyttökuntoinen?
80cc Malossi MHR replica siis kyseessä ja kuulemma käyntikuntoisena irrotettu moposta. Mäntä oli kyl ainakin vaihtokunnossa, ihan kunnolla mustunut alemman renkaan alta eli ohipuhallusta ollut vähintäänkin kohtuudella.
27.4.2017 8:43
Kyllähän tuosta uudelleenpinnoittamalla kalu tulee, 200-250€ eli samanverran kuin uusi. Voi se ajoa kestää kun siistii nuo röpöt pois ettei rengas katkea, mutta ohipuhaltaa rankasti. Periaatteessa voi aiheuttaa männän sulamisen tuosta viirun kohdalta että en ehkä lähtis leikkimään ellei nyt ilmaiseksi saa.
Edit: ei ihan kuvasta erota mutta onko tuosta oikealta reunalta muutenkin pinnote kulunut?
27.4.2017 10:02
Juu totesin jo että ei taida paljon kannattaa. Uusi mäntä ja tiivisteet tohon sylinteriin maksaa jo 100€ luokkaa ja pyytää tuosta sylkästä 70€ ni ei ole paljon järkeä.
halvemmalla saa 80cc airsalin uutena.
27.4.2017 20:00
Se on roskiskamaa, jos on syvä naarmu (kynnellä selvästi tuntuva, ja pakoaukon yläpuolelle jatkuva etenkin).
Tuon A huuhteluaukon alareunassa olevan jäljen voi hioa tasaiseksi.
Tuollaisesta ei montaa kymppiä kannata köyhtyä.. ei ole 80cc airsalia parempi sellaisenaan. Sopivia mäntiä saa halvemmallakin.
70€ iha maksimi jos ei syvä naarmu (kuvan perusteella ei paljoa voi tuosta sanoa).
27.4.2017 20:05
Kuulemma ei tunnu jälki edes sormella, mutta en kyllä kehtaa ruveta lottoamaan tuollaisen kanssa. Mieluummin ostaa sit uuden airsalin jossa tulee kaikki sälät mukana eikä tarvi erikseen ruveta mäntää ja tiivisteitä hommaamaan.
1.5.2017 10:38
Moro,
Tarkoituksena olisi vaihtaa nykyisen 50cc pytyn tilalle Airsalin 70cc.
Mulla on vahvistettu alakerta (laakerit) ja Dellorton 17.5mm kaasutin. Tarviiko vaihtaa vielä esim. Vaihteiston osia tai pistää kisasähköt? Vai kestäisikö nykyisellä kokoonpanolla?
1.5.2017 11:13
EI tarvi muuta vaihtaa kun jäykemmät jouset kytkimeen. Vakio sähköt on ihan hyvät airsalin kanssa.
8.5.2017 0:23
Moro. Suunnitelmis oli laittaa riejuu
tämmöstä Mutta olis muutama kysymys siihe liittyen
1. Pitääkö alakerralle tehdä mitään? Kampuralla ajettu noin 13tkm
2. Onko vm giannelli toimiva putki tämän kanssa?
3. Minkänlaista kaasaria kannattaisi hankkia?
Tällä hetkellä 16mm lortto Minkänlaista ilmanputsaria vai onko vakio ihan hyvä
4. Onko kyseinen pytty minkänlainen matka-ajoon? Noin 10 km kouluun
rauhallisesti pintakaasulla ja sit kylillä pientä revittelyä
5. Tarviiko kytkimelle tehdä mitään? Viime kesänä/syksyllä vaihdoin
kyseisen sarjan
9.5.2017 11:30
Gianelli menee iha hyvin, kytkin ku on vahvistettu ni ei tarvii mitään, vakio 16mm kaasariki toimii ihan hyvin, mutta jos haluaa vähä enemmän tehoa irti ni 19 tai 21mm olis passeli. Kampuraa ei välttämättä tartte vaihtaa, kunhan ei oo väljää. Airsali on peruslaiska 70cc, hyvä päivittäiseen käyttöön, myös matkaan. Ilmanputsari on hyvä vakiona.
9.5.2017 20:48
Millanes Athena 50cc pakoaukonsäätimel on verrattuna esim Airsal 50cc:een? Tehot, tehoalue ja muutenkin.
10.5.2017 16:13
Tehokkaampi se varmasti on kun airsal, mutta ei kyllä mitään järkeä ostaa noin kallista 50cc sylinteriä. Ennemmin sit ostaa 70cc airsalin joka paljon halvempi & about samat tehot kun noissa he 50cc pytyissä ja vääntöäkin ihan eritavalla kun viiskymppisessä.
10.5.2017 20:37
Juu, kyselin vaa ku kaveri ostamas mopoo, jossa ois toi athena, nii siks kysyin.
Mites tossa männänvaihtovälit ja tarviiko mitä kaikkee vaihtaa?
12.5.2017 11:28
Täysin racepytty. Eli tehoa löytyy, mutta ne on helvetin korkeella, alhaalla ei tapahdu paljoa mitään, huoltoväli helvetin lyhyt, sanoisko n.2tkm ja uus mäntä. Jos kestää niinkään kauaa. Plus että alakerran saa kyllä vaihtaa että se kestää ne kierrokset. Paljon parempi vaihtoehto hankkia joku vehje missä on laiska 70cc, tai sit hommaa sen pytyn jälkeenpäin. Samat tehot, mutta käytettävyys 10kertaa parempi. Tommosen 50cc "kisapytyn" hommaaminen päivittäiseen ajoon on vaan aivan vitun järjetöntä.
12.5.2017 13:02
osaisiko joku kertoa mikä vikana kytkin ei irrota uusi tkytkimen tappi ja uudet levyt ja jouset mitään ei tapahdu kun vivusta vääntää oisiko sielä vivun puolella joku vika vai millä saan kytkimen toimimaan pitääkö avata lohkot ja kattoo sisältä? pikasia vastauksia kiitos kyseessä 70cc am6
12.5.2017 14:44
Jebbebbee: itellä ainaki se tappi ei aluks menny siihe hohloon, vaa vasta kymmenie yrityste jälkee sain sen kohilleen.
Reetuhai2 kirjoitti:Täysin racepytty. Eli tehoa löytyy, mutta ne on helvetin korkeella, alhaalla ei tapahdu paljoa mitään, huoltoväli helvetin lyhyt, sanoisko n.2tkm ja uus mäntä. Jos kestää niinkään kauaa. Plus että alakerran saa kyllä vaihtaa että se kestää ne kierrokset. Paljon parempi vaihtoehto hankkia joku vehje missä on laiska 70cc, tai sit hommaa sen pytyn jälkeenpäin. Samat tehot, mutta käytettävyys 10kertaa parempi. Tommosen 50cc "kisapytyn" hommaaminen päivittäiseen ajoon on vaan aivan vitun järjetöntä.
Siinä ei taida olla kisasähköjä, eikö tollane sylkkä tarvis jo ne ja koko kytkimen rempan? (tietenki vahvistettu kampura myös)