Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Mikä on vikana?

13.5.2013 16:03

Jaksaako pienemmällä vaihteella loppuun asti? Onko ketjut rasvattu ja sopivan kireellä, ketjulinja suora?

Re: Mikä on vikana?

13.5.2013 16:37

Itellä tekee samaa ettei jaksa ku vapaalla vääntää sen 10k ja sitte kaikilla vaihteilla kiertää sen 8k, tosiaan viime syksynä samoilla osilla ja säädöilä sen 10k kiers ja kulki paljo paremmin.

Re: Mikä on vikana?

13.5.2013 18:15

Mikähän on vikana, kun ennen toiminut täydellisesti. Jätin mopon pariksi tunniksi seisomaan ajon jälkeen, sitten kun lähdin ajamaan uudelleen niin yhtäkkiä reagoi kaasuun arvaamattomasti. Booasi kun väänsi kaasun pohjaan, ja sen jälkeen ei sitten vastannut kaasuun ollenkaan, vaan alkoi sammua hitaasti mutta varmasti.

Kun käynnistää, ei lähde käyntiin ilman että pitää kaasua pohjassa, silloinkin vain harvoin. Kun polkee kaasu päällä, kuuluu matalaa röpötystä putkelta ja ilmaputsarilta

Ryyppy päällä lähtee käyntiin ja nostattaa kierroksia. Tarkistin että pääsuutin ei ole tukossa. Kun nostin kohoa, bensaa ei tule.

Ja aina kun olen tyhjentänyt kohokammion, (avannut kaasarin) niin sen jälkeen lähtee normaalisti käyntiin ja käy n. 2 sekuntia.

EDIT: Ongelma selvitetty puhdistamalla kaasutin huolellisemmin :lol:
Viimeksi muokannut Trokaaja päivämäärä 21.5.2013 17:27, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Mikä on vikana?

13.5.2013 20:09

Nyt mankin alakertaa laitettu kasaan ja kun lohkot oli kiinni tuli huomattua että kampiakseli liikkuu sivuttaissuunassa ainakin 2mm, kytkinpuolen laakeri liikkuu ainakin mukana. Lohkot on kunnolla kiinni.
Mistä voi johtua?

Re: Mikä on vikana?

14.5.2013 0:27

AceFin kirjoitti:Jaksaako pienemmällä vaihteella loppuun asti? Onko ketjut rasvattu ja sopivan kireellä, ketjulinja suora?

Kyllä se vielä vitosella kuulemma jaksaa, mutta kutosella ei. Ketjut rasvattu, kiristetty, eikä kyllä ole vinossakaan. Se vaan tossa onkin jännää, kun syksyllä jakso vääntää kutosellakin loppuun asti, jopa vastatuulessa ongelmitta, mutta nyt kun oli seisonut talven tallissa, niin ei enään jaksa.

Re: Mikä on vikana?

14.5.2013 18:26

Polta karstat? Uudet bensat? Vaihda öljyt? Säädä kaasari ja seokset?

Re: Mikä on vikana?

14.5.2013 19:54

On sitä sen verran tankkailtu, että tuskin sielä vanhaa bensaakaan enää on. Mites sitä karstaa kertyy kun mopo seisoo tallissa, tai miten kaasarikaan voi itekseen mennä huonoihin säätöihin :eek: On se nyt ihan tyytyväinen, kun rupeskin kiertämään 11 tonnia. Ei vissiin mopo ole heränny vielä täysin talviunilta :lol:

Re: Mikä on vikana?

14.5.2013 20:05

Aja vaikka moottori kunnolla lämpimäksi pari kertaa (vaikka kymmenen kilsan lenkki?) nii pitäis heräillä.

Re: Mikä on vikana?

14.5.2013 20:14

Hetettiin tossa muutama viikko sitten joku melkeen 100km lenkki silleen, että annettiin mopojen jäähtyä välillä. Ei sen mopo senkään jälkeen toiminu vielä kunnolla.. Nytten se vasta rupee pikkuhiljaa toimimaan. Ilmeisesti :)

Re: Mikä on vikana?

15.5.2013 9:06

Oossaakos kukkaan sannoo, et miks tolle pösölle tuntuu maistuvan tuo 2T-öljy vähän turhan hyvin? 250km ajaa ni menee jo 5dl öljyä säiliöön.. Laskin et sillon olis about 4% seokset... Öljypumppua oon koittanu säätää, mut se vaijeri on jo niin löysällä kuin mahollista ja lovet melkein kohakkain (2-3mm väliä).. :s Ei varmaan karstotakaan yhtään nuin reippaat seokset.. :roll:

Re: Mikä on vikana?

15.5.2013 16:22

Mikäs tuossa nyt mahtaa olla, kun kierrokset nousee ja nousee ihan vähästäkin kaasusta, eli leijuu siis.
imuvuotoa olen etsinyt, mutta mitään en löytänyt. isommalla suuttimella homma vain paheni, joten tuskin laihallakaan kävi?
mopo siis on kuriton ch racing 50cc
100 suuttimella oli jo parempi, mutta yläkierroksilla kierrokset "tarttui" sinne yläkierroksille ja sammutusnapista piti hillitä sitä huutamista :D
Uskaltaako lähteä pienentämään suutinta vielä?

Re: Mikä on vikana?

16.5.2013 0:01

Oletkoa seosruuvia koittanut säätää?
Parhaiten imuvuodot löydät esim starttisprayta suihkuttelemalla kaasariin ja imukaulaan.

Re: Mikä on vikana?

16.5.2013 15:10

seosruuvi kiinni kierrokset ei leijunut, mutta mopo ei pysynyt käynnissä hyvin. pitää koittaa tota sprayta. Missä kaikkialla niitä imuvuotoja voi olla?

Re: Mikä on vikana?

17.5.2013 0:30

Yleisin paikka varmaan tuo imukaula, mutta melkein missä vain kaasarissa voi ilmetä.
Ei kannata sen starttisprayn kanssa kainostella sitten!

Re: Mikä on vikana?

17.5.2013 1:27

Tosta vuodosta tulikin mieleen, kun mulla Kymcossa oli imuvuoto ja ihmettelin ku missään ei ole vikaa. Sitten tarkastelin vähän tarkemmin ja huomasin, että imukaulan alla olevasta muovilaipasta ja sen o-renkaasta oli hävinny palaset mystisesti :lol: