Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
10.5.2012 22:54
Mikähän lienee pytyn koko?
10.5.2012 22:57
Ei näin.. onneks tulit, toi ois leiponu kohta. Ostappa isompi kaasari ja imukaula, toi rajottaa tehoa jo kun ei tommosen läpi kauheesti ilmaa mee. Joku 19/21mm olisi hyvä. Suutinta en osaa tommoselle kaasarille oikeen heittää.. Mut nakkaaa joku 115 kiinni, nosta neulaa tarvittaessa, ja pyörittele tk ja seos ruuvia.
EDIT: Niin joo, ite unohin kokonaan, oletin vaan et perus 70cc airsal ja joku tehari.. Mut isompaa suutinta jokatapauksessa. Kerro pytyn koon lisäks myös mikä putki, ja jos vakio niin onko poistettu jtn kureja?
10.5.2012 22:59
Riippuu sylinteristä, onko ilmanputsaria vaihdettu jne.
Suosittelisin jotain 80-92 kokoista suutinta.
10.5.2012 23:00
pytty on siis 50cc airsali,14mm lortsu/60 pääsuutin,vakioputsari ja kuriton putki.
Viimeksi muokannut MopoFriikki päivämäärä 10.5.2012 23:10, muokattu yhteensä 1 kerran
10.5.2012 23:09
No voi perse.. Ihme kun ei ole. Mutta miksuhh sanoikin jo koot mistä hakea.. Bensalla on yllättäen vastuuta mopon jäähdyttämisessä, ja kun bensaa on liian vähän = käy laihalla, seurauksena on usein leipominen, syynä lämpöleikkaus. Ja tommosilla väleillä oisit saanu kulkemaan paljon paremmin kun oisit vaivautunut suutinta vähän vaihtamaan..
10.5.2012 23:11
Gogge kirjoitti:No voi perse.. Ihme kun ei ole. Mutta miksuhh sanoikin jo koot mistä hakea.. Bensalla on yllättäen vastuuta mopon jäähdyttämisessä, ja kun bensaa on liian vähän = käy laihalla, seurauksena on usein leipominen, syynä lämpöleikkaus. Ja tommosilla väleillä oisit saanu kulkemaan paljon paremmin kun oisit vaivautunut suutinta vähän vaihtamaan..
kokeilin silloin suuttimia koolta 65,72,76 mitä suurempi suutin niin sitä enemmän röpötti eikä neulan/seosten säätö auttanut enkä sopivaa löytänyt.. ainoa millä tää vehje näytti toimivan ilman röpötystä oli 60 suutin.
10.5.2012 23:36
Nyt jos niitä suuttimia sitten tallissa on niin heti huomenna koulun(?) jälkeen vaihtamaan, ja säädöt kuntoon
Kannattaa samal putsaa ilmanputsari ja kaasarikin jos likainen..
11.5.2012 23:05
miksuhh kirjoitti:Joko prooreissi rokkaa vai vielläkin pelkkää prooreissi huutelua?
http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo11885/ actio explosiva in bona societate ...
12.5.2012 20:55
Mistä löytys 47,20-47,80mm mäntä metrakit handmadeen?, moottori on minarelli am6
12.5.2012 21:18
Moposportin kaikki metrakitin mäntien kootEMC24 kaikki metrakitin mäntien kootKuten huomaat, kokohaarukkaasi sattuvat männät ovat joko 47,40mm tai 47,80mm..
12.5.2012 21:36
Nuo taitaa olla skoottereiden mäntiä? ku männäntappi 10mm
12.5.2012 21:49
Noissa emc männissä ainakin eroteltu tarkemmin mopomallit, ja luulisi moposportin mäntien samoja olevan, kun hintakin aika similaarinen..
13.5.2012 16:39
no eihän tää nyt voi olla totta että tää airsali 50cc on tehottomampi mun mielestä kuin vakiosylkkä... hmm.. tää ei vaan jaksa mennä enää niin hyvin! apuaaaaa!!
13.5.2012 16:51
Säädöt? Ja eise airsali mikään kovin kummonen oo, oisit ostanu paremman jos haluut enemmän tehoja 50cc.. taikka sitten laske squishia, viilaa yms niin voisit saada vähän enempi tehoa..
15.5.2012 22:15
elikkä kysyisin semmosta että vaatiko tuo mvt 90cc sylinteri myös 12x16x16 kiertokangen? ku derbin yleisinhän on 12x15x15..