Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
1.12.2012 20:32
Ruuvia myötäpäivään pyörittämällä menee rikkaammalle, eli kun ruuvi on pyöritetty pohjaan nii seokset on rikkaimmillaan
1.12.2012 23:21
Sitä kaasaria katsoessaan voi ihan järjellä ajatella, kuinka se ruuvi avautuu ja sulkeutuu, sekä mitä se tekee.
Yleisesti ottaen mikuneissa seosruuvi on oikealla, jos katsot ilmanputsarin päästä, ruuvia avaamalla menee sekaan enemmän ilmaa, mikä laihentaa seoksia.
Yleisesti ottaen dellortolla seosruuvi on vasemmalla, joloin imukaulan puolelta katsoessa näkee, kuinka sinne yhtyy reikä sieltä ruuvin suunnasta.. Lisää taas seoksiin bensaa, eli luonnollisesti kiinnipäin=laihempi
Kaasutinta hetki katsoessa ja tutkiessa kummalla puolella ruuvi sijaitsee, kyllä ymmärtää kuinka sitä säädetään. Myös korvalla kuulet kuinka seokset laihenevat/rikastuvat.
Seosruuvi luonnollisesti vaikutta tyhjäkäyntiin ja pintakaasuun, jos siis täyskaasulla röpöttää, ei seosruuvia pyörittelemällä paljoa iakaan saa.
Säädöt tehtävä koneen ollessa lämmin.
2.12.2012 1:11
Pakko vielä tarkentaa että kyllä se seosruuvi vaikuttaa IHAN VÄHÄN myös täyskaasullakin, kaverilla kerran pätki vähän yläkierroksilla (kävi rikkaalla) säädin seosruuvia auki niin loppui rötääminen.
3.12.2012 21:12
Onko näin että, dellorto PHVA:n suuttimet ei sovi PHBG
? Derbiin täytyy pistää isompaa talveks ni täytyy ostaa muutama suutin. Mankiinki tulos virisettiä ni täytyy seki pistää säätöihin eikä oo yhtään tietoo minkä kokonen olis hyvä. Ei viittis molempiin ostaa suuttimia ku koot suurinpiirtein samat
3.12.2012 21:42
PHBG:ssä suuttimet ovat 5mm kierteellä, PHVA:ssa 6mm kierteellä. Osta suutinsarja niin pääset halvemmalla ja löytyy enemmän säätövaraa.
3.12.2012 23:13
Taidan tehä niin et ostan derbiin 3 suutinta lotolla ja meen talven niillä
Ja mankiin suutinsarjan ku ei tiä minkä kokosta tarttee.
3.12.2012 23:37
Nyt sitte saatana.
Oli sen verran hirveä ajomatka tuolla -10 asteessa, että nyt täytyy jotain tehdä.
Mopo siis toimi hyvin kun oli +5c. Olin juuri saanut säätöihin ja toimi hyvin. Nyt -10c niin tuli samat oireet kuin aiemmin +5c asteessa, eli jatkuvaa booailua. Outoa kun vapaalla kierrättäessä toimii loistavasti, mutta kun istuu mopon päälle ja koittaa lähteä niin booaa tai mooaa..
Suuttimena nyt 95, toimi ainakin +5c asteessa loistavasti, hippusen rikkaalla kävi silloinkin, koska röpötti ykkösvaihteella. Pitäisikö laittaa 100 suutin ja toivoa että toimii ?
Mitä käy kun kaasari jäätää? Mitä vaihtoehtoja tässä tapauksessa on tehdä? Voiko tonne tankkiin lorauttaa jäänestoainetta, jos se siitä on kiinni.
4.12.2012 7:50
Laskes neulan sokkaa yhden tai kahden alemmas ja tyhjäkäyntiä rikkaammalle.
Voi laittaa masinolia/sinolia, noin korkillinen täyteen tankkiin on sopiva, koska sinolit eivät ole voiteluaineita. Kiertääkö sulla jäähyvedet kaasarin sisällä?
4.12.2012 12:59
Ei kierrä jäähynesteet kun ne nipat on tukkeessa eikä auennut edes paineilmalla.
Koitan koulun jälkeen sillä 100 suuttimella ja katotaan sitten. Tuolla ulkona vaan vähän perseestä vaihdella kun sormet jäätyy.
4.12.2012 16:58
Moro ! pystyykös kaasarin jäätymiseen vaikuttamaan millään tavalla? itellä pari kertaa koulun jälkee kaasari jäässä ja vähän aikaa joutu käynnistelemää. ryyppykin jäätynyt pari kertaa kiinne pistää pikkasen ärsyttämään
4.12.2012 17:16
Laita noita jäänestoaineita korkillinen täyteen tankkiin, niinku miiggz sano tossa pari vastausta ylempänä.
Itse laitoin nyt 105 suuttimen, tuntuu käyvän pikkusen rikkaalla, mutta lasken tässä joku päivää neulaa pari pykälää, niin pitäisi korjaantua. Eipä enää pätki vaan toimii ihan ok. Ainoastaan yksi ongelma enää, ei käy tyhjäkäyntiä lämpimänä kun on liian rikkaalla, mutta eiköhän tuokin korjaannu sillä neulan säätämisellä.
4.12.2012 23:21
Eli sulla käy alhaalta rikkaalla, keskeltä laihan paikkeilla ja ylhäältä rikkaalla? Silloin säädät seosruuvia auki(phbn) / kiinni (phbg) ja koitappa laittaa se 100ps takaisin ja neulaa kahdella alas.
4.12.2012 23:47
Neulan sokka nyt toiseks alimmassa, eli laitan sokkaa parilla ylemmäs. Kuten ajattelinki
Koitan sen jälkeen miten käy. Mieluummin annan olla himppasen rikkaalla, että on sitte kylmemmillä keleillä vielä sopiva.
Seosruuvia täytyy joo kyllä koittaa vielä pyöritellä. Pääasia on että tolla pääsee nyt kouluun eikä 7km matkaan mee 50 minuuttia ja sormet oo siniset sen jälkeen
5.12.2012 8:07
Hetkonen, mistäs suunnasta katsot neulan sokan korkeuden? Kun neula on normaalisti luistissa paikoillaan, kapeampi kärki kaasuttimen pohjaan päin niin sulla on nyt sokka toiseksi alimmassa? Laita alimpaan. Koska jos nostat sokkaa ylös niin neula ei nouse sitäkään sieltä venttiilistään mitä tällähetkellä. Laihallehan se vetää, niinkuin varmaan jo tiesitkin
5.12.2012 10:20
Juuri kuten sanoit