Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
6.10.2014 17:52
Juurikin näin. Ja älä laita sormias männän eteen kun painat sitä ulos!
13.10.2014 18:26
Nyt tarvitsis pahasti apua ku mistä ihmeestä löytää 3 pulttisen 200mm takajarrulevyn rieju marathoniin...
sama levy käy rieju mrt pro malliin ja pariin muuhunkin malliin mutta levyä en ole Suomesta löytänyt mistään ja olisin todella pahasti uutta vailla. Kukaan osaisi auttaa??
13.10.2014 21:05
Oletko varma tuosta 200mm mitasta? Yleensä nuo 3-pulttiset takalevyt on 180 tai 220mm.
15.10.2014 23:06
Derbin takajarru ei ilmaannu oikein millään, siitä tuli jonkun aikaa nestettä hyvin ja alko jo männät vähän liikkumaan mutta nyt ei tule kuin isoja ilmakuplia välillä. Voiko tuo johtua siitä että käytin satulan irti enkä vaihtanut kupariprikkoja? Vai pitääkö vaan jaksaa ilmata vieläkin.
E:Sain ilmattua sami L:n konstilla mutta onko normaalia että jarru laahas jonkun aikaa mutta nyt ei laahaa enää?
15.11.2014 0:09
Eli tänään kaveri toi riejunsa mulle ku siinä oli takajarru ihan eloton. Noh, aattelin et tsekkaan palat ja ilmaan. Paloissa oli ihan kohtuullisesti pintaa. Ihan hyvin meni perus ilmaustekniikalla, jarru heräs eloon ja toimi, kunnes kävin ajamassa ja kerran jarruttamisen jälkeen taas ihan eloton ja poljin meni pohjaan. Mitäs vittua. No, aattelin vaan et sinne oli jotenki jääny ilmaa ja kokeilin uudestaan ilmata. Eipä onnistunu enää millään. Jarruneste ei vaan millään liiku säiliöstä. Työsylinteriin tyssää. Kokeiltu työntää nesteet ruiskulla ilmausnipasta, ei toimi. Nesteet ei vaan mene sisään. Kokeiltu imeä ilmausnipasta ruiskulla, ei liiku. Oisko työsylinterissä siis joku tukos? Ruiskulla koitin et meneekö ilma läpi jarrunestesäiliön nipasta sinne, mihin tulee jarruletku kiinni, eipä mennyt. Sain sen tinanpätkällä runkkaamalla auki niin, että jarrunestesäiliön nipasta meni ilma läpi siihen, mihin jarruletku tulee kiinni, mutta kun laitto kiinni, niin taas sama; Nesteet ei liiku säiliöstä yhtikäs mihinkään. Mikäs nyt neuvoksi?
Vituttaa ku kaveri makso kympin tosta hommasta enkä saanu kuudessa tunnissa kuntoon
26.1.2015 17:02
Etujarrun sylinteriin kaipaisin korjaussarjaa. Ongelma on, että mopo on Derbi DRD Pro jossa pitäisi olla 11mm tai 12mm mäntä sylinterin sisällä mutta kun purkasin pääsylinterin, sisällä olikin 9mm osat? Lienee siis joskun vaihtunut jonkun muun merkin/mallin pääsylinteriin. Tietääkö joku missä mopossa olisi 9mm AJP:n pääsylinteri etujarrussa tai mistä löytäisin kyseisen kokoisen korjaussarjan
8.2.2015 1:37
Onko iha normaalia että jarrupalojen vaihdon jälkeen aluksi ei meinannut toimia jarrut ollenkaan mutta nyt kun ajoin jonkinaikaa ja jarruttelin nii nyt toimii
8.2.2015 11:48
Mikäli painoit männät sisään ennen uusien palojen asentamista, on ihan normaalia. Aina kun jarruihin koskee, pitäisi niiden toiminta kokeilla paikallaan. Palojen vaihdon jälkeen männät tulisi taas pumpata kiinni, muuten voi ensimmäisessä mutkassa käydä köpelösti.
8.2.2015 11:50
notreal911 kirjoitti:Etujarrun sylinteriin kaipaisin korjaussarjaa. Ongelma on, että mopo on Derbi DRD Pro jossa pitäisi olla 11mm tai 12mm mäntä sylinterin sisällä mutta kun purkasin pääsylinterin, sisällä olikin 9mm osat? Lienee siis joskun vaihtunut jonkun muun merkin/mallin pääsylinteriin. Tietääkö joku missä mopossa olisi 9mm AJP:n pääsylinteri etujarrussa tai mistä löytäisin kyseisen kokoisen korjaussarjan
Takajarrun pääsylinterissä on 11-12mm mäntä.
Etujarrun pääsylinterissä on 9mm;
-Derbi DRD
-Derbi DRD Pro
-Aprilia SX
-Aprilia RX '06->
..
17.2.2015 22:12
Mites hyvin onnistuisi jos laittaisi jarrumännän tiivisteeksi o-rengaan sen neliskulmaisen tilalle?
17.2.2015 22:39
Huonosti. Palat ei enää irtaantuisi levystä.
18.2.2015 2:22
Tietäiskö kukaan mistä saisi sopivan etujarrun marzochhin keulaan? Otettu jostain Apriliasta pois ja vaihdettu MRXn keulaan. Paioliin menevä AJP jarrusatula menisi, mutta nappaa aikas paljon kiinni. Ihan perus Marzochhin keula, ei USD. Ja mahtaiskoha ihan tolla MRXn vakio jarrulevyllä mennä joku 2 mäntänen jarrusatula mikä luultavasti alunperin on apikassa ollut..?
anteeksi sekava teksti, vaikea selittää mutta toivottavasti ymmärrätte..
22.2.2015 19:27
Missäköhän mahtaa olla vika??? Eli siis ajp:n mopodetsin etujarru ilmaantuu kyllä, mutta jarrukahva on pehmeä ja saa helposti pohjaan. Jarrusatula, letku ja pääsylinteri on vaihdettu (eli jokainen osa minkä vaan pystyy vaihtamaan...) mutta ei vaan haluu toimia
. Voiko sitten jarrupääsylinterien tiivisteet olla huonossa hapessa ja vaikuttaa tolleen?
23.2.2015 10:36
Vaihdoitko ne banjopulttien alle tulevat prikat sillä ne on tarkoitettu vaihdettavan jokaisen avauskerran jälkeen.vaihtoehtojahan tuossa on 2 : joko järjestelmässä on vielä ilmaa tai sitten se vuotaa vielä jostain....
24.2.2015 11:01
En oo kyllä vaihtanu
, mutta jos ne prikat tai joku muu vuotaa jostain, niin eikös sieltä häviäis nestettä tai se kahva löystyisi entisestään. Nyt sitä ei siis saa millään kovaksi vaan se on kokoajan yhtä pehmeä. Ja 99,9% varmuudella siellä ei ilmaa ole...