Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
14.5.2012 22:17
Itelläkin teki tota, kun oli koropala iskarissa -> ei ongelmaa ilman..
14.5.2012 22:30
Jep, koropalahan sen lähinnä aiheuttaa, en vaan haluis ottaa pois kun on paljon parempi ajaa koropalalla. Sen takia mietin toimisko tollanen "automaattikiristin".
14.5.2012 22:40
Tossa daltonissako sulla tää probleema on? Jos en ihan väärin muista, niin detseihin saa häkkikoron, eli korota sieltä niin ei vaikuta ketjuihin. Tai pikku koro molempiin, ainakin vähän helpottaa tilannetta.
14.5.2012 23:18
Detsissähän toi ongelma on. Mutta siis olisko toi idea edes järkevän kuulonen?
14.5.2012 23:39
No sanotaanko näin että kuulostaa jännältä idealta, mutta kun tarkemmin miettii niin omat ongelmansa on. Ilman painoa pyörän päällä se siis nostaa ketjuja ylöspäin (löysällä muuten kun säädetty 2 päällä ajamista silmällä pitäen), ok. Jousen täytyy olla aika jäykkä, jotta se kiristää ketjut kunnolla, eikä jää löysälle. Tässä vaiheessa ei vars. ongelmia. Nyt sitten hyppäät ite kyytiin. Ketjun kiristäjän siis pitäisi painua alas päin. Mutta kun jousen piti olla jäykähkö jotta se kiristää kunnolla, mikä estää ettei ketjut jää liian kireälle? Samaan ongelmaan tultaisiin törmäämään löysemmälläkin jousella, eikö? Ja nyt kun joku kaverisi hyppää vielä päälle niin saadaan se kolmaskin muuttuja mukaan. Joku ketjurulla olisi ehkä paras tälläiseen eikä ratas. Helpottaa hommaa..
Ja kiristys ei onnistu oikein takarattaan läheltä, pitäisi olla vähän enemmän svingin etuosassa-puolessa välissä.. mutta se 3. ongelma, tuleeko se putki jousineen svingin läpi vai miten saat sen joustovaran riittämään?
Vähän suunnittelua yms niin toteutettavissa..ehkä. Häkkikoro olisi helpompi. Tai iskari koron pienennys.
19.5.2012 20:05
Miten mopon ketjujaon saa selvitettyä? Kun tossa ch:ssa on vakiona 428 nii en tiiä onko vaihettu 420
19.5.2012 20:10
Yleensä ketjuissa lukee se, eli putsaat ne (pitäisi pitääkkin puhtaana) ja lenkeissä pitäisi lukea valmistaja, sekä ketjujako.
19.5.2012 20:13
Juu pitää kahtoo
19.5.2012 21:12
Joo nyt selvis et ne on 420 jakoset, kiitoksia! Mistäköhän sais Gilera H@K 56 piikkisen takarattaan?
Ei meinaa nimittäin löytyä
19.5.2012 22:32
Juu itsekkin löysin tuon hetkea aiemin, mutta kiitoksia silti
20.5.2012 10:01
Mikä tää juttu on, kun eilen ku yritin laittaa ens 13 rattaan eteen mun apriliaan (eli derbi). Mankistahan se oli otettu mutta jätkä sanos et samat kiinnitykset. Sit ne reiät siin rattaas oli liian isot ja mun pultit/sen rataslukkopalan reiät oli liian pienet. Sit toine kaveri antoi DERBIIN tarkotetun rattaan (sama merkki, forte) ja siinä oli taas liian isot reiät.
Mikä ihmeen rataslukko mulla on? Onks kenelläkää ollu samaa ongelmaa, ja jos on, niin mistä saa normaaleja rataslukkoja? Joissa on saman kokoset reiät ja pultit ku kaikissa rattaissa -.-.
20.5.2012 11:14
Juu ei mitään sain vastauksen kysymykseen. Näköjään DRD PRO rattaissa on eri mitat ku derbi senda mopoissa...ja apikathan o drd pro tekniikalla.
20.5.2012 13:27
Sellasta kyselisin, että mistä saa aprilia rx 2001 vuosimalliin taakse isomman rattaan? Nyt on paikalla 51, eli joku 55 kokosta tarvis, kun kulkee nyt 62 ilman putken kuria ja välit on 10-51 eli pitäs isommalla takarattaaalla mennä alle 60?
20.5.2012 23:26
Mitkä olis hyvät välit 07 X-tremeen jossa e-nox ja rajoittamaton cdi.Tarttis mennä 70-75 ja vääntää hyvin.