Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Minarelli AM6

8.4.2013 21:36

Kansi on katottu että on suora, tiivistepinta on puhdas ja tasainen, tiiviste asennettiin huolellisesti ja momenttiavaimella ja oikealla momentilla ristiin :| Samalla vaihdettiin uusi mäntä. Sitten kun yritettiin käyntiin niin valuu pakoaukosta jäähdytysnestettä. Nyt on kone aukastu taas ja todettu että ei ollu kannen tiivisteissä mitään vikaa. Eli jossain muualla on nyt vika.

Re: Minarelli AM6

8.4.2013 21:43

Ja samalla kannella on ennen toiminut? Katoitko lasia/peliä vasten, että onko suora?

Re: Minarelli AM6

8.4.2013 21:54

Samalla kannella on ennenkin toiminut ihan normaalisti. Kokeilin tasaisuuden lasia vasten. Pitänee huomenna avata lohkot jos sieltä löytyis syy tohon.

Re: Minarelli AM6

8.4.2013 22:34

Eiköhän se vika ole pytyssä,kannessa tai tiivisteissä. Turhaan lohkoja alat aukaisemaan, koska ei siellä vikaa voi olla.

Re: Minarelli AM6

8.4.2013 23:03

onko kenelläkään mennyt moottorin etu korvat poikki? Mulla on mennyt jo kahdesti. Kun olin tehnyt kevät huollon ja vaihtanut moottorin korvat uusiin niin kahden päivän ajon jälkeen kun kytkimeen pääs ilmaa jostain niin samalla huomasin että moottorin korvat olivat poikki edestä vaikka olin laittanut uudet kiinni kaksi päivää sitten. Moponi on HM CRM derapaqe competition vuosimallia 2011.

Re: Minarelli AM6

11.4.2013 17:38

Paljonko nyt tähän koneeseen kuuluu laittaa öljyä? Alkoo häiritteen kun osa sanoo, että 820ml ja minun mielestä sinne kuuluu 720ml. Ainakin minulle aina sanottu, että 720ml.

Re: Minarelli AM6

11.4.2013 17:39

8 desiä ite aina laittanu :s

Re: Minarelli AM6

11.4.2013 20:48

Ei se ole niin nuukaa vaikka laittais vähän liikaa. Kyllähän se ylimääränen tulee ulos jos ei tykkää koneessa olla ;) Parempi liikaa kuin liian vähän!

Sv: Minarelli AM6

11.4.2013 21:01

sopiiko vanhanmallin kytkinkoppa uuteen koneeseen?

Voiko öljypumpun rattaat poistaa?

Re: Minarelli AM6

11.4.2013 21:26

Eipä ne lohkot oo tainnu muuttua kytkinkopan kiinnityksen osalta, joten melko varmasti sanoisin että passaa. Ja voi ottaa tuoreöljyvoitelun pumpun rattaat pois.

Yam4ha kirjoitti:Paljonko nyt tähän koneeseen kuuluu laittaa öljyä? Alkoo häiritteen kun osa sanoo, että 820ml ja minun mielestä sinne kuuluu 720ml. Ainakin minulle aina sanottu, että 720ml.

820ml on oikea täyttömäärä, eli 8,2dl.

Sv: Minarelli AM6

11.4.2013 21:36

maanantaina saadan sitte tietää että oliko mitään ongelmia :)

Toimiiko tiivisteliima hyvin ku ei oo tiivstettä ja ei jaksais ostaa

Re: Minarelli AM6

11.4.2013 22:32

Rakennat stunttipeliä etkä jaksa ostaa tiivisteitä?

Kyllähän se tiivisteliimakin asiansa ajaa, mutta tiivistekerroksen paksuus on levittäjästä kiinni joten valmis tiiviste on aina varmempi ratkaisu.

Re: Minarelli AM6

11.4.2013 23:17

Tiivistemassa toimii aivan loistavasti kytkinkopassa joten aivan turha maksaa ylimääräistä pahvilätystä. Massat sormella levittäen kytkinkoppaan ja lohkoon, sen jälkeen kiristät sen verran että tiivistettä alkaa pursuta hieman reunoilta jokapuolelta, jonka jälkeen jätät massat kuivumaan noin tunniksi ja sitten kiristät loppuun. Ei mitään ongelmaa, Go for it!

Sv: Minarelli AM6

12.4.2013 0:05

vauhtiviivatarra jos oot vaihtanu jo 2 ku eka asentajasta vika toinen katkes ku otin varovasti kytkinkopan pois, molemmat oli uudet ja toi lohko ei oo parhaassa kunnossa niin uskon että tiivisteliima pitää paremmin!

Kiitos laitan kii sen niin että annan kuivua vähän :)

Sv: Minarelli AM6

13.4.2013 17:07

Onko kellään tietoa että jos (en oikeastaan tiedä) toi prikka on tippunu vaiheistoon että miten sen saa poies ilman että ottaa koneen pois? Ja pitäiskö se näkyä jos taskulampulla näyttää valoa vaiheistoon
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.