Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
8.9.2013 12:02
Eikö tää sun kans jo kertaalleen käyty läpi ettei oo mitää järkee laittaa HE putkea vakiopytylle
20.9.2013 18:32
nyt on metrakit pro race putki kii vakiopytyl. samaa tekee ku gianellilkii et alkaa tökkimää 11000rpm, kiertää vähän siitä yli mutta ei vain oikein tehoa ole, ihan kuin jokin rajoittaisi kiertämistä tai myöhästyittäisi sitä
voiko olla mahollista että rajoitettu cdi vai mikä voisi olla vikana. youtubessa on videoita kun muilla on vakiopytyl kii ja ne toimii iha hyvi. mitään ideoita että mikäs helvetti on vikana ja mitä voisi kokeilla.
20.9.2013 19:04
vakiopytty ei kierrä tuota pidemmälle, niin yksinkertaista.
pro race putki on tarkoitettu 70cc sylkälle (?), joten ei mikään parhain mahdollinen putki
vakipytylle.
ja kierroksia pitäs ottaa sillä se 9000-14500 (?).
(vakiopytty ei jaksa kiertää yli 11krpm)
jos ihan välttämättä haluat tuollaista kokoonpanoa käyttää, niin
viilaat dremelillä tms. paineilmavingulla pakoaukon 190-200 asteiseksi ainakin..
20.9.2013 19:14
no vittu pitää sit viilata talvella. mitenkö tuo viilaaminen vaikuttaa siihen et miten nopeesti uus mäntä pitää vaihtaa vai vaikuttaako ollenkaa? ja pikkase tuntuu siltä et jokin myöhästyttää stytystä
21.9.2013 12:20
Vaiha tulppa ja säädä kaasari tolle putkelle sopivaks niin pitäs pätkimisen vähentyä. Mutta tosissaan vakiosylinteriä ei juurikaan saa kiertämään tuota 11k enempää, deal with it.
Välirivatonta pakoaukkoa ei tietääkseni saanut yli 190 asteen viilata, männänrenkaat rupee tulemaan pakoputkesta pihalle
Eikös se p.aukon korottaminen ollut ratkaisevampaa kun haetaan yläkierroksille vetoja?
21.9.2013 12:29
eli jos ihan pakko pysyä 50cc pytyssä, niin airsal 50cc.
sitä saa muistaakseni alle 130e hintaan ainakin ranskasta (dam-sport).
mut ennemmin airsal 70cc, johon 190-200 asteinen pako ainakin alkuun.
21.9.2013 12:54
eikös tuota pakoaukkoa voi leventää siitäkohtaa mihin putki menee kiinni, ja samalla myös viilata pakoaukkoa sieltä männänvierestä? en ole koskaan viilaillut joten kannattaako ottaa riski että pytty menee paskaksi vai olisiko järkevämpää vaikka viedä se johonkin viilattavaksi jos jossakin sellaista tehtäisiin
21.9.2013 14:51
Jos ei ole varma osaako, ja ei ole välineitä niin ei kannata ruveta.
Jos taas pitää valita että maksaako jollekkin vakiopytyn viilaamisesta, vai ostaakko suoraan uusi sylinteri (esimerkiksi tuo 70cc airsal), niin jälkimmäinen on huomattavasti parempi vaihtoehto.
Vakiosylinterillä putken potentiaali valuu hukkaan, vaikka sylinteri olisi kuinka rajusti viilattu ja viimeistelty kaikin puolin. Tuota putkea ei vain ole tehty toimivaksi 50cc sylinterin kanssa. Alkuperäisen sylinterin pitäisin itse viilaamattomana, jos tulee tarvetta saada mopo vakioksi tulevaisuudessa. Veroille tuo laitos menee, oli sylinteri sitten alkuperäinen tai airsal.
21.9.2013 15:43
Muista myös, että noin paljon kiertävän putken kanssa kisasähköt ja alkakerran vahvistus olisi suotavaa.
E: Siis jos saat sen kiertämään enemmän kun toi 11k rpm
21.9.2013 19:20
tänää just lämpöleikkas, sain kiertämään (IHAN VITUSTI LIIKAA) tuonne olen selittänyt miten kävi
http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=15&t=85421
22.9.2013 0:21
Hohhoijaa, Pistä vaan putkes suosiolla myyntiin. Edes 70cc airsal ei ole mikään taikasana vaan on viilaamattomana about samalla tehoalueella kuin vakiosylinterikin. Eikös sen jo järki sano että highend putki highend pytylle.
22.9.2013 0:36
paskan marjat! perkeleen hyvä putki on paljon parempi ku gianelli(sen paskan omistin) jotekii sähköt rajottaa mut se on cdi joten ostan uuden cdi boksin ja ajan nii kaua kunnes leipoo kokonaan kii ja ostan metrakit sp, tai pr pytyn.
22.9.2013 1:18
Putkista SPlle sopii SP ja PRlle PR
Tietysti jokainen taplaa tavallaan mutta nauran ku joku ajaa Airsal + Metrakit/Turbokit setillä ohi kun osiesi yhteensopivuus on päin helvettiä. Vähän sama kun pitäisi vakioputkea jonkun 70cc kyljessä mutta ilman niitä vääntöjä
Tai no mopoaika mennyt ohi jo 5v sitten että mitä tässä enää nauramaan.
22.9.2013 10:52
sp ja pr pytyis tehoalue on korkeella ja pr putki alkaa repii kunnol vakiopytyl vasta 9000rpm, ja siin alkaa sp:n tehot ja sp:l ne jatkuu sinne 14000rpm, ja pr 14500, joten nyt tiiä kumman ostaa, mut hintaero on vaa 30e. jos nyt ostan pr pytyn ja kampiakselin ja vissii kytkinlevyt ja jouset pitää uusii mut en ostas kisasähköjä(ei vittu oo rahaa nii paljo täl hetkel) nii kai tuosta setistä silti tehoa lähtis
E: no onhan tässä koko pimeä talvi aikaa
23.9.2013 21:01
vähä ot mut:
http://www.microsofttranslator.com/BV.aspx?ref=IE8Activity&a=http%3A%2F%2Fwww.gearparts24.de%2Ftuningkit-gearparts24-74cc-midrace%3Aa5268.html suosittelevat tolle setille metrakit sp tai scr corse racing line(vastaa metrakit pro racea) kannattaako tommosta settii ostaa(halvempi ku erikseen ostaa nuo kaikki)