Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
6.5.2013 15:51
Joo elikkä syyläriä olisin tässä ilmailemassa, ja semmonen homma on että nesteet kuplii, ja ainakun laittaa kaasua, tulee nesteet yli. eli onko normaalia vai ottaako se jostain ilmaa vai mikä vika on kyseessä?
Ja tuossapa video niin selventää asiaa :
http://s1300.photobucket.com/user/jeret ... sort=3&o=0Ja ei oo paisuntasäiliötä, jos mitenkään liitty asiaan
Viimeksi muokannut T l K l päivämäärä 6.5.2013 20:39, muokattu yhteensä 1 kerran
6.5.2013 18:54
Rieju RRX -06
mikä on vikana ku ku kytkin ei ota? ajoin ihan normaalisti kotia päin ja sitten kun olin vaihtamassa vaihdetta niin samaan aikaan kytkin vaijeri katkesi ja vaihde jäin varmaan 3 ja ajoin melkein kotia ja oli kerran pakko vaihtaa 2 raakana kun muuten ei oli jaksanu. sitten kun olin koti pihassa niin sammutin koneen ja nyt kun olin vaihtanut kytkin vaijerin ja yritin vaihtaa vaihdetta vapaalta niin se kytkin ei vaan kertakaikkiiaan OTA! mikä voi olla vikana?
6.5.2013 20:27
Uus vaijeri säädetty liian löysälle? Kääntyykö se kytkimen tappi kun painaa kahvasta?
7.5.2013 15:16
Mikä on vikana derbissä
Uus tulppa ja kaikki, bensaa on mutta ei vaan lähde käymään. Jos joku kiltti ihminen vois auttaa niin saisin ajokauden avattuakin.
7.5.2013 15:57
Saako kipinää? Onko säätöihin/ilmanputsariin/pakoputkeen koskettu?
7.5.2013 16:44
Saa kipinää. Just aattelin jos ilmanputsarin puhdistaisi ja kaasarin putsais, jos vaan auttas asiaa.
Edit. Auttakaa nyt perhana mua. Kaasari putsattu, eikä vieläkään mitään elonmerkkejä.
7.5.2013 20:18
Niin bensaa on, mutta saako se sitä?
7.5.2013 20:28
Tulppa ainakin kastuu.
7.5.2013 21:04
tsekkaa läpät vuotaako.
10.5.2013 18:53
-
Viimeksi muokannut Gooby päivämäärä 13.5.2013 9:25, muokattu yhteensä 1 kerran
11.5.2013 10:39
Juu eli kertokaas viisaat ihmiset mikä mun dt:ssä on? kun mopon käynnistää se rupee pikku hiljaa nostaa kierroksia ja lopuks se jo huutaa? Ja sittenkö tulee esim risteykseen laittaa kytkimen pohjaan päästää kaasun nii kierrokset jäävät ylös. Tämä juttu tuli yht äkkiä. ei tuo mikään iso juttu oo mut ite en vaan tajuu et mikä vois olla.
11.5.2013 10:47
Imuvuoto, kaasuvaijeri hirttää, käy laihalla alhaalta (seosruuvin pyörittely auttaa asiaan). Tsekkaa nyt noi vaikka ekana.
11.5.2013 11:00
Juu vahvasti vaikuttaa imuvuodolta. Tsekkaa imukaula ja muut mahdolliset vuotopaikat ensinki ja tietenkin nuo muut mahdollisuudet, mitä varvassuu mainitsi.
11.5.2013 11:23
Mikä voisi olla vikana kun ajoin mopolla ja sammutin sen eikä meinannut lähteä käymään mutta sain kuitenki käyntiin ja jatkoin ajamista. Sitten kun tulin kotia sammutin mopon ja vähän ajan päästä yritin saada käymään eikä lähtenyt ollenkaan. Kipinää ei tullut ollenkaan. Sitten vähän kattelin johtoja. Virtalukossa oli joku liitin hiukan huonosti kiinni ja laitoin kunnolla paikoilleen ja muutamalla polkasulla käymään mutta en lähtenyt ajamaan. Sen jälkeen ei ole lähtenyt käyntiin. Tulpan vaihdosta ei ollut hyötyä. Tulpanjohto ja hattu on kunnossa. Puolaan tulee heikko signaali. Kun polkaisee mittaristossa välähtää valot.
Mopona peugeot xps 09
12.5.2013 17:37
AceFin kirjoitti:Laskekaa nyt se bensa sieltä pois, niin saatte ainakin eliminoitua yhden muuttujan. Itse en hirveästi luottais noihin säilöntäaineisiin. Muutenkaan ette menetä/kärsi taloudellisia tappioita, kun sen bensan voi käyttää myöhemmin kun on saanut vian selvitettyä.
Helpot asiat kannattaa tarkistaa ensin
Nyt rupes kulkemaan 10kmh lujempaa, mutta vielä ne kierrokset jää junnaamaan siihen johonkin n.10 tonniin, ennen veti loppuun asti tasasesti.