Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
26.10.2012 21:09
Uutta sytytystulppaa kehiin
28.10.2012 16:10
Kaasuvaijeri korjattu, jes. Seuraava ongelma.
Eli tässä kuva
http://www.discount-scooter.fr/carburat ... le-sa.htmletupuolella tuossa kuvassa näkyy toi musta letku. Sen alla on nippa, josta KAIKKI, siis aivan kaikki bensa valuu ulos, kun käännän bensahanan on-asentoon. Jos tukin sen, niin bensa valuu pois ilmanputsarin puolen reiästä.
Tuossa kuvassa myös näkyy hieman, tuolla takapuolella tommonen kultanen nippa, niin kai se on bensaletkun paikka? Ettei se oo siitä kiinni? Kaasari siis 16mm lorton phbn.
28.10.2012 21:16
Kertokaa tuosta Boost bottlesta. Miten sellaisen saa tehtyä onko siitä merkittävää hyötyä?
28.10.2012 23:01
Kun selailet, niin löydät kyllä BoostBotlen tekotopicin. Teoriassa sen pitäs imee bensaa ja ilmaa, ja sitte syöttää sitä koneelle, eli periaatteessa hieman ahtaa. Kiihtyvyyden pitäs parantua, mutta käytännössä tuskin eroa tulee.
30.10.2012 16:36
Osaiskohan joku sanoo mitä lähteä seuraavaks kokeilemaan ton kaasarin kans. Sori jos on vähän sekavaa kirjotusta. Eli kaasari on dellorto phva 14, kuriton vakioputki ja 70 suutin ollu kesällä. Lähti aina kylmänä hyvin ekalla mutta lämpösenä sai sahata kauan ja kaasua antaa reilusti.. Nytten kylmemmillä keleillä lähtee vain lykkäämällä ja koitin 80 suutinta ei halunnut toimia ollenkaan röpötti savutti yms... nyt on 74 suutin kiinni ja vieläkään toimi kunnolla täyskaasulla, pätkii vähän, 2/4-3/4 kaasulla pätkii kovasti (neulaa pitäisi nostaa/laskea?) tulppa on vaihettu ja kaasari putsattu. ja voiko olla niinkin pienestä kiinni kun nostaa kierrokset tappiin heti kun käynnistyy että ilmanputsari rispaantunut siitä kaulan ja sen laatikon välillä ?
30.10.2012 17:40
Voipi olla. Vaiha se ja koita.
4.11.2012 23:39
Jotenka ongelmana on että mopo ei tahdo käydä millään nätisti tyhjäkäyntiä ja kierrokset leijuu.. kaasutinta ( phbn 16 ) on putsattu, tk ja p suutin vaihdettu, ilmanputsaria putsailtu ja ties mitä eikä halua toimia, mutta kun taas ryyppy päällä kierrokset ei leiju ja pysyy tyhjäkäynnillä, imukaulakin vaihdettu ja jotain tiivisteliimaa laitettu alle, jotenka ei pitäisi vuotaa ja nyt rupeaa ideat loppumaan... koittakaas joku selventää tätä ongelmaa
ilmaruuvi ei vaikuta mihinkään.. stefat vaihdettu alakerrasta syksellä jne jne
4.11.2012 23:56
Imuvuoto se sitte on. Laita mopo käyntiin, suihki imupuolelle starttispraytä ja kun mopo käy kunnolla niin tiedät mihin kohtaan oot suihkuttanu, siitä se vuotaa.
8.11.2012 22:15
Oisko kellään myyä mikunin 12mm kaasaria?
Ois vähän kiire ja vain toimivia!
9.11.2012 13:01
thaitus kirjoitti:Osaiskohan joku sanoo mitä lähteä seuraavaks kokeilemaan ton kaasarin kans. Sori jos on vähän sekavaa kirjotusta. Eli kaasari on dellorto phva 14, kuriton vakioputki ja 70 suutin ollu kesällä. Lähti aina kylmänä hyvin ekalla mutta lämpösenä sai sahata kauan ja kaasua antaa reilusti.. Nytten kylmemmillä keleillä lähtee vain lykkäämällä ja koitin 80 suutinta ei halunnut toimia ollenkaan röpötti savutti yms... nyt on 74 suutin kiinni ja vieläkään toimi kunnolla täyskaasulla, pätkii vähän, 2/4-3/4 kaasulla pätkii kovasti (neulaa pitäisi nostaa/laskea?) tulppa on vaihettu ja kaasari putsattu. ja voiko olla niinkin pienestä kiinni kun nostaa kierrokset tappiin heti kun käynnistyy että ilmanputsari rispaantunut siitä kaulan ja sen laatikon välillä ?
Vika vois olla sun säädöissäs, koita seosruuvia ruuvailla
24.11.2012 22:34
Kysytään nyt täälläkin kun pitää huomiseksi saada tieto. Eli, tarviiko kaasari jonkun vesikierron talveksi..? Itellä ne nipat tukossa jotain paskaa, joten jos tarvii niin pitää huomenna käydä puhdistamassa pitskussa.
24.11.2012 22:51
Ei mulla ainakaa oo koskaa ollu
25.11.2012 1:52
Mikähän on ongelmana kun käynnistin mopon aina vain hetkeksi, että sain testattua sähköjä niin huomasin jonkin ajan päästäm että oli öljyä valunu ilmanputsariaukosta ja aina takahaarukan loppuu asti? Mistähän mahtaa moinen johtua?
Loppuiskoha tuommonenkin, jos vain poistaisi tuoreöljyvoitelun ja laittais öljyt bensan sekaan? Sais samalla normaalisti öljyä eikä tarvii säädellä pumpusta mitään..
25.11.2012 16:33
Tulvisko kaasari, laita bensanpinta vakiokorkeudelle.
1.12.2012 18:21
Onko tuossa Dellorto phbn 16 kaasarissa seokset laihimmillaan vai rikkaimmillaan silloin kun seosruuvi on melkein kiinni?