Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
18.7.2012 12:46
Vois varmaa jollaki bräkleenin tapasella kokeilla, ei uskalla iha mitä vaa tonne suhauttaa
19.7.2012 14:36
Mites saisin testattua onko toi mun staattori kärähtänyt?
19.7.2012 15:17
http://www.motelek.net/andere/kokusan_12v85w.png Tän mukaa mittasin kaverin derbistä jossa leonelli. Noi arvot heittää iha vähä ku toi on jostai ihme vehkeestä, mut jos on suunnillee tollee piuhat ni ei oo ongelmaa. Jos on iha selkee ero, esim. tuo 50 ohmia oiskin mitattaessa tyyliin 1 ni jotain on oikosissa.
22.7.2012 1:43
Miten nuo TNT cross maskin johot mennee ? Jos haluaa että lyhyenä palais maskin valot ja lisäksi joku lisävalo pitkiksi ?
22.7.2012 9:56
Jos siinä maskissa on sellaset halogeeni valot, eli yhestä halogeenistä lähtee 2 johtoa, niin toinen on virta- ja toinen maajohto.
Nitroon ne laitoin palamaan kummatki sillain, eli kummastakin halogeenistä maajohdot kiinni samaan liittimineen ja kummastakin halogeenista virtajohdot samaan liittimeen ja sitten vain yhdistin mopon johtoihin.
Toivottavasti edes jotain auttoi.
23.7.2012 0:05
Ööhöhöö
En ymmärtäny, mutta siis -- ko valot menee sillee keltanen, valko-vihree ja valkonen (?), nii mitkä mie pistän kii ja mihin ?
ps. en ole sähkömiehiä, kyllä mulla kolvaaminen ainaki onnistuu kuitenki
ja selittäkää asia niinku idiootille, ymmärrän sitten.
23.7.2012 21:20
Miten riejun virtalukko ohitetaan?
26.7.2012 16:30
Kaverin Riejussa oli ainakin niin, että CDI-boksista yksi johto irti niin lähti kukkimaan ilman avaimia.
Joissain on taas yksi liitin, kun lähtee virtalukon johtoja seuraamaan niin senkun nappasee irti.
26.7.2012 20:14
Millä "liittimellä" ois helppo yhdistää rajotin mopon johtoon? Rosvoliittimet ei oo koskaan toiminu.
Tossa selventävä kuva, sininen=rajottimen johto, punanen=mopon johto, musta= se esine millä liitän nämä.
http://aijaa.com/0003110597829Ja nyt samalla voisin kysyä että millä esineellä ois helppo yhdistää vilkkujen johdot? Noista kolvauksista ku ei meinaa tulla mitään.
26.7.2012 21:57
Jollain apikolla josta lähtee 2 johtoa.
Ja nyt samalla voisin kysyä että millä esineellä ois helppo yhdistää vilkkujen johdot? Noista kolvauksista ku ei meinaa tulla mitään.
Aina kun liitetään johdot yhteen, päät pitää kolvata. Kolvattiin johdot sitten suoraan yhteen tai käytetään liittimiä.
26.7.2012 22:40
Asia selvä, muistasin vaan että ois ollu joku sellanen laite jossa ne johtojen päät kierty jotenki toistensa päälle eikä ois tarvinnu kolvata.
26.7.2012 23:07
Slerpa, miksi ihmeessä pitäisi kolvata? Puristettavat abicot on tarkoitettu nimenomaan puristamalla, ei juottamalla liittämiseen. Halvalla ei saa hyvää liitintä, mutta väitän kunnollisista välineistä ja oikein tehdyn puristusliitoksen olevan luotettavampi kuin tinatun liitoksen.
26.7.2012 23:13
Kolvaaminen parantaa sen liitoksen kestävyyttä, ettei ala rispaantumaan. Pelkkä puristettu liitos alkaa helpommin rispaantumaan kun tinattu johdonpää+puristusliitos. Noin on opetettu koulussa, ja noin ainakin parissa autokorjaamossakin näytti tekevän.
Taitaa sokeripala olla ainoa pikanen patenttiviritys (väliaikanen), jossa ei tartte alkaa kolvaamaan, melkein kaikissa muissa liittimissä pitää päät kolvata jos oikeen kestävän tahtoo.
26.7.2012 23:16
Olet oikeassa, ymmärsin väärin. Luulin sinun tarkoittaneen liittimen kolvaamista, johtojen päiden tinaaminen on tietty ihan suotavaa.
28.7.2012 1:13
DT:ssä on niin, että tyhjäkäynniltä kun kaasuttaa, valo kirkastuu, mutta tietyn kierrosluvun jälkeen himmenee jonku verran ja on sellanen sitte kierroksien ollessa sen tietyn määrän yläpuolella. Ne kierrokset ei paljoo oo.
Mistä vois johtua? Tuntuu että virta lähtis jonnekki sen tietyn kierrosmäärän jälkeen. Kysyn koska en sähköhommista tajua melkeempä mitään.
Mekaniikka on hallussa, mutta sähköt jätän melkeen aina suosiolla muille.