17.8.2014 15:59
17.8.2014 17:48
J11 kirjoitti:Eli täyssynteettinen öljy sekoittuu E85:seen? Ihan kuin olisin lukenut jostain E85 -mutuilutopikista, että se vaatisi jotain "erikoisempaa" ja kalliimpaa öljyä.
Pystyyks tota materiaalivahvuutta jotenkin mittaamaan tarkasti?
Kampikammion tilavuuden kasvatus lienee järkevää, kun käytän kuitenkin korkeakiertoista putkea? Jos en nyt ihan täysin väärässä ole, niin silloin on mahdollista saavuttaa parempi teho, kun kampikammion tilavuutta on kasvattettu (esim. läppärungon korokkeella (8-10mm) ja kone on mallia korkeakiertoinen (eli paras teho saavutetaan jossain 12-13 000rpm ja huippukierrosluku on jossain lähellä 15 000rpm).
Mites muuten imukaulan pituus? Onks sillä vaikutusta tehoihin (vaikka 0,1hp), jos on esim. liian pitkä imukaula tai todella lyhyt (parempi)?
Ja tarkoititko tuollaista?
KAVO Dental
Eli todennäköisesti nykyisen CDI:n voin heivata ja suoraan se Ignitechin säädettävä boksi kiinni? Sitten penkissä säädöt 101% täydelliseksi, mutta tietenkin ensin kaasuttimen säädöt kuntoon.
Mutta, vielä kysyn tuosta tehoarviosta, jos nyt mitään järkeä vielä sitä alkaa miettimään.. eli 17 heppaa takapyörältä. Se on siis tavoitteena. Tietenkin pidän mielessä, että se on ihan dyno -kohtaista, että mitä se antaa tulokseksi, mutta pitäisittekö itse tuota mahdollisena, jos vain kaikki menee täysin oikein?
Tuosta blowdownista olis vielä kiva tietää lisää.. eli lähinnä, minkälainen vaikutus eri blowdown asteilla on tehoihin, tehoalueeseen ja yleisesti moottorin toimintaan.
Ja nyt tarkoitan lähinnä 0,5-2,5 asteen eroja.
17.8.2014 18:12
Paras lienee kokeilla käytännössä että erottuuko öljy pohjalle.
Onhan sillä, jos kohta tilateknisistä ratkaisuista johtuen joudutaan tekemään usein kompromisseja.
Ei sillä Ignitechillä taiota useampaa tuhatta ylikierrosta, ehkä 500rpm vois saada venytettyä niin että vetää vielä jotenkin. Jos huipputeho tulee 12krpm niin tommonen kone kiertää aika vaivalloisesti 13krpm asti isommilla vaihteilla. Kaasaria kannattaa säätää penkissä myös sytkän ohella. Powerjetti jos löytyy niin sitäkin on hyvä mallata penkissä kohdilleen, etenkin rata-ajoa ajatellen.
17hp takaselta kuulostaa ihan realistiselta jos se soi jotakuinkin hyvin. Iskusuhde on jo järkevään päin ja kaasarin koostakaan ei pitäisi jäädä kiinni...
18.8.2014 22:16
19.8.2014 15:21
19.8.2014 15:34
19.8.2014 16:34
21.8.2014 17:21
27.8.2014 20:05
27.8.2014 20:35
27.8.2014 20:58
5.9.2014 7:47
5.9.2014 12:57
5.9.2014 15:43
5.9.2014 16:13