Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
1.6.2014 15:31
Vinkkejä kiksin kiinnityksessä?
7.6.2014 15:24
Onko tietoa että miten derbin Pystykytkinakseli pistetään kiinne? Siin vaiheessa kun koppa pistetään kiinni vai vasta kun koppa on kiinni?
7.6.2014 16:50
Itse pujotan aina kun koppa on jo kiinni. Menee yhdessä asennossa sisään, pitää vähän pyöritellä ja tipahtaa kuin itsestään.
7.6.2014 19:46
Kiitos vastauksista!
10.7.2014 13:50
Mikä vikana kun kylmänä käy hyvin tyhjäkäyntiä mutta lämpimällä koneella ei. Ilman ryyppyä siis.
10.7.2014 22:26
Ryyppy jumittaa?
14.7.2014 21:54
Mikähän on kiksissä vikana, kun joskus toimii vähän aikaa ja joskus ekalla polkasulla lahoo. Vähän väliä kiksin rattaan takana oleva jousi lähtee pois paikoiltaan ja sitten taas palautusjousi. Välillä jouset ovat paikoillaan, mutta ratas on oudosti kiinni kytkinkruunussa?
Ja ON kasattu oikein.
16.7.2014 13:52
Itel teki ihan samaa kun kiksin jousi oli mennyt huonoksi. Ei auttanut vaikka miten uudelleenkasasi sen - aina irtos uudestaan. Ostin sitten uuden kiksin mekanismin jousineen päivineen käytettynä paikallisesta purkuosafirmasta, eikä ole enää sen jälkeen ollut mitään ongelmia sen kanssa.
16.7.2014 14:20
Kumpi jousi? Lukitus vai palautus?
Ja tuli huomattua, että kiksin akselista puuttui joku sokka
. En sitte tiedä millon on hukkunut. Tosiaan lukitusjousi mulla halkes nyt ja uus on tilaukses. Sa nähä auttaako.
16.7.2014 14:55
Onko jollakin suoraa tietoa, käykö vanhanmallin rabasan pytty uudenmallin lohkoihin niistä istuttimista (huuhteluista ei väliä, pystyn muokkaamaan) ja onko pinnapultit samalla kohalla ja riittävän pitkät uudessa mallissa? Veden kiertokin on helposti näissä työ oloissa muokattavissa mutta lähinnä tuo lohkoon sopivuus kiinnostaa. Toivottavasti joku tietäisi!
16.7.2014 16:09
Nopeeta vastausta kiitos!!
Eli vaihteistoöljy muuttunut harmaaksi (kerännyt kosteutta?), kun on ollut seisonnassa viikon tai kaks. oon pessyt sen pari kertaa sen aikana ja huohotusletku on kyllä alaspäin (joku 30cm pitkä), et ei pitäisi tulla vettä sisään.. en tiiä, onks se sitte keränny kosteutta vesisateella??
17.7.2014 18:10
Tarkista vesipumpunkopan reikä, jos tiputtaa / märkä / kostea -> vesipumpun stefat vuotaa.
Aika jännä, että öljyt itsestään 2 viikossa muuttuisi harmaiksi. Otitko ulos ja kaikki oli varmasti harmaata? Ja oletko varma ettei ollut jo 2 viikkoa sitten?
Toki voihan sinne koneeseen kosteutta päästä, varsinkin jos ulkona säilytät.
@tomppah:
Ei käy, pinnapultit eri paikassa. Muuten hyvinkin samanlainen, ihan vain silmin arvioiden. Mittaa en nyt jaksa etsiä, mutta luulisin että uppoaa uudempaan lohkoon. Noin 2-5mm heittää pinnapulttien kohdat.
17.7.2014 22:47
en ole varma oliko 2vkoa sitten ollut harmaata, mut kytkin ei ainakaan luistanut.
nyt kun tänään vaihdoin uudet valvolinen durablend öljyt ja ajoin jonkun 15km, sitten valutin pihalle, öljyt oli kirkkaammat kuin edelliset.
eli tuskin vesipumpun stefa(t) vuotaa..
stefat oli uusittu n. 5h sitten ja samalla vaihdoin uuden (käytetyn) vesipumpunakselin ja kopan, kun oli päästänyt jäähdytysnestettä öljyjen sekaan (valkoiset öljyt).
eikä jäähdytysnestettä ole hävinnyt.
kuitenki nyt toi kytkin luistelee iha mukavasti.. kyl se silti keräs huippuja järkyttävästi luistavalla kytkimellä +100km/h.. vaikka kuulostikin typerältä.
pitää käydä hakemassa uus stefasarja varmuuden vuoks, kun sellaisen eilen tilasin.