Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
7.4.2013 14:58
siimo- kirjoitti:hessuhopotin kirjoitti:yhden aidon sekä yhden kopio am6:sen purkaneena sanoisin että stefa koloon tasainen puoli edellä kuten tehtaalla laittavat.
Ite oon kyllä aina asentanu se tasainen puoli kytkimeen päin. Ja siten ne on kaikissa koneissa ollut mitä oon purkanut. Ja magneeton puolellakin se on tasainen puoli magneettoon päin jo alunperin koska kampikammiossa kuitenkin on sitä painevaihtelua.
Niin noh, tästä on tullut väiteltyä ennenkin ja tästä tullaan vielä väittelemään tulevaisuudessakin, mutta kuten tuosta postaamastani kuvasta näkyy, stefa kököttää kolossaan suljettu puoli magneettoa päin. Toi oli siis aiemmin koskematon aito am6 johon tein ekaa kertaa koneremonttia ja tuo kuva oli dokumentoitu purkamisvaiheessa. Myös cpi:tä purkaessa stefa oli nuin päin. Kumma juttu jos sulla on ollut toisinpäin, voisikohan se olla ihan valmistajakohtaista? Eli ei niin väliä kummin päin se on, tiivistää silti?
EDIT:
Tässä olis cpin räjäytyskuva ja eikös se stefa ole niin kuin sanoin vai hämääkö grafiikka? Eli voisi olla valmistajakohtaista.
EDIT2:
Motorhispanian räjäytyskuva:
Selvittelin muutenkin tuota asiaa ja se on kuin onkin täysin valmistajasta kiinni että miten noi stefat sinne laitetaan. Esim jopa suzukin 250 kuutioisissa stefa on tehtaalta tullessa "väärinpäin" kuten monissa muissakin merkeissä. Yamahassa taas stefan jousipuoli osoittaa kampikammiota kohti, eli oltiin molemmat oikeassa.
7.4.2013 16:09
Minarellin oma korjausopas sanoo kampuran stefojen tasaisen puolen tulevan kampikammiota kohden ja jousipuoli poispäin kampikammiosta. Näin sanoo myös Riejun ja Aprilian korjausoppaat AM6 koneelle.
7.4.2013 17:07
Mistähän saisin käsiini tuollaisen munarallin käsikirjan löytyykö ihan kirjastosta vai tuliko mopon mukana olisi mielenkiintoista lukea
7.4.2013 21:36
Mikä vois olla koneessa rikki kun päästää jäähdytysnesteet kampikammioon?
Sylinterin ja kannen tiivisteet vaihdettu jo uusiin, niissä ei ollut vikaa.
8.4.2013 17:06
juhm97 kirjoitti:Mikä vois olla koneessa rikki kun päästää jäähdytysnesteet kampikammioon?
Sylinterin ja kannen tiivisteet vaihdettu jo uusiin, niissä ei ollut vikaa.
Sama ongelma täällä. Kannentiivisteet vaihdettu ainakin viiteen kertaan ja aina rikkoo uudelleen ja nesteet pytyssä/kampikammiossa.?
8.4.2013 17:15
Voipi olla pytty tai kansi halki.
8.4.2013 17:54
Varmasti ulompi ja sisempi tiiviste saman paksuiset?
8.4.2013 18:00
Tiivisteet on kyllä ihan kunnossa eikä sylinteri tai kansikaan halki ole
Otin tossa äsken koneen irti rungosta niin pääsee vähän paremman kattomaan jos löytyis vika.
8.4.2013 19:59
En kuntoa kysynyt, vaan onko ne saman paksuiset. Jos sisempi tiiviste on ohuempi kuin reunalla oleva niin helposti päästää nesteet läpi.
8.4.2013 20:14
Jollei muistini tee tepposia(mitä se tekee usein) niin tiivistesarjojen mukana tulee yleensä kahen mallista kannentiivistettä ja niistä toinen, hieman paksumpi, ehkä punaisen värinen, on vanhanmalliseen mottiin tarkoitettu ja näissä uusissa käytetään sitä mustaa, ohuempaa kannentiivistettä. Ja ei pidä sekoittaa siihen sisempään punaiseen tiivisteesee, se on täysin pätevä.
8.4.2013 20:30
Saman paksuset on ja oli tosiaan sellanen ohut musta kannentiiviste.
8.4.2013 21:00
Mulla ainakin sisempi että ulompi on ne paksummat, eli punaset. Muttakun ongelma on se että rikkoo aina sisemmän kannentiivisteen jolloin sitte nesteet pytyssä..
8.4.2013 21:01
Laita sisemmäs paksu ja ulos ohut, itse aina näin tehnyt.
8.4.2013 21:14
Kiitos, täytyy koittaa:) Rupee vaan tympimään kun 5kertaa jo vaihtanut tiivisteet ja aina pääsee ajamaan jonkun kilometrin ja sit taas meni se sisempi tiiviste.. :/ Mutta hankaluuksien kautta voittoon?
8.4.2013 21:20
Onhan kansi varmasti suora? Onko sylinterin tiivistepinta puhdas ja tasainen? Eihän kasaamisvaiheessa tiivistettä ole asennettu huolimattomasti? Kansi kiristetty ristiin ja oikealla momentilla?