Kiitos vastauksesta!
Todella kätevä DIY sorvi varmasti.. pakko kokeilla tota.
Eli täyssynteettinen öljy sekoittuu E85:seen? Ihan kuin olisin lukenut jostain E85 -mutuilutopikista, että se vaatisi jotain "erikoisempaa" ja kalliimpaa öljyä. No, aina voi kokeilla. Tosin ei viittis mennä tuhoamaan 120€ pyttysarjaa pelkän kokeilun vuoksi.
Mut jospa mie pystyn luottamaan siun sanaan?
Pystyyks tota materiaalivahvuutta jotenkin mittaamaan tarkasti? Ei ole ylimääräisiä lohkoja, joten ei voi rälläköidä niitä palasiks ja mittailla työntömitalla. Muistikuvani mukaan, materiaalivahvuus ei ollut kovinkaan suuri.. ehkä 3-4mm?
Mut eniten tällä hetkellä mietityttää toi boostport. Eli onks mielipiteitä tuosta 142° ajoituksesta? Se ohjaa siis sen seoksen pakoaukkoon päin, eikä sylinterin takaosaan (kuten Airsalissa vaikuttaisi ne kanavat ohjaavan seoksen).
Jos jotain mutulla pitää heittää, niin korkeampi
(vrt. muihin huuhteluaukkoihin) boostportti toimii paremmin korkeammilla kiekoilla? Eli pakoputkeen tulee enemmän seosta, joka sitten palautuu kuitenkin sylinteriin = tehohäviötä pienemmillä kierroksilla, mutta korkeammilla kierroksilla enemmän tehoa?
Ja mites ne urat läppäkanavassa? Veikkaisin, ettei niillä saavuteta kovinkaan
suurta positiivista vaikutusta tehoihin ja/tai moottorin toimintaan. Vaikka kuitenkin Bidalot on tehnyt ne sinne jostain syystä.. tuskin ne turhaan niitä on alkanut jyrsimään.
Pitää vielä tehdä tarkat suunnitelmat, että mitä teen lohkoille. Nyt kuitenkin yritän puristaa vaikka sen 0,001hp siitä koneesta irti, jos vain jollain tavalla mahdollista.
Kampikammion tilavuuden kasvatus lienee järkevää, kun käytän kuitenkin korkeakiertoista putkea? Jos en nyt ihan täysin väärässä ole, niin silloin on mahdollista saavuttaa parempi teho, kun kampikammion tilavuutta on kasvattettu
(esim. läppärungon korokkeella (8-10mm) ja kone on mallia korkeakiertoinen
(eli paras teho saavutetaan jossain 12-13 000rpm ja huippukierrosluku on jossain lähellä 15 000rpm).Mites muuten imukaulan pituus? Onks sillä vaikutusta tehoihin
(vaikka 0,1hp), jos on esim. liian pitkä imukaula tai todella lyhyt
(parempi)?
E: just kerkesin lähettää..
Eli alunperin tossa pytyssä on 132° huuhtelukanavat. Boostportin ajoitusta en muista enään..
Ja palotilan muoto on silloin tällä hetkellä ihan hyvä, jos asia on kuten sanoit.
Mutta puristussuhde on sitten eri asia, siihen puutun kyllä, varsinkin kun airsalissa ne ei ole kovinkaan suuret... E85:lla varmasti voi käyttää huomattavasti korkeampaa puristussuhdetta ja aikaisempaa sytytystä. Sytkää en pysty säätämään kuin persdynolla. 60€ hinta penkitykselle on liikaa itselleni.
Ja tarkoititko tuollaista?
KAVO Dental