Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
3.6.2013 23:21
No jos ympyrän kehän laskeminen tuottaa vaikeuksia, niin ota narua ja pistät sen renkaan ympäri. Tussilla molempiin merkki vierekkäin ja mittaat merkkien välin suoraksi vedetystä narusta. Jos ei ole narua eikä sitä tussiakaan niin kierrä rullamitta sen renkaan ympäri. Ja renkaan ulkomittaa siis tietysti tarvitaan.
3.6.2013 23:40
Eiks siihen tarvii kun toisen renkaan mitat? Ku funtsin vaan et noihan on erikokoset
3.6.2013 23:45
No eihän se molemmista renkaista niiden pyörintänopeuksia mittaa. Ihan sama vaikka olisi suksi toisen tilalla
4.6.2013 0:03
Entäs onks näissä langattomissa sigmoissa magneetti? Siis mikä pitää olla vanteessa ja tietyllä etäisyydellä yms? Vai millä ne sen pyörimisen ottaa..
4.6.2013 0:03
Entäs onks näissä langattomissa sigmoissa magneetti? Siis mikä pitää olla vanteessa ja tietyllä etäisyydellä yms? Vai millä ne sen pyörimisen ottaa..
4.6.2013 0:24
Suosittelen langallista. Se toimii varmemmin. Langattoman ainoa etu on sen siirrettävyys esim välillä fillariin, kun siitä ei lähde piuhaa anturiin. Lisäksi langattoman anturiinkin tulee patteri, eli jos se hyytyy, niin mittari ei toimi vaikka sen patteri olisi ok. Siitäkin syystä suosittelen langallista mallia. fillarifoorumi.fi:llä on tota langatonta useat haukkuneet.
4.6.2013 1:23
Mistähän sit sais tollasen langallisen mahollisimman halvalla..29,95e on halvin langallinen täälläpäin..ei ihan viitti kolmeakymppiä maksaa. Kyl mulla ois langallinen Sigma BC509 mut johto on poikki ja se loppu on hävinny jonnekkin huitsin nevadaan
4.6.2013 1:25
Raebaum kirjoitti:Kyl mulla ois langallinen Sigma BC509 mut johto on poikki ja se loppu on hävinny jonnekkin huitsin nevadaan
Ethän sä tarvitsisi tohon kuin reed-kytkimen niin taas se toimisi.
4.6.2013 11:27
Siis mitä siellä johdon loppupäässä on? Anturi? Toimiiks tommonen reed-kytkin siinä tilalla ja saaks noista ihan normi rautakaupoista tms? Mut mähän vissiinkin tarviisin vielä ne magneetit yms..ja toi mittari pitäs nollata jotenkin kun siel on jotku polkupyörän asetukset..
4.6.2013 11:37
Se sigman anturi on juurikin pelkkä reed-kytkin. Magneetiksi käy mikä tahansa magneetti. Ja tietysti sinne sigmaan täytyisi kalibroida renkaan kehämitta uudestaan jos kerran se muuttuisi. Reed-kytkimiä saa elektroniikkaa myyvistä liikkeistä.
Reed-kytkimestä:
http://www.n-club-finland.org/wiki/Defa ... eSupport=1Hinta:
http://www.vekoy.com/product_info.php?products_id=11026
4.6.2013 11:57
Mites se sitten liitetään, kun tossa on tommonen punanen ja musta johto? Pitääks noita kuoria et sieltä alta näkyy se alumiinen osa?(tai mitä se ikänä onkaan)
Ja tätä johtoa pitäs pidentää? Ku tätä jäljellä olevaa johtoa on vaan joku ~10cm
4.6.2013 12:11
Koska näkyy olevan vaikeaa, niin osta uusi sigma.
11.6.2013 13:35
Tai sitten vain haet/tilaat
tällaisen. Kiinnikkeen vaihtaa sokeakin jos ei nyt satu juuri sama olemaan kuin tuossa sinun Sigmassasi.
15.6.2013 16:43
Mistäs sais Sigma mc8:n asennusohjeen? Vilkuttelee vaan 0000 distancea kun vaihdoin patterin, mitä pitäs nyt tehä
17.6.2013 20:47
juu eli ajattelin laittaa sigman tollasen fatbar pehmusteen sisälle niin kuin monet ovat jo tehneet, ja nyt samalla mietin että onko joku keksinyt jotain valopatenttia sigmalle? kun olis kiva pimeälläkin tietää kuinka kovaa menee. ajattelin ite jos laittais sen pehmusteen sisälle vaikka jonku ledin tai jotain.