Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
19.10.2012 22:55
Niiren letkujen tarkootus on lämmittää kaasaria jotta kovilla pakkaasillakin sais hyvin käyntihin
19.10.2012 22:59
Eikös tarkoitus nimeenomaan ole tasata seoksen lämpötila? Jäähynesteethän on hemmetin kylmät pakkasella, niin tuskin käyntiinlähtemisestä kiinni ole
Ja lämmin jäähynestehän estää että vesi ei kondensoidu kaasarin sisäseiniin ja suuttimiin. Omat kokemukset on että toi lämmitysjärjestelmä vaan pahentaa tilannetta suomen talvikeleissä, aina oli pösössä kaasari jäässä pidemmän paussin jälkeen
20.10.2012 0:15
No harmia niistä yleensä vaan on ollu, kaverin aprillias kun laitettihin kaasaria ja pyttyä suurempaan, niin ei saatu niitä vesikiertohommia kunnolla tukittua, niin jäähynestettä tiputteli sillon tällön
20.10.2012 0:23
Mitä tehä, kun turbokit on gilerassa ja röpöttää hemmetisti eikä kierrä hyvin. Kaasari 14mm, pääsuutin 80 ?
20.10.2012 4:08
Ylempään:
2t kaasuttimen säätäminenvink vink
Reetuhai2 kirjoitti:Muuten hyvä, paitsi että -radonilla on baotian, joka ei taida olla 2T....
No perskuta
No tuon olen silti huomannut monessa vähänkään korkeaviritteisemmässä kaksitahdissa. Miksei voisi myös nelaritkin tehdä samaa, en tiiän. Mutta anyway pointti oli että tuskin mitään vakavaa tuo kierrosten kohoaminen.
Reetuhai2 kirjoitti:Enkä jaksa uskoa, että käynnistyminen olis todella huonoa vaikka ilmaruuvi nyt olis vähän perseellään. Tyhjäkäyntiinhän se enemmän vaikuttaa, en jaksa uskoa että se järkyttävän paljoo käynnistymiseen vaikuttais.
Omat kokemukset sanoo toista. Se nyt tietty riippuu millaisesta kaasukahvankääntelystä mopo tykkää käynnistettäessä. Omassa mopedissa ei ole tapana juurikaan antaa kaasua käynnistettäessä. Ja silloinhan ei juuri muulla olekkaan merkitystä kuin ilmaruuvilla.
20.10.2012 15:37
Derbissä tyhjäkäynnissä häikkää. Tyhjäkäynti kauheen epätasanen kaasuvaijerin vaihdon jälkeen. Missä vois olla vika ja mitä ruveta tekemään että sais tyhjäkäynnin taas tasaseks?
20.10.2012 16:48
^säädä lämpimällä moottorilla tyhjäkäyntiruuvia.
eli vieläkin kaasari tulvii, bensaa kun kaataa tankkiin niin kohta alkaa pulppuamaan siitä kaasarin alipainenipasta bensaa... katoin neulaventtiilin niin vaikutti olevan ihan moitteeton. voisko siellä reiässä olla jtn paskaa mihin se neulaventtiili menee? pännii vaan niin jumalattomasti kun monet kerrat joutunu kaasarin purkamaan ja laittamaan takasi eikä mitään vaikutusta..
20.10.2012 18:30
Alipainenipasta? Ettei sulla olis hana paskana, valuttaa alipaineletkusta?
21.10.2012 12:30
no kyllä hana on paskana.. jaa-a, johtuskohan siitä...
21.10.2012 12:52
Tai oot onnistunu laittaa letkut väärinpäin? Nimittäin en keksi mitään muuta syytä, että valuttais alipainenipasta bensaa.
22.10.2012 14:21
joo iha oikein päin oli letkut... pitää ostaa uus alipainehana, luulis sillä korjautuvan..
22.10.2012 16:07
Soikee 19mm kaasari, onko mahollist porata isommaks jos on liian pien uusille vireille?
Älkää sanoko ettei kannata porata ku tiiän sen
Mut silti voiks sitä porata isommaks
?
22.10.2012 17:15
Miksi pitäisi porata isommaksi?
Mitä viriä tulossa? 70cc airsal toimii vallanmainiosti 19mm kaasarilla.
22.10.2012 17:36
Mankiin tulee? Voihan sitä varmaan porata, mutta ei se mistään kohtaa ole kovin suositeltavaa. Kaasari pitää purkaa atomeiks, miten saat sen porattua aivan suorassa yms. yms...
Paljon yksinkertasempaa ostaa isompi kaasari.
22.10.2012 20:01
72cc sylkkä, 110cc kansi, tehari, ohitin ja sit se 19mm soikee eli about 16mm oikee.
Ja aivan oikein Manaahan ne tulee
E: Sultahan mä oon Reetu kysyny, mut rupes vaa mietityttää vaik monkeyt.net sanoo kans ihan samaa ku säkii
Kaverit vaa väittää toista. No tosin niil kellää ei oo nelarii ni ennemmin kyl teit uskon