30.6.2012 14:59
Voisiko 2 akkua auttaa? Kytkee rinnan, jolloin kapasiteetti ja virran vastaanottokyky käsittääkseni kasvaa.aittelin derbiin xenoneita ja kaikki meni sinne asti hyvin kunnes huomattiin että prkl se akku tyhjenee nopeasti... Niin neuvoja miten saisin esim laturia lataamaan tehokkaammin tai miten saan helposti magnetolta tulevan vaihtovirran muutettua tasavirraksi tai muuta kikkoja miten olette saaneet xenonit toimimaan!
30.6.2012 15:09
30.6.2012 15:11
1.7.2012 16:45
1.7.2012 16:47
1.7.2012 20:45
Xenonithan kuluttaa silmittömästi virtaa vaan käynnistyksessä. Kylärinkiajossa ei 2 akkua kuluisi niin äkkiä loppuun mitä yksi.Ei kaksi akkua auta, koska lataussäädin tuottaa rajallisen virran, joka on pienempi kuin xenonien kuluttama virta.
Xenoni kuluttaa syttyessään enemmän virtaa, muuten vähemmän, tai paremminkin voisi sanoa että xenonissa on parempi hyötysuhde. Kylärinkiajossa kun niitä valoja laitetaan päälle ja pois, kuluu akku äkkiä tyhjiin.Olen lukenut myös että xenonien pitäisi kuluttaa vähemmän virtaa kuin halogeenien... mutta se ei näköjää oo totta
2.7.2012 16:42
2.7.2012 18:08
jollei mahdu koteloon? Joissain tapauksiss on helpompaa tehdä toinen kotelo kun alkaa raiskaamaan sitä alkuperästä koppaa.Miksi laittaa kaks akkua, miks ei yhtä isompaa?
Mulla on erillinen akku xenoneille (10 Ah, pitäs kestää se 2-2.5h tai molempia polttaen ehkä tunti).
Kyläringissä kun mopo sammutellaan ja käynnistellään koko ajan ottaa syttyminen akun päälle ja akku on pian tyhjä. matka-ajossa tuskin noitten xenonien kanssa on mitään suurempaa ongelmaa.mutta 55W halogen taas vie xenonia enemmän virtaa joten sähköjä virittelemällä 55W polttimoa jaksavan mopon saa kyllä polttamaan myös 35W xenonia ilman että akku tyhjenee.
2.7.2012 21:52
Väärin, 35W xenon vie virtaa saman verran kuin 35W halogeeni, tai 35W hehkulamppu tai vaikkapa 35W tehosekoitin. Syttymishetki on toki asia erikseen. Ja itse ballasti ei syö 0,5 - 1 amppeeria, muuten tämä tarkottaisi ballastin olevan 7 - 13 watin lämpöpatteri ja ballastihan ei käytössä juurikaan lämpeä.radon- kirjoitti:Ballasti vie kans virtaa, joten 35W xenon vie aina enemmän virtaa kuin 35W halogeen (ballasti vie sen 0,5-1A, ja syttymisvirran takia xenon vaatii akun, hetkellisesti voi viedä jopa 10A), mutta 55W halogen taas vie xenonia enemmän virtaa joten sähköjä virittelemällä 55W polttimoa jaksavan mopon saa kyllä polttamaan myös 35W xenonia ilman että akku tyhjenee.
On se totta. Idea on se, että normaalisti mopon etuvalot ottavat virtansa suoraan AC, eli vaihtovirtapiiristä ja AC-piirissä virran tuottoa ei ole mitenkään rajoitettu, eli virtaa tulee sen verran mitä magneetto pystyy tuottamaan.pokoo kirjoitti:Olen lukenut myös että xenonien pitäisi kuluttaa vähemmän virtaa kuin halogeenien... mutta se ei näköjää oo totta
2.7.2012 22:18
Shape kirjoitti:Väärin, 35W xenon vie virtaa saman verran kuin 35W halogeeni, tai 35W hehkulamppu tai vaikkapa 35W tehosekoitin. Syttymishetki on toki asia erikseen. Ja itse ballasti ei syö 0,5 - 1 amppeeria, muuten tämä tarkottaisi ballastin olevan 7 - 13 watin lämpöpatteri ja ballastihan ei käytössä juurikaan lämpeä.
2.7.2012 22:38
2.7.2012 22:49
2.7.2012 23:12
Öö väitätkö näin tosiaan?radon- kirjoitti:ei 35W xenon ja 35W halogen vie koskaan täysin saman verran virtaa
2.7.2012 23:50
2.7.2012 23:53