miten muuten tota palotilaa kannattaa muokata? dremelillä (ei välttämättä tule saamaan mitään kovin siistiä jälkeä..
)? ei oo sorvia käytössä / mahdollisuutta käyttää sorvia, joten se on pois suljettu.
itse kannen laskun joutuisin teettämään koneistajalla.
squish välys sinne 0,9-1,0mm paikkeille ja palotilan muoto uusiks.
ajattelin, että voisin tuon airsalin laittaa parempaan kuntoon (jos se kestää väh. 800-1 000km, eikä mopo mene kaupaksi) nostamalla sylinteriä (paksumpi alatiiviste/koroke), jotta saan huuhteluille asteita n. 132-136 (pakoaukolla asteita taitaa olla n. 196-198 -- jos oikein mittasin/laskin. jokatapauksessa "paljon").
viilasin tuon airsalin pakokanavan joku päivä sitten viimeiseen muotoonsa.. nyt se on ovaalinmuotoinen (28/26mm) ja viimeistelin sen 150 hiekkapaperilla. en tällä hetkellä osaa sanoa oliko sillä mitään vaikutusta tehoihin, koska pitää ensin säätää kaasari (tällä hetkellä käy ihan liian rikkaalla, koska oli ilmeisesti ollut ennen koneremonttia pientä imuvuotoa jossain..).
mut jossen täysin väärässä ole, avaramman pakokanavan pitäisi auttaa väännöissä (korkeilla kierroksilla). alunperin airsalin pakokanava oli 24mm (täysin pyöreä) -- eli samankokoinen, mitä 50cc vakiopytyssä.
pitäis myös n. 3 viikon aikana saada putki valmiiksi ja sitten näkisi myös sylinterin muutokset paljon selvemmin, koska toi gianelli ei tunnu hengittävän tarpeeksi ton sylkän kanssa.. tehot häviää +11 000rpm, kun taas pytyn huipputeho tulee n. 11-12 000rpm.
suunnittelin tuon putken tuottamaan huipputehon n. 11 800rpm ja tehoalueen pitäisi olla n. 9 000-14 000.. mut sen näkee vasta käytännössä.
jos saan jostain revittyä rahaa, niin ostan hardlinen kiekka/tuntimittarin, niin näkee sitten samalla ne todelliset kierrokset.
OT:
miten muuten tota jäähdytystä vois pienellä budjetilla parannella? ennen kuin tein koneremonttia, tahtoi toi mopo ottaa aika kivasti lämpöä, kun kiihdytteli vähän rajummin.. saattaa olla tarvetta isommalle jäähdyttimelle, kun laittaa tuohon korkeakiertoisempaa putkea tai mahdollisesti kahdelle pienemmälle jäähdyttimelle.