Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
20.3.2013 0:02
Äläkä unohda ostaa neulalaakeria.
20.3.2013 19:37
onko tuo neulalaakeri 12x15x15mm oikea ?
20.3.2013 21:43
Onko kenelläkään kokemusta tästä pyttysarjasta:
https://sparewheel.fi/product_info.php/products_id/4044Onko tuo ihan susi vai tekeekö tuommoisella mitään? Käykö tuohon ns. uudenmallin kansi, kun tuossa on nuo ns. vanhammallin kannentiivisteet?
20.3.2013 23:19
Pögötti69 kirjoitti:onko tuo neulalaakeri 12x15x15mm oikea ?
on
21.3.2013 13:13
Kakkutukka kirjoitti:Kenelläkään tietoa minarellin huuhteluiden ajoituksista? Oma kone (oikeastaan koneet
) on huollossa niin en saa otettua ylös...
Eikö kukaan tosiaan tiedä? :S
21.3.2013 23:23
http://www.motot.net/galleria/kuva19858/Googlea käyttämällä
Siirrytäänpä viilaustopicciin.
23.3.2013 19:26
Pikaisella haulla ja topicin selailulla en löytänyt samanlaista , elikkä omastaam6:sta vaihdettiin runkolaakerit ja vaihteiston neulalaakeri. kun pistettiin lohkot takaisin kiinni, niin vaihdepoljin ei liikkunut minneen.Ei auttanut muuta kuin avata uudestaan ,kokosin kaiken uudestaan ja tällä kertaa vaihteensiirrin haarukan siten että kaksi rummun tappia välissä, kun viimeeksi oli vain yksi. Vaihderumpu siirsi vaihteita sormilla pyöriteltäessä suht. helposti, mutta haarukan kanssa erittain raskaasti, paitsi tietyssa kohdassa. Lohkot ovat taas yhdessa, Akselit pyorivat helposti, mutta poljinta kaanneltaessa ei tunnne kuin 3 pykalaa, ja mika oudointa, kaikki ovat vapaita (kun kytkinakselia pyorittaa , niin vetoakseli ei liiku) missa vika?
24.3.2013 18:04
Olikin pari prikkaa väärässä paikassa ja haarukka luisti rummun päältä.
nyt pelaa hyvin.
27.3.2013 16:30
Pikanen kysymys että minkä kokosta suutinta porukalla on näissä vähäviritteisissä? Vanhemmassa minarellissa ja turbokitin tehari, mahtaakohan 110 olla liian suuri kun ei tosta nyt ota selvää..
28.3.2013 17:46
Elikkä koneremppaa teen am6, ja olis pikku bropleemaa. Staattorin aluslevyn kolme ruuvia ei lähde irti sitte millää, ovat "pikkuusen" kireällä. Ensin koitin vääntää auki putkipihtien ja ruuvimeisselin kanssa, mutta kärki väänty pilalle. Sitte ruiskutin sinne kunnolla crctä , ja kokeelin seuraavana päivänä uusiksi. No toinen kärki poikkes. Sitte kokeelin niin että paukuttelin vasaralla ruuvimeisseliä, ja väänsin samalla putkipihdeillä. Ei auki millää, vaan taas yks kärki väänty. Alkaa tosiaan olla ideat vähis, että olisko jollaki jotain hyviä ideoita, iskuporakoneella viä pitääs kokeella kuhan löytääs jostaki tarpeeksi kestävän kärjen
28.3.2013 21:14
Minkälaisella kannalla ne sulla on? Itellä on ollu ihan pienillä kuusiokoloilla joten en kyllä tiijä miten oot KÄRJET saanu poikki etkä ruuvien kantoja pyöreiks. Itellä on kyllä lähteny ihan vaan lyömällä vasaralla bitti kunnolla kiinni ruuvin kantaan jonka jälkeen irtoaa helposti.
29.3.2013 0:42
Ne on tähtipäällä millälie, siis sellaanen torxin tapaanen, mutta oikiasti jotai hyviä ideoita tarvittaas
ja tosiaan ennoo kertaakaa muljauttanu vaan kolme kärkeä on vaan menny paskaks
29.3.2013 12:04
Iskuporalla meinasit? Sulla on lohkot entiset sitte! Minä ku oon tottunu iskuporaa käyttämää raksahommissa esimerkis jos pitää piikkailla reikää petoniin tms
Minulla kyllä lähti ihan tavallisesti pyörittämällä kun otti OIKEAN kärjen. Muista että ph on "plussan" näkönen, pz on tähden näkönen, torx on sitten sellanen "tähti" kans missä keskusta avoin. Lue tämä:
http://fi.wikipedia.org/wiki/RuuviMonet kärjet oon pilannut (lähinnä liian halpoja kärkiä) joten kannattaa valita oikeanlainen jotta kärki pysyy kannassa. Sen näkee ja tuntee kun se on kunnolla siellä, ei ole rakosia yms.
Toinen on iskumeisseli, mut enpä usko että niin tiukassa on. Nopea liike avaa pultit mutterit yms parhaiten kuin hidas ja vääntävä joka kylläkin voi pilata helpommin myös kannat kuin nopea ja "iskevä"
29.3.2013 14:16
Kyllä mulla oikiat kärjet on ollu, ennoo kertaakaa muljauttanu, ei oo vain kärjet kestäny vaikka aiva bahcon kärkisarja on
pitää tota iskumeisseliä kokeella, kuhan vaan sellaasen jostaki löytääs
29.3.2013 14:31
morjes, pistäkääs nopee vastausta, elikkäs tarviiko sisäänajaa jos on 17tkm ajettu sylinteri ja vaihon männän siihen juuri, kaveri sano et ei välttämättä tarttis sisään ajaa kun kuitenkin sylkällä rullattu aika paljo