Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
21.4.2013 17:38
mikäköhä hemmetti tossa miun mopossa on ku kulkee nyt kurittomalla putkella ja rajottamattomalla cdillä ja 12-52 väleillä vähemmi ku sillo ku oli vakio ... älyttömän tukkone ei pysy tyhjäkäynnillä käynnissä vaikka kuin säätelee, ei väännää kunnolla, kiihtyy ihan paskasti ja hiton laiska näin yleesäänki .. mopolla ajettu noin vähän vajaa 4000
pitäiskö vaihtaa mäntä vaikka sehä pitäis vaihtaa vasta ku on ajettu 12 000
21.4.2013 19:56
Eli nyt oma mopo toimii hyvin 1-4 vaihteella ja jaksaa vääntää, mutta heti ku vaihtta 5 ja 6 vaihteelle nii ei kierrokset enää nouse 7500 yli ja ei enää kiihdy.Viime syksynä toimi hyvi ja meni sen 90 ja nyt taitaa olla sama suutinki kiinni eli kokonaa sama setti mikä sillo ja nyt ei toimi.Mikäköhä vois olla vikana, löytyskö kuiteski suuttimesta se vika ?
22.4.2013 17:11
Itsellä on nytten ollut ongelmana hirveä pätkiminen jä rötääminen konee lämmettyä. (Sanon jo tässä vaiheessa että ei ole suuttimesta ) Elikkäs korkeat kierrokset pätkii kuin rajotintä vasten kun on hetki ajettu ja kun kone alkaa tosissaan kuumeta rupeaa myös röpeltämään tehokuopan tienoilla.
Mopohan on mallia derbi x-race 05, vaahtomuovi filtterillä, 19mm kaasarilla, hiilariläpillä, naraku valurautapytyllä ja turbokitillä maustettuna.
Kokeiltu on erilämpöisiä tulppia väliltä 8-10. Ryyppy päällä, 10 kokoa pienemmällä suuttimella ja sytkää on kieputeltu molempiin suuntiin. Eikä vaikutusta. Paitsi tietty pienemmällä suuttimella mooaa ja ryypyllä kone lämpenee hitaammin.
22.4.2013 18:10
Mikä ihme mopossa on vikana kun käytin siittä kaasarin pois ja pesin sen hyvin ja kokosin sen mielestäni oikein. Nyt mopo ei lähde käyntiin muutakun jos laittaa bensaa suoraan sylinteriin ja silloinkin huutaa kauheilla kieroksilla eikä reakoi kaasukahvaan eikä tyhjäkäynnin säätöön millään tapaa. Onko esim tyhjäkäynti suutin tukossa tai liian löysällä tai kireällä? Mikä ihme tuossa voi olla kun bensakin kiertää kaasarissa mutta kierokset on katossa.
22.4.2013 20:10
Nyt voi kyllä kuulostaa tyhmältä, mutta tarkistappa että kaasuvaijerin kuori on joka kolossa kunnolla
Itsekkin tovin kummastelin notta miksi huutaa ja kaasuvaijerin oli vain huonosti siinä kaasarin sisääntulon reunalla.
Jos ei vielläkään, niin putsaa kaasari uudemman kerran.
22.4.2013 20:39
Jep tuota epäilin itsekkin
Irrotin sen ja katoin oliko hyvin ja se oli siilleesti hieman jumissa mutta miten päin se sinne kaasariin menee ku siinä on semmonen lovi? Laitoin sen hollille takasin ja nyt kaasu liikkui hieman paremmin, mutta ei silti hyvin
Eli se menee kait jotenkin erillälailla vielä sinne
Ei hemmetti nää mopot
24.4.2013 13:15
Oiskos tossa pösössä joku vikana, kun kantatessa sarvikko kääntyy ihestään sinne puolelle mihin kanttaa..? Ei miun mielestä viimekesänä tehny tommosta..
24.4.2013 15:29
Kylmänä kun mopolla lähtee nii 1 ja 2 vaihe kuulostaa kauheelta ja mopo vaan tärisee. Pätkii ihan helvetisti kun antaa kaasua, ihan ku jonkun 2 sekunnin sisällä pitäs vaihtaa vaihe 1 -> 3 ettei pätki. Mikä siis vikana?
Mopona Hyena Evo, rajaton cdi ja gianellin änkkä. Suutin taitaa olla vähän pieni kyllä, voisko johtua siitä? Kannattaako ajaa ryyppy päällä?
24.4.2013 15:33
XPSsm kirjoitti:Oiskos tossa pösössä joku vikana, kun kantatessa sarvikko kääntyy ihestään sinne puolelle mihin kanttaa..? Ei miun mielestä viimekesänä tehny tommosta..
Jos sarvikolla meinaat ohjaustankoa, niin tietenkin se kääntyy sisäkurvin puolelle, ellet ohjaa sitä.
24.4.2013 16:13
Juu, sitäpä sitä.
Ei vaan nastoilla tehny tommosta ja se tuntu nyt äkkiseltään oudolta.
Tai sit en nastoilla uskaltanu kantata niin paljoo et kääntäis tankoo..
24.4.2013 18:46
Mitenkäs tuon gileran kaasukahva oikeen pitäisi palautua ku löysää? Nyt se ei palaudu ollenkaan vaan jää jumiin tavallaan alas ja saa vaan itse kääntämällä takasin. Sittenku löysää sitä kytkinvivun mutteria niin löysälle ku sen saa niin vaiheri pitenee ja nyt se palautuu tosi tahmeasti paikalleen. Ekai tuo vaijeri voi talven aikana nuin paljoa pidentyä
Miten se neula ja se musta muovi systeemi tulee sinne kaasariin? Nyt se menee niin että se lovi on samalla suuntaa kuin se tyhkäkäynti ruuvi. Mutta kaasu ja kaasari ei toimi mopossa...
Mopoa ei saa käyntiin polkemalla ja jos laittaa tulpan reijästä bensaa niin mopo lähtee käyntiin mutta kierokset nousee täysille eikä se pumppaa lisää bensaa enää sinne. Miten ihmeessä tuon saa toimimaan niinkuin pitäisi???
Kuumottaa ajaa muttaku ei mopo toimi
24.4.2013 20:33
Rasvaa/öljyä vaijerit. Paljon kevyempi käytää kytkintäkin kun on hyvin rasvattu.
24.4.2013 20:45
En ihan saanut selvää ongelmista, mutta kaasukahvan palautumiseen vaikuttaa myös se, kuinka lähellä ohjaustangon keskustaa kaasukahva on. Eli löysää kahva, vedä pari milliä stongasta pois, kiristä ja kokeile palauttaako. Noin voi käydä esim. jos mopo kaatuu kaasukahvalle.
24.4.2013 22:12
Moro !
Tossa pari vk sitten kyselin noista välityksistä siellä asianmukaisessa keskustelussa. Laitoin siis harkinnan jälkeen eilen CH:seni kiinni 11-70 välit sekä tk:n putken.
Tänään olin menossa jannujen kaa ajelee ja siinä sitte kiihdyttäessä kävi niin, että vaihtaessani neloselta vitoselle pikkuhusse vaa päätti sammua eikä enää lähtee käyntiin. Kauheen vittumaisella päällä olen mutta iteppähän oon tän aiheuttanu. 112 suutin on, joten ei pitäis olla siinä.
Tulppa on kunnossa ja mäntä liikkuu / lyö...
Missä vika ? Osaako joku auttaa
24.4.2013 23:42
Alluoskari kirjoitti:Koitan kysyä nyt vähän selvemmin kun viimeksi.
Apikka ei kestä kaasua vaan sammuu heti jos antaa kaasua. Jos antaa ryyppyä tyhjäkäynnillä niin kiekat kyllä nousee ilman mitään ongelmia. Kaasari on puhdistettu eikä ilmavuotoakaan löydy, bensaa tulee tankista hyvin. Hetki sit vaihdettu mäntä, pytty, tiivisteet, puola, tulppa, tulpanhattu ja puola. Mopohan on Aprilia rx 2005 eli vielä minarellin koneella. Voin laittaa videota myöhemmin.
Juun eli korjattua sain laittamalla neulaa toisiks alimpaan paikkaan toisiks ylimmästä.