Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
4.5.2012 18:32
Topin valurauta 70cc, se ois ainakin vähän tehokkaampi vakipyttyyn nähden ainakin väännössä ja hintaa juuri tuolla vsmotopartsin sivulla 130e. Sitten on perus barikittejä ja airsalia vähän tehokkaampana 50/70cc tuohon hintaluokille. 130-150e
4.5.2012 18:39
ja olen kuullut että nämä valurautasylinterit olisivat tehokkaampia kuin pinnoitetut? onko totta? kumpa on tehokkaampi.. naraku valu vai airsal nicasil?
4.5.2012 18:43
ja tämän tieron kerto siis sama henkilö joka luuloo jotta fanticci menöö 120 kurittomana ja terpit on espanjas kuristamattomia sekä muissa EU maissa luukuun ottamatta suomessa mopot saavat mennä niin lujaa kuin pääsöö ?
airsal nicasil virimpi
4.5.2012 18:55
Se naraku kannattaa unohtaa. Airsali todellakin parempi ja virimpi
Valuraudat yleensä vääntöpyttyjä, kun alumiinit kierros käyttöön. Naraku muutenkaan ei ole "se laadukkain".
4.5.2012 23:02
En nyt sanois noinkaa että alu on kierrospytty, ja valu vääntö. Seki riippuu.
Eikä se niinkää oo, että valu tai nicasil pinnotettu olis tehokkaampi, yleensä vaan on niin, että valupyttyjä tehdään laiskempina, ja tehokkaammat pyty melkeen poikkeuksetta on pinnotettuja. Varmaan vaikuttaa se ettei se pinnotus oikeestaan kulu, ja muut vastaavat ominaisuudet.
4.5.2012 23:08
aatelkaapa joku 70 cc patanegra valurautasena, muutaman kilometrin kun anta jenkaa niin boooooooo
4.5.2012 23:18
Kerroppa minkä takia tekis näin?
5.5.2012 0:45
Juu ei se aivan noin mene.. Sopivaa(lue kallista) valurautaa kun olis, niin kyllä sekin kestäis. Nicasil pinnoitteessa vaan on paremmat voiteluominaisuudet kuin valuraudassa. Ja kun se pinnoite on melko ohut, niin lämpökin siirtyy nopeasti alumiiniin. Ja alumiini taas johtaa paljon paremmin lämpöä kuin valurauta.
Eiköhän tossa ole ne päällimäiset syyt miksi nykyään kisaisimmat pytyt on alumiinia!
5.5.2012 15:42
Mikä on tehokkain pytty joka kannattaa laittaa vakio-kampiakselille ja vakiosähköille?
Entäs mikä on tehokkain kannattava sylinteri paremmalla kampi-akselilla mutta edelleenkin vakiosähköillä?
5.5.2012 15:55
Eiköhän se oo Airsalin 70cc vakiokampuran kanssa ja vahvistetun kampuran kanssa nää perus Mid-Race pytyt, Metrakit SP 70cc, Malossi MHR 80cc jne. Toki joillekin High-End pytyillekin käy vakiosähköt, mutta se on eri asia onko kannattavaa ku joutuu esim. vaihteleen mäntää viimestään 2000 kilometrin välein.
5.5.2012 18:08
Tehokkain, jolla vakiokampura kestää on varmaan Airsal 80cc ja pari muuta. Ja toi kysymys että paremman kampuran, mutta vakiosähköjen kanssa kannattavaa. Miten luokittelet kannattavan?
Kyllähän ne vakiosähköt menee HE pyttyjen kanssa, ei siinä hirveesti järkee oo, kun ei vakiosähköt kierrä tarpeeks. Myöskin HE setteihin pitää muokata konetta, ja vaihtaa osaa _paljon_ että on järkeä.
5.5.2012 18:54
Kadulle jotkut airsalit yms on aika hyviä, kun huoltovälit vielä säilyy kohtuullisena. Mid-racellakin vielä ajaa, mutta h-e vehje tulee jo osien puolesta pirun kalliiksi, plus ylläpito kustannukset ym..
5.5.2012 22:07
Mitä mid-race sylinteriä suosittelette, pitäs saaha nappirajotinta ja alaväännötkin kelpaa hyvin, jotta kulutuskin pysyy matalana? Matkaa kumminkin tulee arkipäivisin about 30km. Ei taia saada rajotinta säätöihin polinin gussilla?
Viimeksi muokannut Seppoman päivämäärä 5.5.2012 22:39, muokattu yhteensä 2 kertaa
5.5.2012 22:27
Ei nyt varmaa oikee virityssylinteri, mut tekeekö kyseisen merkin sylinterillä mtn?
http://www.tmi-janikaasalainen.fi/sylinterisarja-stage6-senda-2006-p-6048.html
5.5.2012 23:33
Stage6 on laadukas valmistaja.