Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

27.4.2009 19:25

juhku_94 kirjoitti:mitä toi välien vaihtaminen tarkottaa?oon ihan kujalla nois termeis...onks se jotai rattaitten vaihtamist?????



Kyllä on.

..Pojjaat, tää on sitä prooviriä. 8)

27.4.2009 19:31

juhku_94 kirjoitti:mitä toi välien vaihtaminen tarkottaa?oon ihan kujalla nois termeis...onks se jotai rattaitten vaihtamist?????


Seuraavasta postauksesta sinulta tähän topikiin rapsahtaa sitten banni.

27.4.2009 20:48

Tume34 kirjoitti:
juhku_94 kirjoitti:mitä toi välien vaihtaminen tarkottaa?oon ihan kujalla nois termeis...onks se jotai rattaitten vaihtamist?????


Seuraavasta postauksesta sinulta tähän topikiin rapsahtaa sitten banni.


Ja jotta tietyltä väärinymmärtämiseltä vältyttäisiin, ei ole kyse henkilökohtaisuuksista, vaan siitä, että halutaan edes yksi topik koettaa pitää ns. pro-virittämiseen liittyvänä (mitä se sitten tarkoittaakaan). Siitäpä syystä tänne ei yleensä postaa kukaan. :roll:

28.4.2009 19:09

Miteköhä kävis tommosen pakoaukon SÄÄTIMEN/SÄÄDINTEN laittamine mopoo :nörtti: ois aika kovasana nii sais "vääntöö" alas ja ylä-tehoki säilyis.

Joko riittää?
Viimeksi muokannut Juba93 päivämäärä 28.4.2009 19:58, muokattu yhteensä 1 kerran

28.4.2009 19:17

Eikös näissä pääsääntöisesti jonkunnäköinen pakoaukko ole ihan vakiona... Pakoaukonsäätimen laitto taas on aika hankala juttu, sitä on kyllä mietitty.

28.4.2009 19:19

eihä nyt mopoissa mitää pakoaukon säädintä ole... ainakaa mun mielestä. ainoo mikä pitää tavaran pytyssä on mahdollisen teharin antama vastapaine. nelaressa taas venttiilit

28.4.2009 19:20

Ei kai kukaan niin ole väittänytkään? :lol: Pakoaukko ja pakoaukonsäädin ovat hieman eri asioita.

28.4.2009 19:21

Noilla tietotaidoilla suosittelisin Jubaa kuuntelemaan kiltisti isojen poikien ohjeita ja olla laittamatta enää yhtään viestiä tähän topiciin, eikä miettivän mitään pakoaukkoa/pakoaukon säädintä. Kuten EVP sanoi.

Jos lukisit ensin vaikka Tiittasen...sitten jo voipi olla jotai oikeaa kysyttävää täällä! ;)

28.4.2009 19:51

NO JUMALAUTA JOS VAHINGOSSA TULEE AJATUS/KIRJOTUS VIRHE NII NÄÄ "isot pojat" KÄY HETI VITTUILEMAA VAIKAK HYVIN TAJUU MITÄ TARKOTETAA
sais "vä'äntöö" alas ja ylä-tehoki säilyis.

Luulis tosta tajuuvan mitä haetaa. Mut nää isot pojat tataa vähä olla semmosia ja tämmösiä. Kovasti ainaki vinkuvat. enemmä ku heidän moponsa.Ja laita se pänni jos vitutti.

28.4.2009 20:30

Juba93 kirjoitti:NO JUMALAUTA JOS VAHINGOSSA TULEE AJATUS/KIRJOTUS VIRHE NII NÄÄ "isot pojat" KÄY HETI VITTUILEMAA VAIKAK HYVIN TAJUU MITÄ TARKOTETAA
sais "vä'äntöö" alas ja ylä-tehoki säilyis.

Luulis tosta tajuuvan mitä haetaa. Mut nää isot pojat tataa vähä olla semmosia ja tämmösiä. Kovasti ainaki vinkuvat. enemmä ku heidän moponsa.Ja laita se pänni jos vitutti.


Tuon Caps Lockin raiskaamisen voisit lopettaa alkuunsa, voisi olla mukavampaa luettavaa, eikä siitä mitään hyötyä muutenkaan ollut.

28.4.2009 21:05

Juba93 kirjoitti:Ja laita se pänni jos vitutti.

En laita, vaikka pänniikin.

Mutta tosiaan. Sinun kannattaisi lukea aiheesta lisää, niin ei tarvitse kaikkea kysyä. Suomeksi löytyy lähinnä tuo Tiittasen kirja, englanniksi enemmänkin jos vaan taipuu, kärkenä Bellin kirjat. Jo Tiittanen kyllä kertoo pa-säätimestä oleellisen. Myös tämä ketju ja proviri-alue kannattaa lukea läpi. Mitään kovin konkreettista täältä ei pääsääntöisesti löydy, mutta mielenkiintoisia ajatuksia kylläkin. Pa-säädintä on näissäkin tosiaan mietitty.

Toiseksi: Lue viestisi edes kerran läpi ennen kuin lähetät sen. Kieliasu on niissä toisinaan niin karmea, että siitä on oikeasti vaikea saada selvää. Näin voit myös karsia kirjoitus/ajatusvirheet.

Kolmanneksi: Älä erehdy luulemaan minua isoksi pojaksi. Niitä löytyy tuolta pro-virittäjistä.

28.4.2009 21:53

Juba93 kirjoitti:Miteköhä kävis tommosen pakoaukon SÄÄTIMEN/SÄÄDINTEN laittamine mopoo :nörtti: ois aika kovasana nii sais "vääntöö" alas ja ylä-tehoki säilyis.

Joko riittää?


Vastataas nyt kaiken myrskyn jälkeen:

Teoriassa yksinkertaista, kunhan vain selvitetään säätimen kiinni-asennon aika-ala ja auki-asennon aika-ala. Esim. sähkösäätimillä tosin voi olla mahdollista myös portaaton asennonsäätö tapauksesta riippuen. Pakoputkeen ja sytkä-ennakkoon pa-säädin tuo omat kommervenkkinsä. Ja ai niin, vähän jokapuolelle muuallekin kun p-a säädin muuttaa koneen toimintaa niin paljon. Vahvimpana tosin pakari ja se sytkä.

Käytännössä tekninen toteutus taasen ei ole normijampalle kovin yksinkertaista. Miten toteutat sähköt sähkökäyttöisessä pa-säätimessä? Mitenkä koneistat säätimen paikan pyttyyn? Miten koneistat säätimen? Pakopaineen mukaan säätyvillä venoilla: miten säädät venan? jne...

28.4.2009 22:40

Tossa vastauksessa oli jo meininkiä. Meinsinki niiku vähä et onko kukaa tämmöstä tehny. Mut joo pidetää mopot mopoina ja piikit piikkeinä koska eikai siintä nii isoo hyötyy tulis ku isommissa vehkeissä :roll: Mutta joo toteutus on ainoo onkelma mutta muute vissii iha toimiva olis.

28.4.2009 22:53

Hyöty on ihan sama niin pienessä kuin suuremmassakin mittakaavassa. Rahahan nämä asiat aika pitkälle ratkaisee, siksi tuota ei ole kai yhdessäkään tuotanto 50cc:ssä.

29.4.2009 20:48

Joo, tarkoituksenani ei ollut v*ttuilla, enkä tarkoittanut "isoilla pojilla" todellakaan iteseäni.

Kun itse oppisi edes kunnolla viilaamaan normikanavia...sitten voisi ajatella jotain säätimiä. Se toteutus ei meinaan ole niin helppoa, vaikka periaatteen olisi tajunnutkin... :nolo: