Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
12.3.2013 20:14
No kyllä 10cc lisää tuo aika huomattavasti vääntöä lisää mm. avarretun pakoaukon, imukanavien, isomman kaasarin, läppien, ja tehoputken kanssa...
että sopiiko se derbin mäntä???
12.3.2013 21:23
Yam4ha kirjoitti:Mistä sen päättelit, ettei ole liian pieni?
Siitä päättelin, kun kokeilin numeroa isommalla suuttimella, ja röpelti aivan helvetisti vaikka sokan laittoi ihan ylimpään loveen. Vaihdoin takasin entisen suuttimen, ja liikkuu ilman röpeltelyä.
Eikä auttanu tuo kaasarin putsaaminenkaan..
12.3.2013 22:06
No jos kerran jo numeroa isommalla suuttimella röpöttää perkeleesti niin liian iso suutin / ilmanputsari tukossa
12.3.2013 22:36
Ville!! kirjoitti:No kyllä 10cc lisää tuo aika huomattavasti vääntöä lisää mm. avarretun pakoaukon, imukanavien, isomman kaasarin, läppien, ja tehoputken kanssa...
että sopiiko se derbin mäntä???
No jos sopivan kokonen on niin todennäköisesti sopii, kannattaa tarkistaa että männänrenkaiden katkokset eivät tule kanavien päälle, silloin se sopii.
Edelleenkin: se 10cc ei vaikuta oikeasti juuri mitään, mutta mikäs siinä jos haluaa tuhota pytyn. Mieluummin ostaisin suoraan vaikka 70ccn niin ei tarttis tollasista huolehtia. Porausvaraa siinä tuskin on muutenkaan tuolle 60cclle...
Mutjoo, kukin tavallaan
12.3.2013 23:22
Joo vakiopytyn porautus isommaks tehojen toivossa on melko turhaa. Itse kuutiomäärä antaa ehkä pienen tehonlisäyksen juu, mutta se on niin häviävän pieni ettei kannata maksaa rahaa ja aikaa.
Jos esimerkiksi semmosia huhuja olet kuullut että "70cc:llä liikahtaa paljon paremmin ku vakiopytyllä" niin se ei johdu pelkästään siitä isommasta kuutiotilavuudesta, vaan myös kaikki porttaukset on tehty fyysisesti isommiksi, ja suunnattu paremmin virtaaviksi. Myöskin pinnoite ja itse mäntä vaikuttavat tehoihin.
Eli vakiopytyn porauttaminen viimeiseen mahdolliseen ylikokoon, tai porauttaminen jonkin toisen moottorin männän mukaan ei ole järkevää, ellei dremel pysy kädessä ja osaa kutitella niitä lisäheppoja viilaamalla. Näin olen asian ainakin itse ymmärtänyt.
Mieluummin sitten vaikka teharia tai vähän ajettua 70cc airsalia metsästämään.
14.3.2013 18:43
Mites ku meni vaihdepolkimesta boorit, ja näköjään ton vaihdepolkimenakselin booritki on aika kuluneet, niin millanen homma olis vaihtaa se koko akseli? Entä miten ton polkimen saa helposti irti tosta akselista ilman väkivaltaa
14.3.2013 18:59
Joutuu purkaa koko koneen vaihteistoa myöten, joten samalla kannattaa vaihtaa kaikki laakerit ja stefat kun kone auki on. Normaalisti vaihdepoljin klappaa ihan aavistuksen kiristyspultin irroittamisen jälkeen että saa heiluttamalla/kiskomalla irti suht helposti, mutta jos ei lähde noin niin on mahdollista että joku edellinen omistaja on toiminnallaan saanut koko akselin kieroon, eikä se taho irrota millään muulla paitsi brutaalilla väkivallalla.
14.3.2013 19:15
Jaaha. No taidan käydä sit hakemassa vaan vaihdepolkimen ja toivoa, että noi boorit on riittävän hyvät siksi aikaa, kun tossa toukokuun alussa alotan ton mopon remppaamisen.. Perkele, että pitikin sattua.
14.3.2013 20:25
Kaksnelikantti kirjoitti:No jos kerran jo numeroa isommalla suuttimella röpöttää perkeleesti niin liian iso suutin / ilmanputsari tukossa
Ihan pakko vaa tulla kertomaan vika, ei siellä ollu mitää muuta ku poltti nestettä vuotavan kannentiivisteen takia
16.3.2013 18:22
Juunish, nappaat vaihdepolkimen hitsillä kiinni. Kevyesti vaa, sit hioo hitsit pois kun haluaa sen irti. Pysyy ja kestää.
16.3.2013 19:37
Täytyykin varmaan koittaa.. täytyy vaan ajella rauhassa muutama kilsa pitäjänmäkeen! Kiitti vinkistä!
18.3.2013 10:15
Itse asiassa vaihdeakseli lähtee irti kun irrottaa kytkimen ja vetäsee kytkinpuolelta sen akselin irti ellen ihan väärin muista
E: Ohoh, ollaan siis minarellin alueella
rabasassa siis näin
19.3.2013 17:38
Kenelläkään tietoa minarellin huuhteluiden ajoituksista? Oma kone (oikeastaan koneet
) on huollossa niin en saa otettua ylös...
19.3.2013 21:08
Eli olen vaihtamassa mäntää mopooni. ja pitäs tietää mitä kaikkia tiivisteitä tarvitsen ostaa. sylinterin irroituksessa uusittavaksi. riittääkö nuo ?
https://sparewheel.fi/product_info.php/ ... cts_id/758 . ja kannattaako sijoittaa 10e enemmän italkitin mäntään vai ostaa proxin mäntä ?
19.3.2013 23:26
Nuo tiivisteet riittää. Proxi ja italkitti aika samaa tasoa, en usko että on sen kympin eron arvoinen. Proxi ja tiivisteet tilaukseen ja kovaa ajoa!