Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
10.7.2013 17:40
Sähköt ei ota teharimopoissa kyllä missään vaiheessa vastaan, se on vähän vastaavaa kuin jos tulppa olis hajonnu, eli rupee pätkimään kun sytytys ei pysy perässä. Tuota SCRää en kyllä suosittele, menee ihan yli sylinterin tehoalueen, eikä varmasti oo mukava ajaakkaan. Mitkä välit sulla on tuon Giannellin kanssa? Kyseessä on kuitenki muuten vakiomopolle tehokkain putki minkä saa, ja toimii hyvin oikein säädettynä.
10.7.2013 21:21
arsori kirjoitti:joku12345 kirjoitti:kyl se tol gianellil vääntää ihan pirusti sen piikin jälkee pienil vaihteil mut tehoa ei ole ollenkaan. miten sen huomaa jos sähköt alkaa ottamaan vastaan?
Vääntöä on mutta ei tehoa?
no siis kiertää... menee sanat sekasin ku kirjottaa.
10.7.2013 21:32
Juunish kirjoitti:Sähköt ei ota teharimopoissa kyllä missään vaiheessa vastaan, se on vähän vastaavaa kuin jos tulppa olis hajonnu, eli rupee pätkimään kun sytytys ei pysy perässä. Tuota SCRää en kyllä suosittele, menee ihan yli sylinterin tehoalueen, eikä varmasti oo mukava ajaakkaan. Mitkä välit sulla on tuon Giannellin kanssa? Kyseessä on kuitenki muuten vakiomopolle tehokkain putki minkä saa, ja toimii hyvin oikein säädettynä.
12-47 välit ja iha liia lyhyet vääntää 6 vaihteenkii piikin loppuu ihan hetkessä, ja tehoa ei sen jälkeen ole kulkee nyt oikeaa nopeutta sen 90-95 ja suutin on vähän liian pieni. mutta saan juuri 6 vaihteella 8000 kierroksella 63kmh.
eli rajotinta aattelin laittaa 8000rpm et ei veroja tulis, koska saa rajottamaan juuri ennenkun piikki alkaa.
ja sit ku kulkee sen rajottimen kanssa sen 60kmh nii lähtee kilvet ja sakkoo nii luulisin et ei ala ettii mitää rajottimii ku ilosina saa ottaa kilven pois ja antaa sakkoo. toine asia jos vetää huippuja poliisia vastaan..
phot echo ois vissii iha hyvä. mopona yamaha tzr joten sinne johonkin saisi varmasti ihan kivasti rajotimen piiloon ku katteet peittää aikas paljon ja muutenkin näyttää ihan kevarilta nii ei välttämättä poliisit pysäytä jos sattuu ajelee vähä kovempaa niit vastaan.
10.7.2013 22:03
Hyvä, kappalejako
Tosiaan, oudolta kuulostaa jos kerta menee 63kmh mutta kiertää ihan loppuun ??
Jos se kiertää loppuun nii kyllä toi huippuja pitäis kerätä vaikka kuin paljon. Onko välit kuitenki liian pitkät? Tippuuko piikiltä kun vaihat vaihetta suoralla?
10.7.2013 22:18
Juunish kirjoitti:Hyvä, kappalejako
Tosiaan, oudolta kuulostaa jos kerta menee 63kmh mutta kiertää ihan loppuun ??
Jos se kiertää loppuun nii kyllä toi huippuja pitäis kerätä vaikka kuin paljon. Onko välit kuitenki liian pitkät? Tippuuko piikiltä kun vaihat vaihetta suoralla?
ei tipu piikiltä ees ylämäessä(ihan HELVETIN jyrkässä) vaan vääntää ihan tappiin 6 vaihteen. mut tehot loppuu vakiopytyl heti ku piikkikii loppuu(pienil vaihteil kyl kierrokset nousee mut ei tehoa), nii ei siin nopeus kauheesti enää nouse(10kmh+).
siihen HELVETIN jyrkkään ylämäkeen se repi sen piikin ja vauhtia nosti ylämäes 5 ja 6 vaihteel 40-75 (E: 40kmh:sta vauhti sinne 75kmh. eli nopeus ei nouse yhteensä 5 ja 6 vaihteella 75kmh vaan 25-30kmh). ja ei mikään kauheen pitkä ylämäki(oisko sen 150-200 metrii, vaikee arvioida mut enintään ja epätodennäköisesti 250metrii) ja ihan helpostikkin vielä nous tuo nopeus.
eli siin ylämäeskii se meni iha piikkin loppuun 6 vaihteel suht helposti vielä nii kyl on liia lyhkäset välit.
suutin on noin 5 kokoa liian pieni ja vapaastivirtaava ilmanputsari tulee lähipäivänä postista. voi kun olis kamera minkä sais kivasti siihe tankin päälle nii vois kuvata tuon...
Viimeksi muokannut joku12345 päivämäärä 11.7.2013 11:35, muokattu yhteensä 1 kerran
10.7.2013 22:22
No ainaki se oikean kokoisen suuttimen vaihto auttaa jo aika HELVETISTI
10.7.2013 22:33
no huiput nyt joku 90-95, ja suutin on varmaan 5 kokoa liian pieni(nyt 110 aattelin 115 laittaa).
ymmärsit vissiin niin että huiput on 63kmh?
10.7.2013 23:25
joku12345 kirjoitti:
siihen HELVETIN jyrkkään ylämäkeen se repi sen piikin ja vauhtia nosti ylämäes 5 ja 6 vaihteel 40-75. ja ei mikään kauheen pitkä ylämäki(oisko sen 150-200 metrii, vaikee arvioida mut enintään ja epätodennäköisesti 250metrii) ja ihan helpostikkin vielä nous tuo nopeus.
.
Nyt vittu jotain rajaa näihin juttuihin, mopo jossa on tehari nosta vauhtia 5-6 vaihteella 75km/h jyrkkään 200m pitkään ylämäkeen? Munki derbi muuten lensi kuuhun tuossa yks päivä ku laitoin kakkosen pesään ja huudatin 76 589rpm, kävin kahvilla moikkaan vanhaa kaveria siinä avaruusasemalla matkalla.
11.7.2013 0:04
Simo Luoma kirjoitti:joku12345 kirjoitti:
siihen HELVETIN jyrkkään ylämäkeen se repi sen piikin ja vauhtia nosti ylämäes 5 ja 6 vaihteel 40-75. ja ei mikään kauheen pitkä ylämäki(oisko sen 150-200 metrii, vaikee arvioida mut enintään ja epätodennäköisesti 250metrii) ja ihan helpostikkin vielä nous tuo nopeus.
.
vauhti nouse 40kmh:sta sinne 75kmh:hon. 5 ja 6 vaihteet toivat lisää nopeutta yhteensä 25-30kmh. nyt on sitten turhia viestejä kun selitin hieman epäselvästi tätä ja ymmärsitte että nopeutta tulee lisää 5 ja 6 vaihteella yhteensä 75kmh.
Viimeksi muokannut joku12345 päivämäärä 11.7.2013 11:39, muokattu yhteensä 1 kerran
11.7.2013 0:14
[quote="Simo Luoma"][quote="joku12345"]
joo ja ei vittu esim. 4 vaihteel menen 50kmh. 5 ja 6 vaihteet tuovat nopeutta yhteensä 75kmh lisää. en minä sitä tarkoittanut. vaan että siihen ennen ylämäkeä joku 40-50kmh ja ylämäes vauhti nousi siitä 40-50kmh sinne 70-75kmh.
11.7.2013 0:50
Nyt jo rajaa näihin juttuihin. 5 ja 6 vaihteet tuo 75kmh lisää nopeutta?? Koita nyt edes kirjottaa selvemmin ja edellistä viestiä voi myös muokata...
11.7.2013 0:57
Driver7 kirjoitti:Nyt jo rajaa näihin juttuihin. 5 ja 6 vaihteet tuo 75kmh lisää nopeutta?? Koita nyt edes kirjottaa selvemmin ja edellistä viestiä voi myös muokata...
eikä tuo äskeinen ollut jo ihan selvä? lue hitaammin jos et ymmärrä. "en minä sitä tarkoittanut". vauhtia 4 vaihteella 45kmh. 5 ja 6 vaihde nostavat vauhtia 45kmh:sta noin 70-75kmh:hon. 5 ja 6 vaihde tuovat lisää nopeutta 25-30kmh. voiko tätä vielä selvemmin selittää?
11.7.2013 3:12
Jokumopo kirjoitti:yoyota, katso tarkemmin niin eri putki kuin r2, sama kuin voca rookie 50/70 (kai
) Enkä jaksanut Hollannista tilata kun mc scatter 50km päässä
Valitettavasti Yasunin odm tuote.
11.7.2013 11:39
Eri putki se on silti. Alaväännöt on paljon paremmat ja piikki alkaa 7500rpm kun r2/G-box alkoi noin 9000, silti yhtä vahva piikki. Eli on paljon mukavampi ajaa
Tiedän kyllä että yasunin tehtaalla tehty, mutta yasunin nimellä ei myydä juuri tuota e-box putkea.
12.7.2013 0:39
Joku12345, nyt kannattaa vähän rauhoittua. Edellisen viestin lainaamisesta ja tekstin selkeydestä on mainittu jo useita kertoja. Pitäisi vähitellen mennä jakeluun. Toisekseen täällä internetissä on ihan turha ottaa kierroksia toisten sanomisista. Pelkkä "vittu ihan oikeesti etkö usko saatana"-toteamus ei ole mikään argumentti vaan hiekkalaatikolla leikkivien pikkulasten huutelua.
Kierroksista kun puhutaan, niin laskeskelin huvikseni teoreettisia nopeuksia noille sinun kertomillesi välityksille. Jos oletetaan moottorin kierrosluvuksi vaikkapa 12 000rpm joka ei vielä ole kovin utopistinen lukema vakiosylinterille, saadaan AM6:n kutosvaihteen välityksillä ja tuolla ratastuksella teoreettiseksi huippunopeudeksi noin 102,5km/h. Näyttääkö GPS tuollaisia lukemia ja mittari jotain päälle 110 suoralla? Jos ei, voimme todeta että laskussa jokin on mennyt pieleen.
Ensiövälitys eli AM6:n vaihdelaatikon rattaiden lukumäärä tuskin heittää ellei sitten menopeliin ole vaihdettu toista vaihteistoa. Toisiovälitys pitää paikkansa mikäli rattaiden lukumäärät on laskettu oikein. Renkaan ympärysmitassakaan ei mitään merkittävää heittoa liene, ellei takarenkaana ole jotain itse patentoitua kottikärryn pyörää. Moottorin kierrosluku toki saattaa heittää ja tässä kohtaa ei liene mitään merkitystä sillä mitä pyörän oma rundimittari kertoo.
Sitten kun ollaan päästy yhteisymmärrykseen nykyisistä nopeuksista, voidaan paremmin arvioida onko putken vaihdossa yhtään mitään mieltä vaiko ei. Sen ei toki tarvitse vaikuttaa siihen laitatko toisen putken kiinni vaiko et, mutta tässä tapauksessa keskustelu kannattaa päättää tähän mikäli tämän yhteisön apu ja neuvot eivät kelpaa.