Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
17.4.2013 22:43
Ongelmana seuraava: Roxiin vaihdettu kytkin ja vp jousi kummatkin +15%. teharina toimii leovince. Kaasarina dellorto bhbn 12mm ja 80mm pääsuutin. käynnistyy hyvin ja tyhjäkäynti kohdillaan. Kiihtyy mukavasti mutta kiihdytyksessä booaa, kaasu alas ja lähtee kiihdyttämään uudelleen niin booaa.. Välillä liikkeelle lähdössäkin booaa. Ryyppy puolessavälissä toimii moitteettomasti ja saa enemmän tehojakin. Missä vika? neulan sokka on tällähetkellä alimassa lovessa ja sitä kun olen koittanut ylemmissä lovissa booaus pahenee entisestään. Neuvoja..
17.4.2013 22:44
Liian pieni suutin. Se koko ei aina merkkaa millimetrejä, eli sano vaan suuttimen numero
. Suutinta varmaan ainaki 5-10 numeroa isommaksi sanoisin.
17.4.2013 23:33
Juunish kirjoitti:Liian pieni suutin. Se koko ei aina merkkaa millimetrejä, eli sano vaan suuttimen numero
. Suutinta varmaan ainaki 5-10 numeroa isommaksi sanoisin.
Joo! Oho tossa oli ton suuttimen kans tullu joku ajatuskatkos kun kirjottanu tota.. Koitan tota 90 suutinta ja päivittelen tilannetta. Mites tuon neulan asento jos vaihdan pääsuuttimen?
18.4.2013 0:12
Neula vaikuttaa lähinnä puolikaasun alueella, joten siihen tuskin tarvitsee koskea. Vinkkejä kaasarin säätöön löytyy myös
Tietopankista. Jatketaan
moposkootteripuolella, tämä on vaihdemopoille tarkoitettu alue.
18.4.2013 14:32
Käykä sulla vaino niin että ku vaihtaa vaihteen nii alkaa pätkimään ja ei kiihdy oikeestaan ollenkaa vaan ihan kun mopo tukehtuis meinaa itellä on tommone ongelma nyt ja kelasin että löytyskö joku jolla on sama ongelma : D
18.4.2013 20:57
Aosod kirjoitti:Käykä sulla vaino niin että ku vaihtaa vaihteen nii alkaa pätkimään ja ei kiihdy oikeestaan ollenkaa vaan ihan kun mopo tukehtuis meinaa itellä on tommone ongelma nyt ja kelasin että löytyskö joku jolla on sama ongelma : D
Roksissa onkin vaihteet...
Jos kertois vähän mitä mopolle tehty, milloin vika tuli yms. niin auttais kummasti. Veikkaan huonoja kaasuttimen säätöjä, mutta paha sanoa nuilla tiedoilla.
18.4.2013 21:27
Löytyy edelliseltä sivulta mutku sivu vaihtuu nii nopeesti nii hävii sinne ja tosiaan en kaasarin säätöihin koskenut sillon kun rattaan vaan vaihdoin vaan yhtäkkiä tuli vaa toi vika.
19.4.2013 12:19
Koitan kysyä nyt vähän selvemmin kun viimeksi.
Apikka ei kestä kaasua vaan sammuu heti jos antaa kaasua. Jos antaa ryyppyä tyhjäkäynnillä niin kiekat kyllä nousee ilman mitään ongelmia. Kaasari on puhdistettu eikä ilmavuotoakaan löydy, bensaa tulee tankista hyvin. Hetki sit vaihdettu mäntä, pytty, tiivisteet, puola, tulppa, tulpanhattu ja puola. Mopohan on Aprilia rx 2005 eli vielä minarellin koneella. Voin laittaa videota myöhemmin.
19.4.2013 13:52
En keksi parempaa paikkaa kysyä eli, tulin äsken koulusta kotia. Tulin kurviin mihin kännyin normaalisti, vauhtia oli joku 25. Sitten kun olen kurvin keskellä vastaan tulee auto osittain minun kaistalla. Jouduin tekemään väistöliikkeen ja jouduin tien reunaan missä oli irtohiekkaa ja sitten lähtee perä irti. Lopputuloksena on se että pumput taisivat kääntyä t-paloissa? Eli kun rengas on liikkeessa suora niin tanko ja mittari eivät. Joten menikö t-palat solmuun vain kääntyivätkö pumput niissä?
Millainen homma sitten se pumppujen kääntö on?
Kun vähän urpo olen
mutta ymmärsin että t-palojen kuusiokolot auki ja sit vääntää ne suoraksi?
19.4.2013 15:26
Juurikin noin. T-palojen pultit löysytät, ja käännät keulan suoraksi. Sitten kuusiokolot takasin kiinni ja kovaa ajoa!
19.4.2013 20:49
Alluoskari kirjoitti:Koitan kysyä nyt vähän selvemmin kun viimeksi.
Apikka ei kestä kaasua vaan sammuu heti jos antaa kaasua. Jos antaa ryyppyä tyhjäkäynnillä niin kiekat kyllä nousee ilman mitään ongelmia.
Koita isompaa/pienempää suutinta. Tai sitte kaasarissa jotai häikkää
19.4.2013 21:03
Suuttimen pitäis olla suunnilleen oikean kokoinen. 110 suurin kun on kuriton vakioputki tai arrowi. Kaasarin viosta en tiedä, miten sen oikee selvittäs?
19.4.2013 22:16
Avaamalla ja puhdistamalla kaasarin.
20.4.2013 1:25
On avattu ja puhditettu eikä auttanut.
21.4.2013 13:45
Mikä on vikana kun kytkin ja etujarru kahva helisevät ajossa? Auttaako uusien kahvojen vaihto, vaikka en usko että itse kahvat olisivat kuluneet. Käytin kytkinkahvaa pois ja näin ettei ole mitään mahdollisuutta laittaa prikkaa väliin. Ainoa jos ne jouset mitä siinä valissa on niin ovat kuluneet. Saako niitä uusia jostain? Jos saa niin mistä?