Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

26.4.2012 19:34

http://www.motot.net/wiki/Minarellin_vi ... rformances
http://www.motot.net/wiki/Top_performances#Sylinterit

Kyllä siinä nicasili luulis pinnassa olevan, männällä ajanee 5-10tkm, öljystä, kuskista yms riippuen.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

26.4.2012 22:47

KarsTa kirjoitti:ei vaikuta ei mutta mua häirittöö se :D ja kun tuoteselostees lukoo jotta leimahruspiste 100 celsiusta niin ei kovin kyllä vakuuta :s

Ei siellä kampikammios niin kuuma pitäis olla, ja seoskin jäähdyttää kokoajan :D PV-foorumin puolella oon monestikkin nähny että kemiallisella on huuhtelujen lähtöjä tasooteltu.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

27.4.2012 8:39

Kai 70cc pytyllä voi pitää tuorevoitelun vielä? Vakiokaasari-ja putki niin kai se tuorevoitelu riittää?
Ja sehän ei haittaa mitään jos lisää tummanvihreän väristä öljyä punaisen päälle, kun tuorevoitelukopassa oli pohjalla vielä sitä. Kyselen tätä kaverini puolesta ja pyttyhän on Airsalin seitenkymppinen.

Anteeksi vähän epäselvästä tekstistä, mutta sen kai voi laittaa aamun piikkiin...

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

27.4.2012 8:57

Voi pitää, tietty varmempi aina seosbensoilla, mutta pitäs kestää.

Öljyjä kyllä voi sekoittaa. Loota öljyt kannattaa kuitenkin olla samanlaista..

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

27.4.2012 9:01

TooByAas kirjoitti:
KarsTa kirjoitti:ei vaikuta ei mutta mua häirittöö se :D ja kun tuoteselostees lukoo jotta leimahruspiste 100 celsiusta niin ei kovin kyllä vakuuta :s

Ei siellä kampikammios niin kuuma pitäis olla, ja seoskin jäähdyttää kokoajan :D PV-foorumin puolella oon monestikkin nähny että kemiallisella on huuhtelujen lähtöjä tasooteltu.
jaa, täähän oliki hyvät tiat, pitääki käyrä motonetis huamenna ostamas sitä :)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

28.4.2012 1:51

Gogge kirjoitti:http://www.motot.net/wiki/Minarellin_virityssylinterit#Top_Performances
http://www.motot.net/wiki/Top_performances#Sylinterit

Kyllä siinä nicasili luulis pinnassa olevan, männällä ajanee 5-10tkm, öljystä, kuskista yms riippuen.


Kyllä se vissiin valurauta on ainaki gearpartsin mukaan.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

3.5.2012 19:33

Kestääkö vanhanmallin DTn kampuranlaakerit sporttiluokan 70ccllä?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

3.5.2012 19:49

Itse ainakin vaihtaisin. Riippuu toki paljolti siitä, kuinka paljon ajetut laakerit kyseessä.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

3.5.2012 19:52

arsori kirjoitti:Itse ainakin vaihtaisin. Riippuu toki paljolti siitä, kuinka paljon ajetut laakerit kyseessä.

Kymppitonnin ajetut laakerit.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

3.5.2012 21:29

Kestää ne, mutta tietysti varmistaakseen ainakin itse vaihtaisin. Kymppitonnin ajetut laakerit kestävät hyvin vielä tonneja, kunhan mopoa ole mitenkään paljoa raiskattu..

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

4.5.2012 16:39

http://www.vsmotoparts.com/brands/derbi ... 50cc-derbi . Tommosta olisin ostamassa nyt vakiosylinterin tilalle kun siitä meni pinnoite sylkästä. Yks renkanen mäntä näyttäs olevan ja onko ilmeisesti 2 aukkonen pakokanava? Tuleekos tommosesta sitten jotenki enemmin tehova vai?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

4.5.2012 16:43

Aikalailla vakiota vastaava.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

4.5.2012 16:45

Oman käsityksen mukaan Airsalit eivät kauhiasti tuo lisätehoa, vaan ovat enemmänkin "varaosakäyttöön" korjatkaa viisaammat toki jos olen väärässä.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

4.5.2012 16:47

oliskos mitään halpaa suunnilleen tuon hintaluokan "tehokkaampaa" sylinteriä olemassa?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

4.5.2012 17:46

Kyllä vähän taitavampi viilaja airsalistakin tehoja saa, kaikki aukotukset vaan uusiksi :lol: