Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Kaasuttimet

18.9.2012 17:34

Ei tarvii. Korkeintaan imukaulan sisäosa on liian pieni, eli kuristais, mutta en usko että niinkään on.

Re: Kaasuttimet

19.9.2012 23:47

Mitäköhä menis säätää tuosta kaasarista, kun välillä saa polkea reilu 5 kertaa mopoa käyntiin, vanhalla kaasarilla lähti aina ekalla ;) .. Stage6 24mm pwk kaasari, jossa kiinni 118 suutin. Ilman ryyppyä yleensä ei mitään toivoa että lähtee käyntiin ellei kone lämmin, ryypyn kanssa saa polkea muutaman kerran.. Suutin on kyllä vähän liian iso, sopiva koko varmaan joku 110 mutta vaikuttaako se mopon käynnistymiseen? Neula keskimmäisessä, ja tyhjäkäyntisuuttimesta ei tietoa.

RE: Kaasuttimet

20.9.2012 0:20

Tyhjäkäyntiruuvia ja seosruuvia pyörittelemällä luulis helpottavan, ainki vähän.

Re: Kaasuttimet

20.9.2012 17:12

Tänään saapu saksasta Stage 6 R/T 28mm PWK + pää- ja tyhjäkäyntisuutinsarjat, ja muutama powerjettiki joukos :D harmi vaan kun italiaano on päättäny väsätä minarellin koneeseen kytkinvaijerin kulkemaan just siitä kaasarin kohalta niin saa hiukka sovitella ennenkuin ei ota iskariin tai vaijeriin kiinni :roll:

Re: Kaasuttimet

23.9.2012 21:56

Missä voisi olla vika kun kierrokset jäävät leijailemaan korkealle kun kierrättää ?
Ryyppy päällä toimii hyvin ja sittenkun vaihoin suuttimen 20 kokoa isommaksi teki vieläkin samaa ? Kaasari lorton 17.5 phva ja suuttimena tällä hetkellä 110, joka kuulostaa aika isolta kun Derbissä tyhjä vakioputki ja rajoittamaton cdi ?
Aikasemmin 14mm kaasarilla myöskään kun vaihto suuttiimen koosta 75 -> 90, muutosta ei perstuntumalla huomannut juurikaan. Molemmat kaasarit on putsattu hyvin ja alkaa pikkuhiljaa ketuttamaan ku ei sitten millään tunnu saavan mopoa säätöihin.... :x

Re: Kaasuttimet

24.9.2012 21:45

Käy laihalla, imuvuotoa, taikka sitte seosruuvi tai joku muu pielessä ;)

Re: Kaasuttimet

24.9.2012 22:29

Mikäköhä tos dts on ku ajaa kaasupohjas hetken aikaa, nii rupee jotenki booaamaaan ja kierrokset rupee vähän leijumaan tjtn.. Imuvuotoa ei pitäs olla, ehkä pienehkö..24mm pwk , airsal 70..suutin kokoa 118. Neula taitaa olla vähän liian laihalla, koska kaasun painaminen pohjaan tyhjäkäynniltä stumppaa vähän. Mutta luulis että suutin ainakin vähintään oikean kokonen, siihen malliin meinaan röpöttää. Mutta silti tuossa saattaa olla vähän liian pieni suutin? Melkein samallalailla teki mulla 50cc kanssa, teki muutaman kerran ja jonka jälkeen mäntään palo reikä.
9 lämpöarvon tulppa mulla..

Neula liian laihalla:

pieniltä kierroksilta nopeasti kaasua painaessa "stumppaa" ja meinaa sammua(ilmenee usein talvella)
Neula liian rikkaalla:

pintakaasulla röpöttää,särisee

Mulla tekee niinku vähän kumpaakin. 1-2 vaihteella ei meinaa päästä kunnolla ees piikille

Re: Kaasuttimet

27.9.2012 0:12

Tuskimpa on liian pikkunen sun kaasaris. Airsali suosittelee ainakin sportteihin 19 millisiä.
Airsali myös ohjeistaa myöhäistämään sytytystä pikkasen. Oiskohan ollu ihan 0.5mm siitä kehältä. Myös kylmempi tulppa voisi mennä. Iteltä suli myös tulppa kerran. Laitoin kylmemmän ja myöhäistin sytytystä eikä ole toistunut

Nämä nyt sillä oletuksella että sportin ohjeet toimii samalla tavalla muissa kuin derbeissä ja sporteissa.
Eikös sport ja racin ole vain männältää erilaiset? Ja todennäköisesti AM6:tosen pyty on samanlaisia kuin rabassat.

Re: Kaasuttimet

27.9.2012 0:12

Jännä kämmi tuli tehtyä :D LAinasin vaan omaa viestiäni :lol:
Viimeksi muokannut nevssons päivämäärä 28.9.2012 19:50, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Kaasuttimet

28.9.2012 19:46

Nyt tarvisi nopeasti apua.

Eli minun mopo on gilera rcr 2009 ja siinä on 17.5 dellorto kaasari. Miten tuo suuttimen vaihto onnistuu??? Kun olen ekakertaa tuosta sitä avaamassa mutta kun sitä kohokammioo koittaa irrottaa sieltä vaan valuu bensaa eikä se lopu koskaan. Olen koittanu avata myös sen ruuvin millä kohokammion bensat valuu siittä pikkusesta letkusta pois, mutta sitä bensaa vain valuu ja valuu. Eikö tuossa muka oo alipaineella toimivaa bensansyöttöä? Miten sen saa auki ilman että kaikki tankin bensat valuu lattialle?

Sori ku ei onnistu tämmönen yksinkertanen operaatio mutta toivottavasti joku osaa auttaa. :)

Re: Kaasuttimet

28.9.2012 19:54

Kokeileppa irrotta bensaletku. Jos hanasta tulee bensaa on hana jumittunut. Voit kokeilla silloin puhaltaa alipaineletkuun. Hanassa siis ylempi on bensa ja alempi alipaine.

Re: Kaasuttimet

28.9.2012 19:57

sulla on se alipaine hana rikki. Mutta jos löyät semmosta pensaletkun paksusta letkua niin nappaat puolimetriä sitä ja veät sen tankkiin siittä missä se pensaletku on kiinni. Se on vittumainen vika...

Re: Kaasuttimet

28.9.2012 21:20

Tai lukkopihdit bensaletkuun, helppo ja kätevä tapa.

Re: Kaasuttimet

1.10.2012 17:56

Terve, mistä suuttimesta kannattaisi lähteä liikkeelle kun vireinä toimii, airsalin 70cc, arrow, pipercross ja 21mm dellorto tällä hetkellä suuttimena 115 eikä toimi ollenkaan käy hetken ja sen jälkeen vain booaa koko ajan eli hukkuuko se bensaan vai voiko suutin olla vain todella liian pieni, mitä sen ei omasta mielestäni kyllä pitäisi olla, tällä hetkellä siis vakio 16mm ja siellä 120 suutin ja toimii sillä hyvin.

Re: Kaasuttimet

1.10.2012 18:46

katsos että se pääsuuttimen alla oleva lautaslevy on oikein päin ;) eli kaasari normaali asennossa levyn taitetut reunat osoittaa alaspäin. Mulla oli 19mm kanssa 120 suutin mutta levy väärinpäin, silti kävi niin laihalla ettei kaasua kestänyt. Käänsin levyn ja tukehtus täyskaasulle. Tällä hetkellä 90ps, W6 neula ja silti vähän haittaa piikiltä keulimista kun rötää :roll: