Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
1.8.2012 0:53
kaverilla ois alakauttanen. Kelpaako?
1.8.2012 2:01
turpokittii aattelin alkaa kiillottaa että ois vähä edustavamman näkönen. kertokaas vinkkejä ja ylipäätänsä miten kannattas tää sessio hoitaa?
1.8.2012 4:13
Kiilloitukselle on oma topiccinsa, tsekkaa se. En jaksa linkittää kun kännykällä kirjoittelen. Jos siis meinaat tehdä putkesta "kromin" värisen (oletan että putki on nyt hopea eikä mustaksi maalattu) niin Metal Polishit pintaan ja porakoneeseen kiilloituslaikka ja siitä vaan vetelemään.
1.8.2012 12:47
ei kiitti alakauttasta ku xps toimii nykyään mökkimopona joten pitää olla maavaraa
2.8.2012 9:16
elikkä mulla olis 75cc pytty, 21 lortto ja arrowi tähän keewayhin. Saisko ääniä pienennettyä jos pistäis toisen änkän välipillin ja paisarin väliin?
2.8.2012 20:00
Mitäs se välipilli vois vaikuttaa? Toinen änkkä ehkä, mutta paisarihan tunnetusti kilisee jokatapauksessa, jotain nauhaa tmv oli mikä vähän vähentää sitä..
2.8.2012 20:09
ei vaan se varmaan meinaa että laittais toisen änkän
mutta en tiiä, saattais vähä hiljentyä, ja jos löisit sitä ihme lämpönauhaa vai mitälie siihe ympärille nii ei kilisis nii paljoa
2.8.2012 23:08
Ostin ton rosteri enoxin nii vittiiks sitä rupee malailee, ku haluaisin et poliisit ei kiinittäis nii paljoo huomioo ja jos tekis kiinikkeet et sais vakio lämpöraudan detsii kii.
2.8.2012 23:29
Eikun maalaa.. mutta esim. derbeissä on ihan kiiltävä putki, ja muutenkin useissa rabasan koneellisissa, että hyöty on vähän niin ja näin. Ja e-hyväksyttyhän se on sinne asti, kun poliisit toteaa että kurit otettu/kulkee yli 65km/h..
3.8.2012 11:17
Eli jos mä ottaisin enoxista kurin pois ja laittaisin nappi rajoittimen siihe ~60kmh ja sanoisin et siel on se kuri nii on ihan ''laillista''.
3.8.2012 11:23
Mopon suurin sallittu nopeus on 45km/h ja jos se menee siitä yli, niin ei auta vaikka olisi mikä E-hyväksytty tehari kiinni. Ei se E-hyväksyntä putkessa salli mopon nopeuden nostamista, se vain tekee putken vaihtamisen mahdolliseksi. Tuosta Goggen viestistä kyllä sai sellaisen käsityksen, että näin voisi tehdä.
Olisikin näin, löytyisi jokaisesta moposta sitten tehari
3.8.2012 15:00
Saako siis e-hyväksytty putki olla kii ku luin jostai et saa ja jostai et ei misään nimessä saa?
3.8.2012 15:24
Totta kai saa. Eikä tarvitse muutoskatsastaa, joku kysyisi sitä kohta kummiskin. Ja tässä asiassa voitanee soveltaa virkettä "syytön, kunnes toisin todistetaan." Eli e-hyväksytty se on sinne asti, kun poliisit toteaa että siitä on kurit poistettu tmv.. Ja mulle se 65km/h on se maaginen raja, vakio/viritetty. Jos mopo kulkee 60km/h, niin ei se oo mikään virimopo, enneminkin piristetty tmv.. Mutta ei siitä sen enempää, pitäkää mopot vakiona jos poliiseja pelkäätte, ei tarvi vaihtaa housuja aina kun maijan näkee. Se ei pelaa, joka pelkää
3.8.2012 18:02
Ei tarvitse muutoskatsastaa jos putken mukana tulee hyväksyntätarra. Tarra on liimattava mopossa olevan virityksenestokilven tai -tarran läheisyyteen. Jos hyväksyntätarraa ei putken mukana toimiteta, on menopeli muutoskatsastettava putken vaihdon yhteydessä.
Asetus L-luokan ajoneuvon korjaamisesta ja rakenteen muuttamisestaSanomattakin on selvää että putki ei täytä E-hyväksyntää siinä vaiheessa jos siitä poistetaan kuristus. Jälkiasenteinen rajoitin ei myöskään tee asiaa yhtään laillisemmaksi.