Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
8.11.2012 15:38
Helppoa se purkaminen kunhan käyttää enemmän älyä ku voimaa, niin ei pitäs mitään hajotakkaan, sitten jos vastaan tulee jotain aiempien omistajien purkkapatentteja niin tyyli on vapaa
Ohjausakseli? Tarkoittanet sitä keulan emäputkea tuolla, se on yleensä lämpösovitteella siinä eli irtoaa prässillä.
24.11.2012 14:31
Terve. Mun olisi tarkoitus tuossa projektissa maalauttaa mopon runko ja tämähän tarkoittaa että mopo pitää purkaa kokonaan. Olen lukenut tämän topicin kokonaan läpi ja saanut paljon hyviä vinkkejä. Olisiko teillä vielä jotain neuvoja, mitä erityisesti kannattaa ottaa huomioon mopon purkamisessa ja kasaamisessa? Tämä on siis ensimmäinen kerta kun purkaan mopon.
24.11.2012 23:04
Otat vitusti kuvia ja käytät jokaseen pulttiin ja ruuviin yms oikeita työkaluja ja et hutiloi nii hyvä tulee!
24.11.2012 23:16
Juuri noin ja sitten kaikkiin liittimiin teippaat ja merkitse, että mikä on mikäkin ja vaikka kate ruuvit eri purkkiin ja niin edes päin.
24.11.2012 23:17
Ja Jukelta tärkein unohtu, laitat tietyn paikan pultit samaan laatikkoon/pussiin ja merkkaat mistä on. Edim kannen pultit samaan, kytkinlohkon pultit samaan ja merkkaat kaikki koska se on perseestä kokkeilla että mikä pultti menee mihinki reikään jos ne kaikki on samassa kasassa
E: vitusti liian hias
24.11.2012 23:39
Noinhan minä olen jo tähän mennessä tehnytkin, kiitoksia
purkaminenhan nyt on helppoa, mutta kun edessä on pelkkä runko ja vieressä kasa osia niin siinä se varsinainen haaste on. Mutta jos purkakamisvaihe on tehty huolella, niin kaipa minä nyt sen mopon kevääseen mennessä saan kasaan. Projektitopicissanihan voi seurata työn etenemistä
25.11.2012 0:05
Jebbis jebulis, loppujen lopuksi tuo on aikas helppo homma
5.12.2012 22:05
Eli millä irrotatte/laitatte renkaat vanteisiin puhkomatta niitä? Onko mitään tekniikoita/värpäkkeitä jolla sais sen suht helposti ja rikkomatta paikalleen, kun kuulemma aika moista ähertämistä?
5.12.2012 23:12
Pari rengasrautaa, biltema raudat on hyviä. Mieluiten kohtuu pieniä, mutta voi tarvia vähä isompaaki. Kumia laittaessa/ottaessa ei työnnä rautoja liian syvälle jottei sisäkumi hajoa. Ei se mitenkään vaikeaa ole kun oppii oikean tekniikan.
http://teamvirkki.1g.fi/www/tekniikka/r ... aihto.html
22.4.2013 19:06
Ogelmia!!Oon purkamassa derpin moottoria ja kytkimen ku olin irrottanu ni siina oikealla oleva ratas (olisko ensiövedon ratas) ei lähde millään irti??? mutterin oon kyllä ottanu jo irti mutta ratas ei millään lähde irti vaikka ulosvetäjällä oon kuinka yrttäny.
Oisko kellää apuja????
22.4.2013 19:48
Lämmentämällä vois kokeilla ja samalla sitä ulosvedintä ? Ja mahd. kun lämmitetty niin syttymättömällä jääsprayllä siihen kampuraan nii jos siihe pieni välys tulis
4.7.2013 23:12
Elikkäs miten saan nuo ohjauslaakerit irti emäputkesta?
siis noi kaksi laakeria pitäisi saada irti.
5.7.2013 2:02
Annat vähän lämpöö noille ja hennosti taot jollakin?
Itse jouduin kylläkin rälläköimään nuo pois...
28.12.2016 19:51
Tuodaan kuolleet takaisin eloon:D
Mistäs mun kannattaa alottaa jos koko terpi pitäs saada atomeiks(rungon maalausta varten) ja missä järjestyksessä kannattaa purkaa?
30.12.2016 21:39
Pukin päälle ja pyörät pois.Katteet,tankki,pakoputki,jäähdytin
kaasari,vaijerit,moottori,ohjaustanko,jarrut,etujouset,t-palat,
takajousi-ja haarukka,sähköt. Näin suunnilleen tein itse. Ensin pyörälle kuitenkin perusteellin siivous.Kivempi purkaa.