14.11.2010 16:26
Liittynee juuri tähän turbulenttisuuteen ja muihin tekijöihin, kun palonopeus muuttuu? Elikkäs tän teorian kanssa suurempi turbulenttisuus --> suurempi palonopeus.Yleisesti ottaen voin todeta vain että tiukoissa vehkeissä ennakko on pienillä kierroksilla enemmän kuin suurilla kierroksilla, joka voi ehkä tuntua oudolta.
14.11.2010 23:20
17.11.2010 23:43
18.11.2010 11:05
18.11.2010 11:35
18.11.2010 21:49
18.11.2010 22:53
NukkuMatti kirjoitti:Saako pakoaukko olla suurempi putken puolelta kuin sylinterin sisältä?
19.11.2010 15:04
Höspö kirjoitti:NukkuMatti kirjoitti:Saako pakoaukko olla suurempi putken puolelta kuin sylinterin sisältä?
Jos putki on tarkoitettu sille pytylle niin varmasti on myös suunniteltu toimimaan ilman pykälää.
Varmasti saa, mutta virtausnopeus hidastuu kun halkaisija suurenee. Jos putki on vaikka 30mm ja pakoaukon loppu 26 niin itse viilaisin pakoaukkoa ettei jää kynnystä
22.12.2010 13:15
betan projutopikki kirjoitti:Elikkä syksyllä löysin ylimääräisen pevun 60cc plusun pyttylaatikosta, ja kun se oli vieläpä viilaamaton niin mokoma kovasti kismitti. Otin siinä sitten rälläkän käteen ja hieman leikkelin mokomaa:
http://www.motot.net/galleria/kuva31295/
Eilen illalla sitten haalasin isomman kompuran pajalle ja annoin vingun laulaa pari tuntia yhteen putkeen, saatiin kaiketi melko kelvollinen kolonalku läppäventtiilille. Pyttyyn olis tarkotus tuon läppäohjatun imupuolen lisäksi värkätä suora pako.
http://www.motot.net/galleria/kuva31294/
http://www.motot.net/galleria/kuva31296/
Jossain vaihessa syksyllä oon näköjään väsännyt jonkinlaisen reedvalve stufferin Aquan venaan. En vain tiedä että missä se mokoma on, kun olin unohtanut koko höskän (löysin vain kuvia kamerasta...)
http://www.motot.net/galleria/kuva31297/
28.12.2010 16:56
28.12.2010 20:47
Reetuhai2 kirjoitti:Mulla on nyt kiinni street magicissä viilattu vakio pytty (en siis tiedä kuka on viilannut), toimii muuten hyvin mutta tahtoo antaa tehoa kunnolla vasta sitte ku on vauhtii yli 50km/h.
Kyllä parjää 40+ ku sillo viel riittää piikkiä niin paljon että jaksaa, niin ajattelin että voiko olla että viilaaja on tehnyt pytystä sellaisen, että antaa tehoa ja vääntöä vasta korkeammilla kierroksilla?
28.12.2010 22:07
30.12.2010 12:58
30.12.2010 13:57
Karkeasti ottaen kyllä. Kannattaa kanssa ne huuhtelun ajotukset tarkistaa, ja säätää nekin suunnilleen sille kierrosalueelle, jolle pakoaukonkin meinaat viilata.Meneekö viilaus näin: jos viilaat pakoaukkoa sivuille päin, niin mopo rupeaa vääntämään paremmin, kiihtyvyys paranee ja myös kierrokset.
Jos viilaat pakoaukkoa ylöspäin niin kierrokset ja teho lisääntyvät, mutta vääntö häviää samalla pieniltä kierroksilta eli tehoalue siirtyy isoille kierroksille ja ajaessa huomaa paremmin ns. tehopiikin, eli mopo rupeaa kiihtymään tietyillä kierroksilla räväkämmin kuin muilla kierroksilla.
Liian pitkän ajotuksen kanssa imuaukossa ongelmaksi tulee myös se, että seosta alkaa virrata takaisin kaasariapäin, ja tämän vuoksi sylinterin täytös pienenee. En tiedä oliko sama asia kuin mitä sanoit, mutta tulipahan sanottua jollei ollut.Jos viilaat imuaukkoa alaspäin niin moottorin imu ajoitus kasvaa ja kierrokset lisääntyvät, mutta esipuristus huononee ja bensa ei pääse niin hyvin männän päälle kuin ennen viilausta.
Ei lyhene, jos pitää järken mukana viilauksessa, eli tekee jonkinlaisen kompromissin tavoitellun tehon, ja sen kestävyyden kanssa. Tietenkään nuo High End-viilatut koneet ei kovin kauaa kestä, niin kuin ei myös kestä pilalle viilatut koneet.Ja jos viilaa pyttyä/mäntää niin huononeeko niiden kestävyys (paljonkin?).
Kiertokangen laakereita enimmäkseen taitaa rasittaa. Wanhoissa tuntureissa (jossa koneremppa tehty vuonna seppo ja ismo) alkaa tuo kiertokanki klappaamaan hyvin äkkiä sen jälkeen jos kantta menee laskemaan. Mutta jos hyvässä kunnossa se kiertari on, ja konetta remontoitu ja huollettu aina kun on ollut tarvis, sen pitäisi kestää hyvin.Ja jos laskee kantta niin kannattaa siis käyttää 98:a mutta rasittaako koneen osia paljon?
Kannattaa, mutta ei noin.Kannattaako mäntää edes viilata, kuten lyhentää männähelmaa pakoaukon puolelta?
Oon näitä tietoja yrittäny kalastaa muttaku ei mistää löydy
Nousee,mutta ajoitus on tärkeämpi kuin leveys.Jos sitten viilaa pakoaukkoa sivulle että kiihtyvyys ja väännöt paranee, nouseeks nopeuski?
30.12.2010 14:06