28.7.2010 12:54
RealTaste kirjoitti:Toinen asia mitä olen miettinyt niin huuhteluiden ajoituksen vaikutus eli jos huuhtelut aukeaa esimerkiksi 180* niin putken diffuusorin pitäisi alkaa ainakin loivemmin kuin jos vertaa esim. 190*. tiedän että nuo ajoitukset ovat vai esimerkkinä eikä mitään yhteyttä todellisuuteen ;D mutta joka tapauksessa mitä kauemmin kestää paon aukeamisen jälkeen että huuhtelut aukeaa niin loivempaa diffuusoria jotta imu vaikutus ei alkaisi "liian" aikaisin?
28.7.2010 20:50
nigoo kirjoitti:RealTaste kirjoitti:Toinen asia mitä olen miettinyt niin huuhteluiden ajoituksen vaikutus eli jos huuhtelut aukeaa esimerkiksi 180* niin putken diffuusorin pitäisi alkaa ainakin loivemmin kuin jos vertaa esim. 190*. tiedän että nuo ajoitukset ovat vai esimerkkinä eikä mitään yhteyttä todellisuuteen ;D mutta joka tapauksessa mitä kauemmin kestää paon aukeamisen jälkeen että huuhtelut aukeaa niin loivempaa diffuusoria jotta imu vaikutus ei alkaisi "liian" aikaisin?
Ainakin näin maalaisjärjellä ajateltuna, onko mitään järkeä imeä imuvaikutuksella seosta suoraan pakoputkeen? Diffuusorin tarkoituksenahan on pudottaa sylinterissä oleva paine kampikammion painetta matalemmaksi, jotta huuhtelu pääsisi heti kanavoiden avautuessa alkamaan. Eikö ole edullisempaa aloittaa diffuusorin imuvaikutus jo ennen huuhteluaukkojen avautumista?
29.7.2010 18:44
Pitää kai se pakokaasukin sieltä pytystä saada pois.inakin näin maalaisjärjellä ajateltuna, onko mitään järkeä imeä imuvaikutuksella seosta suoraan pakoputkeen?
29.7.2010 21:35
Slerpa_ kirjoitti:Pitää kai se pakokaasukin sieltä pytystä saada pois.inakin näin maalaisjärjellä ajateltuna, onko mitään järkeä imeä imuvaikutuksella seosta suoraan pakoputkeen?
29.7.2010 21:52
29.7.2010 21:57
Veli-Vihannes kirjoitti:Slerpa_ kirjoitti:Pitää kai se pakokaasukin sieltä pytystä saada pois.inakin näin maalaisjärjellä ajateltuna, onko mitään järkeä imeä imuvaikutuksella seosta suoraan pakoputkeen?
Slerpa hei, nyt ihan oikeasti..
29.7.2010 22:19
Slerpa_ kirjoitti: Mikä sen osan nimi oli kun sitä pakokaasun palotilan tyhjennystä edesauttoi?
29.7.2010 23:11
30.7.2010 13:49
30.7.2010 17:15
Slerpa_ kirjoitti:Eli siis sama asia kun diffuusori?
30.7.2010 23:14
30.7.2010 23:28
30.7.2010 23:40
Noinhan se menee, mutta ei vieläkään auennut että miten se liittyy tuohon asiaan.Pelkkä alkukartiohan imee palotilan tyhjäksi, mutta myös seosta läpi.(isompi pensakulutus) Sitten joku keksi vastakartion,jolla tehopiikin aikana toimii kone optimaalisesti kun pulssi on työntänyt juuri ja juuri seoksen takaisin sylinteriin. Näinollen tehoa on saatu enemmän irti koneesta.
6.8.2010 17:46
7.8.2010 18:42
124 kirjoitti:Ajoneuvon taakse muodostuvaa pöyrrettä ja sen vastusta yritetään poistaa juuri diffusorin avulla.