Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
29.4.2009 19:59
Tjaa.. muistuupa tästä mieleen Aprilia sx joka oli puheiden mukaan viritetty kulkemaan 130 km/h....
Virinä oli 80 pyttyä ja muuta hilpettä.. tais olla joku pro race se pytty..
29.4.2009 20:09
Olen kuullu juttua, että jollain olis joskus aikaa sitte ollu Suzuki Pv, ja siinä oli vissiinki Suzuki Rm 125cc kone, ja lopputulos oli se, että kun pv meni hiekalla niin jäi kaks renkaan jälkeä vierekkäin
Runko niin vino siis
30.4.2009 10:31
Täytyy muistaa,että silloin legendaarisella wanhanliiton aikakaudella (80-luku) ei ollut juurikaan sylinterivaihtoehtoja samalla tavalla kuin nykyään.Jos mä en nyt kauheasti valehtele niin kaupasta ei paljoa muuta saanut kuin malossia ja autisaa,joka oli paljon aliarvostetumpi kuin malossi.
Kyllähän se vaan niin oli että jos malossi sillä 22 mikunilla ja giannellilla/arrow/speedfirellä meni sinne 110km/h paremmalle puolelle corollan mittariin niin historian legenda tulevaisuuteen oli syntynyt.
Se oli hienoa aikaa ja mielelläni sen uudelleen eläisin.Ihan muutenkin kuin mopoilun kannalta, olihan ritari ässä ja commodore 64 suosiossaan,hehee..
2.5.2009 3:12
Meiä ukko jutteli ku sil oli tunturi sport 60 kuutioisel tunturi skootteri koneella 3 vaihteinen ,ja sen pytyn oli turun moottoriseura viilannu,350cc jawan kaasari ja alakautta tehopilli
,no aluks oli pitkä imukaula tai se oli letku eikä ottanu jenkaa sit ukko lyhens sitä ni otti saatanaasti jenkaa kuulemma
,sit yhes alamäes siitä lähti vauhtipyörä irti ja siihen tehtiin uus kiilaura ,kyl se kuulemma kakkosel meni kavereitten kans aika samoi ja kolmosel reilusti ohi ja kavereilla meni sen 60-70 kuulemma .Eli ajattelisin et se kulki 80-90 paikkeil
Sit oli yhellä oli kuulemma solikassa kovin virisarja ja sen 120 paikkeil kuulemma kulki.Sit oli semmonen todella iso äijä ,joka sai oikeen poliisilta luvan virittää ,kun mopot ei kulkenu ilman viritystä se äijä pääl ,sit sil katkes runko moposta ku oli kovin virittäny et menee hän päällä 60-70
2.5.2009 20:14
Kaverini kaverilla on pv:joka menee ainakin 120km/h oli ajanut tuon tuloksen gps:sään hiekka tiellä. viriä siinä on 80cc malossi, gianelli, 22mikuni ja välit vaihdettu, sylinteriä oli viilattu käsi viilalla:D
Kaverin kaverin kaverilla oli pv joka meni 135km/h auton mittariin. siinä oli viriä malossi cdc 26mikuni ja gianelli, välit vaihdettu ja viides vaihdettu. Kone levisi kun tuli kylän suurimpaa ala mäkeä alas kaasupohjassa ja sit sen jälkeen tulee risteys, niin kaveri jarrutti aina moottori jarrulla ja tiputti suoraan 5:selta 1:selle vaihteen ja monesti ennen oli tuon tehnyt ja sit oli levinny:D
Menin sit kysymään tältä kaverilta jolla meni 120km/h, että paljonkos tuo "135km/h pv " kulkee sinun mielestä niin totes vaan että hän meni siitä helposti ohi.
135km/h kulkevan pv:n omistaja sano vaan että tuo 120km/h kulkeva pv ei voi kulkee noin lujaa kun se omistajakin on sellanen neliö että ei voi mennä
2.5.2009 20:33
Kaverillani on Honda Monkey, jossa on 150cc moottori. Kulkee 110km/h, mutta muistaakseni pitemmät välityksetkin olisi mahdollista laittaa. Eiköhän manki tuollaisella koneella ole ainakin tappajamopo, mahtaa ajo-ominaisuudet olla kohdallaan satasen vauhdissa...
2.5.2009 20:57
SOLKKU kirjoitti:Meiä ukko jutteli ku sil oli tunturi sport 60 kuutioisel tunturi skootteri koneella 3 vaihteinen ,ja sen pytyn oli turun moottoriseura viilannu...
Hauska kuvitella Turun moottoriseura viilaamassa pyttyä: kymmeniä ukkoja häärii pajassa viilat kädessä - ilman täyttävät talkoohenki, bensankatku, hienhaju, porakoneen ulvonta sekä silloin tällöin singahtelevat kommentit:
" - An määki viila vähä sitä pakoaukko."
" - Kuivarte sää se männähelma kokonas poijes sahasi?"
" - Virtane! Misä mu viila o?"
Viimeksi muokannut Nalle Puch päivämäärä 2.5.2009 20:58, muokattu yhteensä 1 kerran
2.5.2009 20:58
Malossia aliarvioidaan aivan liikaa.Malossin takaboostit kun avartaa tasaisesti päähuuhtelujen tasolle, niin ollaan lähellä ellei jopa samassa huuhtelupinta-alassa kun nämä taiwanin poweripaskat.
Ja ei anna yhtään painoarvoa niille powerin takahuuhteluille huuhtelupinta-alan lisääjänä, koska ne eivät ole erillinen osionsa vaan tulee samaa reittiä kun päähuuhtelut.
oletettavasti malossissa on myös tarkemmat huuhtelut, kun näissä taiwanin pytyissä.ainahan sitä kaikki toteaa, että malossi vie vakio poweria,mutta jos poweria viilataan on tilanne toinen.
kyllä se vaan niin on, että harva tälläkään palstalla saa viilatun powerin kulkemaan yhtään lujempaa kuin viilatun malossin.poikkeuksiakin tietysti on,en mä sitä kiellä.mutta powerin arvostus ja huuhtelujen tuoma hyöty on usein normaali koulupojalle täysin merkityksetön, oletettavasti tämä power+ mania on saanut alkusävärit sarven ennätyksestä joten pakkohan sen on tavan koulupojat paras pytty olla..
onhan ne tietysti halpoja,siihen varmaan suosio kuitenkin suurilta osin perustuukin.
2.5.2009 22:32
niin ja powerit taitaa olla syypäitä siihen että pv poikien hyllyt on täynnä vanhoja pyttyjä kun ei kannata vanhaa porata kun samalla rahalla saa uuen pannun...
3.5.2009 13:04
Eiköhän mistä tahansa sylinteristä saa vaikka kuinka tehokkaan, kun vain osaa.
Ehkä perus mopopojalle tuo Malossi onkin ehdottomasti helpoin vaihtoehto saada PV kulkemaan. Jos taasen mopopoika ei olekkaan perus mopopoika, niin power+:sta varmasti saa tehokkaan tai tehokkaamman kuin Malossin. Yhden Malossin hinnalla voi ostaa 2 poweria, joista toisen voi viilata "tappiin" ja toisesta sitten sen onnistuneen sylinterin. Itse ainakin pidän haasteita, joten Power+ olisi minun valintani. Itse saavutettu suorituskyvyn parannus maistuu aina parhaimmalta. Suosittelisin kuitenkin mopopojille näin yleisesti sitä Malossia jos Pevukkaan haluaa potkua.
4.5.2009 10:58
Tanteri puhuu nyt ns. tubelessia eli kansanomaisemmin tuubaa. Tai no, mikä se nyt kenellekin on "lähellä"... Tottahan on että Malossin kanavat on "tyylikkäämmin" tehty kuin P+:n, mutta silti ne on pienemmät, ja mikä pahinta, superioorisesta(?) muotoilusta huolimatta ne eivät kovin valtaisia litramääriä virtaa, verrattuna edes P+:n vakiohuuhtiksiin. Ja tämä ei ole mikään silmämääräinen "musta-tuntuu" -arvaus, vaan konkreettisesti virtauspenkissä mitattu tulos. Mikä tarkoittaa Suomeksi sanottuna sitä, että vaikka Malossin suuntaukset olisivat kuinka jumalaisen ylimaalliset, tehoa EI kertakaikkiaan voi syntyä kun ei ole männän päällä tarpeeksi seosta poltettavaksi. Se on yksinkertainen fysiikan peruslaki.
Ja P+:n saa kulkemaan melko helpolla kovempaakin, kuten oma esimerkkini osoittaa, riittää pieni pakoaukon avartaminen saamaan aikaan varsin kelvollisia numeroita. Ja tuo pakoaukon avartaminen on temppu jonka aika paljon suurempi osa porukkaa osaa tehdä kuin viilata huuhtelut. Erityisesti Malossin huuhteluissa on mutkaa aika moneen suuntaan, joten niiden viilaaminen on työläs homma. Tuo lienee syy P+:n suosioon, vaikka niitä hurjasti kulkevia laitteita ei nyt sitten kaikesta helppoudesta huolimatta taida kauhean paljon olla.
Malolla taas pitäs päästä täysin vakioilla osilla kyllä se 90-100 kmh melko helposti.
Tanteri kirjoitti:Malossia aliarvioidaan aivan liikaa.Malossin takaboostit kun avartaa tasaisesti päähuuhtelujen tasolle, niin ollaan lähellä ellei jopa samassa huuhtelupinta-alassa kun nämä taiwanin poweripaskat.
4.5.2009 11:24
no kyllä se niin vaan on, että suurin osa tämänkin palstan koulupojista ei saa poweria kulkemaan yhtään sen lujempaa kuin malossiakaan, olkoot ne powerin huuhtelut sitten kuinka jumalalliset tahansa.
4.5.2009 11:44
No Powerin huuhteluita en menis kyllä jumalallisiksi kehumaan, mutta kaikesta paskuudestaan huolimatta niistä tuntuu tavaraa kulkevan viilaamattakin ihan mukavasti läpi, ja vaikka suuntaukset vaikuttaa olevan päin persettä kaiken järjellisen ajattelun mukaan, silti ne näyttää toimivan kohtuullisen hyvin.
Se ongelma miksi suurin osa noita settejä ei saa kulkemaan taitaa löytyä siitä että pelataan valmisosilla, jotka ei välttämättä sovi kovinkaan hyvin yhteen (esim putket ja kannet suhteessa pyttyyn ja aukkoihin), ja sitten toisaalta ei osata / viitsitä säätää kaasuttimia, syttyjä ja välityksiä kohdilleen.
Tanteri kirjoitti:no kyllä se niin vaan on, että suurin osa tämänkin palstan koulupojista ei saa poweria kulkemaan yhtään sen lujempaa kuin malossiakaan, olkoot ne powerin huuhtelut sitten kuinka jumalalliset tahansa.
4.5.2009 15:31
Sehä nytte on selvää että molemmilla pytyillä saa kulkemaa yli 100, mutt kuinka helposti? ittellä oli pevikassa taiwanin power "paska" joka ei kovinkaan kestävä ollut (männän sokat ovat näiden vehkeiden heikkous) mutta niin kauvan kun 80cc poweripaska toimi tuntu se myös kivasti liikkuvan. Ittellä oli kaasarina 16mm mikuni, kaveriks laskettu kans ja aikas lyhkäset välit mitkä rajotti huiput säälittävään 65km/h
Nii ja ainoo huono puoli oli se et männän sokat ol huonova laatuva, ja läppä runko ei sattunu ilman sovittelua paikalleen. Käytin kyllä ihan liikkeessä koska vittuunnuin ja pienimmällä vaivalla pääsi. Kawerilla kylläki kesti hyvin ku vaihettiin sen powerii seegerit männän sokkien tilalle ja siin oli perus osaset elikkä 80cc,laskettu kans,22mm kassu ja ratastukset. kyllä sykerö poistuu. Ainaski sen 150km/h
4.5.2009 15:44
Jotenkin tästä sais muuten erinomaisen joulukuvaelman aiheen, kuvitelkaa että lattioilla ois olkea ja ukoilla tonttulakit päässä, ja joka mies ilolla sylinteriä viilaamassa... Ja kun pytty on viilattu kuntoon, saapuu paikalle kolme "Itämään Wiisasta Tietäjää", ketä piruja ne sitten mahtaa olla...
Nalle Puch kirjoitti:Hauska kuvitella Turun moottoriseura viilaamassa pyttyä: kymmeniä ukkoja häärii pajassa viilat kädessä - ilman täyttävät talkoohenki, bensankatku, hienhaju, porakoneen ulvonta sekä silloin tällöin singahtelevat kommentit:
" - An määki viila vähä sitä pakoaukko."
" - Kuivarte sää se männähelma kokonas poijes sahasi?"
" - Virtane! Misä mu viila o?"